ПРИВАТНІ ЗАКЛАДИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК АЛЬТЕРНАТИВА ДЕРЖАВНИМ УСТАНОВАМ З ОСВІТНЬОЇ ПІДГОТОВКИ ДОШКІЛЬНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.8Ключові слова:
дошкільна освіта, Базовий компонент дошкільної освіти, заклад дошкільної освіти, освітньо-розвивальне середовище, приватний дитячий садок, корпоративний дитячий садокАнотація
Відзначено, що розвиток прогресивного суспільства має динамічний характер, з тенденцією до постійного прискорення, ускладнення і видозміни, тому інтеграція України в міжнародний освітній простір є основним завданням розвитку української освіти загалом і дошкільної освіти зокрема. Дошкільна освіта – це не тільки система знань для їх передачі підростаючому поколінню, а й найважливіший засіб створення успішного майбутнього для всього людства, а ключовою метою освіти є зріла і освічена людина. Зазначено, що приватні дошкільні заклади можуть стати ефективною альтернативою державним дитячим садкам лише за умови дотримання вимог, прописаних у Державному стандарті дошкільної освіти. Проаналізовано сучасний стан мережі закладів дошкільної освіти (ЗДО) різних типів та форм власності: державних, комунальних, приватних, корпоративних, сімейних і враховано регіональні показники станом на кінець 2020 – початку 2021 років. Визначено, що приватні та корпоративні ЗДО можуть допомогти розв’язати загальнонаціональні проблеми із перевантаженістю дітей у групах, низькою якістю організації освітньо-розвивального середовища, а саме: предметно-просторового, психолого-дидактичного, соціально-комунікаційного та мотиваційно-пізнавального компонентів, що є спільними для всіх типів ЗДО, організацією інклюзивної освіти, впровадженням ідей кращого міжнародного досвіду, недостатньою кількістю ЗДО в Україні.
Посилання
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [State standard of preschool education]. Zakonodavstvo Ukrainy. 2021. URL: https://ezavdnz.mcfr.ua/book?bid=37876
Bielienka H.V. Pidhotovka fakhivtsiv dlia doshkilnoi haluzi: stratehiia zmin [Training specialists for the preschool industry: a strategy for change]. Molodyi vchenyi. 2017. № 3.2 (43.2). P. 1–3.
Byndas O. M. Osoblyvosti funktsionuvannia osvitnikh standartiv u systemi pedahohichnoi osvity Avstrii [Features of the functioning of educational standards in the system of pedagogical education in Austria]. Humanitarnyi korpus. 2015. № 4. P. 31–35.
Doshkilna osvita v Ukraini u 2020 rotsi [Preschool education in Ukraine in 2020]. Derzhavna statystyka Ukrainy 1998–2021. URL: http://surl.li/aphdz
Zakon Ukrainy «Pro doshkilnu osvitu» [Law of Ukraine “On Preschool Education”]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text
Pysarchuk Oksana. Osoblyvosti formuvannia predmetno-rozvyvalnoho seredovyshcha doshkilnoho navchalnoho zakladu [Features of formation of subject-developmental environment of preschool education institution]. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Seria: Pedahohika. 2014. № 4. P. 9–17.
Chaika V. M. Problemy zmistu pidhotovky maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv do innovatsiinoi pedahohichnoi diialnosti [Problems of the content of preparation of future educators of preschool education institutions for innovative pedagogical activity]. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Seria: Pedahohika. 2012. № 2. P. 33–39.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).