СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ВІДЕОРЕСУРСІВ ЗА ДОПОМОГОЮ BLENDER VIDEO EDITOR

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.17

Ключові слова:

середовище онлайн навчання, відеоресурс, відеолекція, електронний курс, Google Meet, Blender Video Editor, LCM Moodle

Анотація

Досліджуються можливості щодо використання вільно поширюваного програмного засобу Blender 3D, модуля створення і редагування відео та формування відеоматеріалів за допомогою сервісу, для організації відеоконференцій під час проведення онлайн занять. Надаються рекомендації на прикладі розробки відеоресурсів. Здійснено експериментальне дослідження ефективності використання вказаного ресурсу в процесі навчання, яке описує його впровадження у навчальний процес на прикладі викладання окремих дисциплін, зокрема «Cучасні операційні системи. ОС Linux» та навчально-методичних семінарів для викладачів. Експериментальна перевірка доводить, що ефективність навчальних занять значно підвищується за умов використання відеоресурсів, розширюються можливості для індивідуалізації й диференціації навчання, самостійної та індивідуальної роботи студентів.

Біографії авторів

ВАЛЕРІЙ ГАБРУСЄВ , Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

ІВАН ГРОД , Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

доктор фізико-математичних наук, професор

ІРИНА ЗАДОРОЖНА , Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Balyk, N. R., Barna, O. V., Grod, I. M.: About the Use of Digital Technologies in Teaching Students of Different Specialties. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/18281/1/Grod.pdf, last accessed 2021/05/11.

Bykov, V. Yu.: Modern Tasks of Informatization of Education. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 1 (15) (2010).

Zhaldak, M. I.:The System of Teacher Training for the Use of Information Technology in the Educational Process. Dissertation. Moscow (1989).

Zhuk, Y. O, Sokolyuk, O, M., Sokolova, I. V., Sokolov, P. K.: Computer-based Teaching Aids in Physics at School: manual. Kyiv: Pedagogical Thought (2011).

The Use of Multimedia Technologies in School. http://www.curator.ru/pedagog/media.html, last accessed 2021/05/11

Krasnova, G.A., Belyaev, M.I., Solovov, A.V.: Technologies for Creating Electronic Learning Tools. http://ido.rudn.ru/ido.aspx?id=book2 (2009), last accessed 2021/05/11.

Kuleshov, L.: Alphabet of Film Directing. 2nd ed. Moscow: Art (1969).

Mikhlin, E. M.: How to Edit and Record a Video Using a Home PC and Adobe Premier, Ulead Media Studio, Ulead Video Studio, Pinnnclc Studio, MGI Video Wave, Movie Maker. Moscow: LLC “DiaSoftIOP” (2005).

Morse, N. V.: Methods of Teaching Information Technology. In: Methods of Teaching Computer Science: textbook. Kyiv: Textbook (2003).

Pinchuk, O. P.: The Use of Multimedia Products in the System of General Secondary Education. Information Technologies and Learning Tools. http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em4/content/07popeso.htm, last accessed 2021/05/11.

Seitvelieva, S. N.: Video tutorial as an element of educational technology. http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Sitimn/2010_24/videoyroku%20kak.pdf, last accessed 2021/05/11.

Osadcha, K., Osadchy, V., Spirin, O., Kruglyk, V.: Implementation of Individualization and Personalization of Learning by Means of Moodle. http://mir.dspu.edu.ua/article/download/228274/227419, last accessed 2021/05/11.

Stetsenko, G. V.: Design and Use of Educational Web Resources by Future Teachers of Computer Science. http://www.ii.npu.edu.ua/files/Zbirnik K0SN/13/09.pdf. (2010), last accessed 2021/05/11.

Tabakov, V. Z.: Create Interactive Educational Computer Video Courses in Camtasia Studio. http://www.nbuv.gov.ua/e-Journals/nd/2008-3/08tvzocs.pdf, last accessed 2021/05/11.

Trius, Y. V, Gerasymenko, I. V.: Combined Learning as an Innovative Educational Technology in Higher Education. http://www.ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/download/353/340, last accessed 2021/05/11.

Spivakovsky, A., Petukhova, L., Anisimova, O., Horlova, A., Kotkova, V., Volianiuk, A.: ICT as a Key Instrument for Balanced System of Pedagogical Education. https://yahootechpulse.easychair.org/publications/preprint_download/bcjz, last accessed 2021/05/11.

Allen, W.A., Smith, A. R.: Effects of Video Podcasting on Psychomotor and Cognitive Performance, Attitudes and Study Behavior of Student Physical Therapists // Innovations in Education and Teaching International. Vol. 49. P. 401–414 (2012).

Brame, C. J.: Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5132380/, last accessed 2021/05/11.

Pernice, K. F-Shaped Pattern of Reading on the Web: Misunderstood, But Still Relevant (Even on Mobile). https://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/, last accessed 2021/05/11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-12

Як цитувати

ГАБРУСЄВ , В. ., ГРОД , І. . ., & ЗАДОРОЖНА , І. . . (2022). СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ВІДЕОРЕСУРСІВ ЗА ДОПОМОГОЮ BLENDER VIDEO EDITOR. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(2), 127–137. https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.17