ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У КИТАЙСЬКІЙ НАРОДНІЙ РЕСПУБЛІЦІ

Автор(и)

  • ОКСАНА ЖЕРНОВНИКОВА Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0002-5383-4493
  • ОЛЕКСІЙ НАЛИВАЙКО Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна , Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.6

Ключові слова:

: вчителі, підготовка, Китайська Народна Республіка, шкільна освіта, вища освіта

Анотація

Дослідження направлене на аналіз сучасного стану підготовки вчителів у Китайській Народній Республіці. У ході наукового пошуку було проаналізовано різні види та підходи до підготовки вчителів у освітньому середовищі Китайської Народної Республіки. Визначено, що на сьогодні китайська система підготовки вчителів проходить етап трансформації та реформи для пошуку найбільш оптимальних моделей і підходів у роботі над наданням відповідних знань та кваліфікацій майбутнім педагогам. Система підготовки у Китайській Народній Республіці пройшла ряд етапів, а саме це «шифань» (модель вчителя), пост-шифань, сучасний етап професіоналізації викладацьких кадрів. Система підготовки вчителів у КНР включає декілька ланок залежно від направленості та професійної спрямованості майбутнього вчителя. До них можна віднести заклади вищої освіти як профільні, так і класичні (педагогічні університети та коледжі і факультети у класичних університетах) та школи педагогічної підготовки. Виявлено ряд стандартних моделей викладання, які притаманні китайській системі підготовки вчителя. Визначено проблемні особливості, які гальмують освітні реформи у КНР, і це особливо впливає на підготовку вчителів. Наприклад, велика перевантаженість здобувачів теоретичними матеріалами та другорядність практичних навичок, низька соціальна значущість професії вчителя та її недостатня матеріальна забезпеченість. Відбір у систему підготовки вчителів у КНР є специфічним та має ряд особливостей.

Біографії авторів

ОКСАНА ЖЕРНОВНИКОВА, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

доктор педагогічних наук, професор

ОЛЕКСІЙ НАЛИВАЙКО, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Cheng Y. C. New education and new teacher education: A paradigm shift for the future. Asia-Pacific Journal of Teacher Education and Development. 2001. № 3 (1). P. 1–34.

Gu M. The Reform and Development in Teacher Education in China. East China Normal University Press. 2006. URL: http://www.icte.ecnu.edu.cn/EN/show.asp?id=547

Gu‐Ming‐Yuan. Teacher training in China. British Journal of Teacher Education. 1981. 7 (3). P. 246–251.

Guo S. Exploring Current Issues in Teacher Education in China. Alberta Journal of Educational Research. 2005. 51 (1). P. 69–84. https://doi.org/10.11575/ajer.v51i1.55101

Nalyvaiko O., Maliutina A. Use of chat boots in the educational process of a higher education institution. Scientific Notes of the Pedagogical Department. 2021. (48). P. 117–122. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-48-14

Nalyvaiko O., Vakulenko A. Canvas LMS: Opportunities and Features. Educological Discourse. 2021. 35(4). P. 154–172. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.410

Nalyvaiko O., Reznichenko H., Kulakova I., Kudaieva O., Bondarenko A. Learning Chinese using digital applications. Scientific Notes of the Pedagogical Department. 2020. (47). P. 64–77. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-08

Paine L. The teacher as virtuoso: A Chinese model for teaching. Teachers College Record. 1990. 92(1). P. 49–81

Song H. Sleeping giant: Chinese Teacher Education System Past, Present and Future. 2008. URL: http://search.proquest.com/docview/214626657/75080B414B4A40B9PQ/3?accountid=8554

Su Z. X., Hawkins J., Huang T., Zhao Z. Y. Choices and commitment: A comparison of teacher candidates' profiles and perspectives in China and the United States. International Revieiv of Education. 2001. 47 (6). P. 61–63

Yan H. Teacher training in China and a practical model: e‐Training Community (eTC), Campus-Wide Information Systems. 2009. 26 (2). P. 114–121. https://doi.org/10.1108/10650740910946837

Young E. E., Grant P. A., Montbriand C., Therriault D. J. Educating Preservice Teachers: The State of Affairs. 2002. North central regional Educational laboratory: Illinois.

Zhou J. Teacher education changes in China: 1974–2014. Journal of Education for Teaching. 2014. 40 (5). P. 507–523

Zhou N., Zhu M. Educational Reform and Curriculum Change in China: A Comparative Case Study. 2007.URL: http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/COPs/Pages_documents/Comparative_Research/EduReformChina.pdf

Zhou Z. Y. The teaching profession: To be or to do? Journal of Education for Teaching. 2002. 28. P. 211–215.

Zhu X., Cilin L. Teacher training for moral education in China. Journal of Moral Education. 2004. 33 (4). P. 481–494. https://doi.org/10.1080/0305724042000315608

Zhu X., Han X. Reconstruction of the Teacher Education System in China. International education journal. 2006. 7 (1). P. 66–73.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-11

Як цитувати

ЖЕРНОВНИКОВА, О. ., & НАЛИВАЙКО, О. . (2023). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У КИТАЙСЬКІЙ НАРОДНІЙ РЕСПУБЛІЦІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(2), 51–56. https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.6