МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.4

Ключові слова:

критичне мислення, розвиток критичного мислення, методи розвитку критичного мислення, прийоми розвитку критичного мислення

Анотація

Розглядаються методи та прийоми розвитку критичного мислення молодших школярів, що принципово відрізняються від репродуктивного стилю навчання. Розвиток критичного мислення учнів великою мірою може забезпечити вимоги сучасності, а саме: зміст освіти є матеріалом не для заучування, а матеріалом для дослідження; учень в даній системі – один із головних суб’єктів співробітництва; учитель, виступаючи в ролі помічника, заохочує учнів до максимальної пізнавальної активності, підтримує творчий психологічний клімат шляхом співтворчості з вихованцями. Зазначено, що для якісної організації навчального процесу і досягнення поставлених цілей важливо правильно застосовувати інструменти та методи розвитку критичного мислення. Детально описуються основні методи та прийоми розвитку критичного мислення та особливості їх застосування на уроках рідномовної освіти у початковій школі. Відзначено, що технологічно правильне застосування методів і прийомів розвитку критичного мислення сприятиме активному навчанню молодших школярів і формуватиме культуру критичного мислення.

Біографія автора

МАРІЯ ЛІОНЕНКО, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

аспірантка

Посилання

Vukina N. V., Dementiievska N. P., Sushchenko I. M. Krytychne myslennia: yak tsomu navchyty [Critical thinking: how to teach it] za nauk. red. O. I. Pometun. Kharkiv, 2007.190 p.

Kozyra V. M. Tekhnolohia rozvytku krytychnoho myslennia u navchalnomu protsesi: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia vchyteliv [Technology of development of critical thinking in the educational process: a textbook for teachers]. Ternopil: TOKIPPO, 2017. 60 p.

Makarenko V. M., Tumantsova O. O. Yak opanuvaty tekhnologiiu formuvannia krytychnoho myslennia [How to master the technology of forming critical thinking] Kharkiv: Vyd. hrupa «Osnova», 2008.

Pometun O. I., Sushchenko I. M. Osnovy krytychnoho myslennia: metodychnyi posibnyk dlia vchyteliv [Fundamentals of critical thinking: a guide for teachers]. Dnipro: LIRA, 2016. 156 p.

Khrestomatia suchasnoi ukrainskoi literatury dlia chytannia v 3, 4 klasach serii «Shkilna biblioteka» [A textbook of modern Ukrainian literature for reading in grades 3, 4 of the series “School Library”] ukladach, avtor peredmovy Stus T. V. Dovydannia. Lviv: Vydavnytstvo Staroho Leva, 2018. 192 p.

Anderson L., Krathwohl D. R. A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessin: Arevision of Blooms Taxonomy of Educational Objectives. New-York: Longman, 2001. 336 p.

Bloom B. S. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. New-York: Longman, 1984. 207 p.

Crawford A., Saul W., Mathew S. R. Teaching and learning strategies for the thinking classroom. New-York, 2005. 252 p.

Duron R., Limbach B., Waugh W. Critical Thinking Framework For Any Discipline. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 2006. Vol. 17. N. 2. P. 160–166.

Kolb’s Learning Styles and Experiential Learning Cycle. Saul McLeod, 2017.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-12