ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ РОБОТИ З ЦИФРОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.5

Ключові слова:

навчально-пізнавальна діяльність, формування навчально-пізнавальної діяльності, учень початкової школи, цифрова інформація

Анотація

З’ясовано сутність понять «навчально-пізнавальна діяльність» і «цифрова інформація». Навчально-пізнавальну діяльність обґрунтовано як діяльність, що спрямована на засвоєння особистістю системи компетентностей, в результаті чого реалізується пізнавальний аспект, тобто розвиток її пізнавальних психічних процесів; як комплексну категорію, компонентами якої є навчальна та пізнавальна діяльність здобувача освіти. В умовах діджиталізації початкової освіти окреслено специфіку поетапного засвоєння знань, умінь, навичок та досвіду пізнання учнями початкової школи під час роботи з цифровою інформацією: сприймання, осмислення і розуміння, узагальнення, закріплення та застосування. Досліджено характерні особливості пізнавальної діяльності молодших школярів (відчуття, сприймання, пам’яті, мислення, уваги, уяви та мовлення) через призму їх роботи з цифровою інформацією, які зумовлені специфічною формою навчального матеріалу та віковими особливостями учнів початкової школи. Визначено, що мотивація – це основа формування навчально-пізнавальної діяльності учнів молодшого шкільного віку під час роботи з діджитал-матеріалами. Охарактеризовано мотиви навчально-пізнавальної діяльності, що пов’язані із взаємодією молодших школярів з цифровою інформацією: прагнення дізнатися щось нове, прагнення засвоїти нові способи дій, бажання працювати з інформаційно-цифровими засобами

Біографія автора

АНДРІАНА ШИШАК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

аспірантка

Посилання

Dutkevych T. V. Dytiacha psykholohiia: navchalnyi posibnyk [Child psychology: textbook]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 2012. 424 p.

Krymskyi S. B., Bulatov M. O., Melnychuk O. S. Myslennia [Thinking] // Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy: elektronna versiia [onlain] / hol. redkol.: I. M. Dziuba, A. I. Zhukovskyi, M. H. Zhelezniak ta in.; NAN Ukrainy, NTSh. Kyiv: Instytut entsyklopedychnykh doslidzhen NAN Ukrainy, 2018. URL: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=64650 (data zvernennia: 05.11.2021).

Matsko L. A., Pryshchak M. D., Hodlevska V. H. Osnovy psykholohii ta pedahohiky: navchalnyi posibnyk dlia studentiv zaochnoi formy navchannia [Fundamentals of psychology and pedagogy: Textbook for part-time students]. Vinnytsia: VNTU, 2009. 163 p.

Pysarchuk O. T. Aktyvizatsiia navchalno-piznavalnoi diialnosti molodshykh shkoliariv v umovakh osvitno-rozvyvalnoho seredovyshcha: problemy i shliakhy rozviazannia [Activation of educational and cognitive activity of elementary school students under conditions of educational and developmental environment: problems and solutions]. Sciense and Education. a New Dimension. Pedagogy and Phsychology. Budapest, 2014. T. 2 (10). Issue 20. P. 90–93.

Pro avtorske pravo i sumizhni prava: Zakon Ukrainy vid 15 lypnia 2021 roku № 1667-IX [On copyright and related rights: The Law of Ukraine of July 15, 2021 № 1667-IX]. URL: https://ips.ligazakon.net/document/TM056045 (data zvernennia: 06.11.2021).

Chaika V. M. Osnovy dydaktyky: navchalnyi posibnyk [Fundamentals of didactics: textbook]. Kyiv: Akademvydav, 2011. 240 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-12

Як цитувати

ШИШАК, А. . (2022). ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В ПРОЦЕСІ РОБОТИ З ЦИФРОВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(2), 34–41. https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.5