СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ВІДЕОРЕСУРСІВ ЗА ДОПОМОГОЮ BLENDER VIDEO EDITOR
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.17Ключові слова:
середовище онлайн навчання, відеоресурс, відеолекція, електронний курс, Google Meet, Blender Video Editor, LCM MoodleАнотація
Досліджуються можливості щодо використання вільно поширюваного програмного засобу Blender 3D, модуля створення і редагування відео та формування відеоматеріалів за допомогою сервісу, для організації відеоконференцій під час проведення онлайн занять. Надаються рекомендації на прикладі розробки відеоресурсів. Здійснено експериментальне дослідження ефективності використання вказаного ресурсу в процесі навчання, яке описує його впровадження у навчальний процес на прикладі викладання окремих дисциплін, зокрема «Cучасні операційні системи. ОС Linux» та навчально-методичних семінарів для викладачів. Експериментальна перевірка доводить, що ефективність навчальних занять значно підвищується за умов використання відеоресурсів, розширюються можливості для індивідуалізації й диференціації навчання, самостійної та індивідуальної роботи студентів.
Посилання
Balyk, N. R., Barna, O. V., Grod, I. M.: About the Use of Digital Technologies in Teaching Students of Different Specialties. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/18281/1/Grod.pdf, last accessed 2021/05/11.
Bykov, V. Yu.: Modern Tasks of Informatization of Education. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 1 (15) (2010).
Zhaldak, M. I.:The System of Teacher Training for the Use of Information Technology in the Educational Process. Dissertation. Moscow (1989).
Zhuk, Y. O, Sokolyuk, O, M., Sokolova, I. V., Sokolov, P. K.: Computer-based Teaching Aids in Physics at School: manual. Kyiv: Pedagogical Thought (2011).
The Use of Multimedia Technologies in School. http://www.curator.ru/pedagog/media.html, last accessed 2021/05/11
Krasnova, G.A., Belyaev, M.I., Solovov, A.V.: Technologies for Creating Electronic Learning Tools. http://ido.rudn.ru/ido.aspx?id=book2 (2009), last accessed 2021/05/11.
Kuleshov, L.: Alphabet of Film Directing. 2nd ed. Moscow: Art (1969).
Mikhlin, E. M.: How to Edit and Record a Video Using a Home PC and Adobe Premier, Ulead Media Studio, Ulead Video Studio, Pinnnclc Studio, MGI Video Wave, Movie Maker. Moscow: LLC “DiaSoftIOP” (2005).
Morse, N. V.: Methods of Teaching Information Technology. In: Methods of Teaching Computer Science: textbook. Kyiv: Textbook (2003).
Pinchuk, O. P.: The Use of Multimedia Products in the System of General Secondary Education. Information Technologies and Learning Tools. http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em4/content/07popeso.htm, last accessed 2021/05/11.
Seitvelieva, S. N.: Video tutorial as an element of educational technology. http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Sitimn/2010_24/videoyroku%20kak.pdf, last accessed 2021/05/11.
Osadcha, K., Osadchy, V., Spirin, O., Kruglyk, V.: Implementation of Individualization and Personalization of Learning by Means of Moodle. http://mir.dspu.edu.ua/article/download/228274/227419, last accessed 2021/05/11.
Stetsenko, G. V.: Design and Use of Educational Web Resources by Future Teachers of Computer Science. http://www.ii.npu.edu.ua/files/Zbirnik K0SN/13/09.pdf. (2010), last accessed 2021/05/11.
Tabakov, V. Z.: Create Interactive Educational Computer Video Courses in Camtasia Studio. http://www.nbuv.gov.ua/e-Journals/nd/2008-3/08tvzocs.pdf, last accessed 2021/05/11.
Trius, Y. V, Gerasymenko, I. V.: Combined Learning as an Innovative Educational Technology in Higher Education. http://www.ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/download/353/340, last accessed 2021/05/11.
Spivakovsky, A., Petukhova, L., Anisimova, O., Horlova, A., Kotkova, V., Volianiuk, A.: ICT as a Key Instrument for Balanced System of Pedagogical Education. https://yahootechpulse.easychair.org/publications/preprint_download/bcjz, last accessed 2021/05/11.
Allen, W.A., Smith, A. R.: Effects of Video Podcasting on Psychomotor and Cognitive Performance, Attitudes and Study Behavior of Student Physical Therapists // Innovations in Education and Teaching International. Vol. 49. P. 401–414 (2012).
Brame, C. J.: Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5132380/, last accessed 2021/05/11.
Pernice, K. F-Shaped Pattern of Reading on the Web: Misunderstood, But Still Relevant (Even on Mobile). https://www.nngroup.com/articles/f-shaped-pattern-reading-web-content/, last accessed 2021/05/11.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).