НАВЧАЛЬНЕ ВІДЕО ЯК ТВОРЧИЙ ПРОЄКТ СТУДЕНТІВ-ЖУРНАЛІСТІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ (НА ПРИКЛАДІ ДИСЦИПЛІНИ «СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ: ІНТЕРНЕТ, ТЕЛЕБАЧЕННЯ»)
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.18Ключові слова:
дистанційне навчання, інноваційні практики, медіапродукт, навчальне відео, YouTube-каналАнотація
Акцентовано на значенні ефективної організації навчального процесу в підготовці майбутніх фахівців із журналістики. Окреслено роль студентоцентризму як орієнтації вищої освіти на особистість здобувача, активне його залучення у навчальний процес. Обґрунтовано актуальність впровадження інноваційних практик в період дистанційного навчання студентів-журналістів. З’ясовано дефініцію понять «навчальне відео», «відеосупровід», «відеолекція», «туторіал», «скринкаст». Класифіковано види навчального відео. Проаналізовано алгоритм створення студентами навчального відео як медіапродукту і використання такого формату як ефективного інструменту в освітньому процесі. Обґрунтовано вибір YouTube-каналу як інтерактивної платформи для презентації навчальних відео студентів-журналістів. Охарактеризовано особливості проведення навчальних відеолекцій четвертокурсниками – майбутніми журналістами: тематику, зміст, специфіку створення і використання технічних програм. Зосереджено увагу на порадах і рекомендаціях здобувачів вищої освіти щодо доцільності впровадження таких форм занять у навчальний процес.
Посилання
Breim S. Efektyvne navchalne video [Effective training video]. URL: https://ceit.ucu.edu.ua/news/efektyvne-navchalne-video/
Bukhta Ya. Yak vchytelyu zrobyty osvitnye video v klasi chy vdoma [How a teacher can make an educational video in the classroom or at home]. URL: https://nus.org.ua/articles/yak-vchytelyu-zrobyty-osvitnye-video-v-klasi-chy-vdoma/
Vchytel dlia 8 miljoniv uchniv [Teacher for 8 million students]. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/video-fizyka-dlya-vsih/29565334.htm
Ilchenko A. M. Studentocentryzm yak bazovyj pryncyp organizacii osvitnoho procesu u vyshhii shkoli [Student-centeredness as a basic principle of organizing the educational process in higher education]. URL: https://cutt.ly/fT9KWpU
Kyrychuk K. Efektyvnyi videourok: 5 krokiv dlia vchytelia [Effective video tutorial: 5 steps for a teacher]. URL: osvitoria.media/experience/efektyvnyj-videourok-5-krokiv-dlya-vchytelya/
Lytvyn O. Yak zrobyty navchalne video efektyvnym? [How to make a training video effective?]/ URL: https://cutt.ly/KT9KOUs
Mishhenko T. O., Stadnyk N. V. Studentocentrychne navchannia yak vektor rozvytku gumanitarnoi paradygmy osvity [Student-centered learning as a vector of development of the humanitarian paradigm of education]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity. 2017. Vol. 17 (60). S. 32–37.
Navchalne video: stvoriuiemo, redahuіemo, rozmishchuiemo [Educational video: create, edit, post]. URL: https://ceit.ucu.edu.ua/navchalne-video-stvoryuyemo-redaguyemo-rozmishhuyemo/
Osvitno-profesiyna prohrama «Zhurnalistyka» pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu 061 Zhurnalistyka. URL: https://tnpu.edu.ua/about/public_inform/akredytatsiia%20ta%20litsenzuvannia/osvitni_prohramy/bakalavr/fizh/opp_zhurnalistyka.php
Prybylova V. M. Problemy ta perevahy dystantsiynoho navchannya u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. [Problems and advantages of distance learning in higher educational institutions of Ukraine] Problemy suchasnoi osvity. Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V. N. Karazina. 2017. Vyp. 4. URL: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/8791
Synorub H. P., Drahan-Ivanets N. V. Strim-transliatsia na yutub-kanali yak interaktyvna prezentatsia studentskykh proiektiv (na prykladi dystsypliny «Spetsializatsia: internet, telebachennia»). [Stream translation at you-tube channel as interactive presentation of students projects (on example of discipline “Specialization: internet, television)] Role of science and education for sustainable development. House of University of Technology. Katowice, 2021. P. 570–575. URL: https://cutt.ly/iYfFiDG
Tkachenko T. Navchalne video na vsi vypadky zhyttia [Educational video for all occasions]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=cFlmn49HG7A
Tsentr navchalnykh ta innovatsiynykh tekhnolohii. [Center of educational and innovation technologies] URL: https://ceit.ucu.edu.ua/navchalne-video-stvoryuyemo-redaguyemo-rozmishhuyemo/
Jak stvoryty navchalne video vlasnoruch? [How to create a training video yourself?]. URL: http://teach-hub.com/yak-stvoryty-navchalne-video/
13 ideі dlіa efektyvnoho navchalnoho video [13 ideas for effective training video]. URL: https://cutt.ly/NT9KUlc
Robin H. Kay Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature. URL: https://faculty.ontariotechu.ca/kay/files/pubs/video/Kay_2012_LitRev.pdf/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).