ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ РОЗРОБКИ ВІРТУАЛЬНИХ ТУРІВ У ШКІЛЬНОМУ НАВЧАННІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.2%20Ключові слова:
: віртуальний тур, VR-технології, засоби дистанційного навчання, Panotour ProАнотація
Досліджено можливості використання VR-технологій в освітньому процесі, зокрема віртуальних турів. Описано актуальність використання віртуальних турів в умовах сьогодення та проведено аналіз переваг і недоліків використання цієї технології в навчальних закладах, виховних та позашкільних заходах. Визначено основні вміння та навички, формуванню яких сприяють VR-технології. Проаналізовано можливості застосунків для створення віртуальних турів. Окремо розглянуто програму Panotour Pro як середовище для їх розробки. Надано інструкцію з її використання та описано процес створення віртуального туру пам’яткою архітектури. Представлено результати експериментального дослідження, яке показало позитивний вплив застосування таких розробок на якість навчання та розвиток певних компетенцій у студентів та учнів. Визначено перспективні напрямки застосування цієї технології в закладах освіти. Розглянуто практичні можливості використання віртуальних турів, які сприяють підвищенню ефективності візуалізації та пізнання, що може бути корисним для вчителів, студентів та дослідників у сфері освіти та технологій. Відзначено, що наукова новизна полягає у їхньому потенціалі як інструменту для підвищення ефективності візуалізації та пізнання об’єктів та явищ навколишнього світу. За допомогою VR-технологій можна створити віртуальні реалістичні моделі об’єктів, які неможливо або небезпечно оглядати в реальному житті.
Посилання
Oleksiyovets V.Yu., Karabin O. Y. Tekhnolohiia ta metody rozrobky virtualnoi ekskursii [Technology and methodology of virtual tour development]: Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy: Materialy V Mizhnarodnoi nauk.-prakt. internet-konf. [Modern information technologies and innovative teaching methods: experience, trends, prospects: materials of the V International: scientific-practical internet conference] (m. Ternopil, 30 kvitnia 2020 r.), 28–31. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15349
Skaskiv H. M., Holdus V. M. Tekhnolohii proiektuvannia virtualnykh turiv ta virtualnykh ekskursii [Technologies for designing virtual tours and virtual excursions]: Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy: Materialy VI Mizhnarodnoi nauk.-prakt. internet-konf. [Modern information technologies and innovative teaching methods: experience, trends, prospects: materials of the VI International: scientific-practical internet conference] (m. Ternopil, 12–13 lystopada 2020 r.), 49–51. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16981
Chotyry bezkoshtovni instrument dlia stvorennia virtualnykh ekskursii [Four free tools for creating virtual tours]. URL: https://vseosvita.ua/news/4-bezkoshtovni-instrumenty-dlia-stvorennia-virtualnykh-ekskursii-6356.html
Balyk N., Grod I., Vasylenko Y., Shmyger G., & Oleksiuk V. (2021). The Methodology of Using Augmented Reality Technology in the Training of Future Computer Science Teachers. International Journal of Research in E-Learning, 1–20. URL: https://doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.05
Qvist, P., Kangasniemi, T., Palomäki, S., Seppänen, J., Joensuu, P., Natri, O., Närhi, M., Palomäki, E., Tiitu, H., & Nordström, K. (2015). Design of Virtual Learning Environments: Learning Analytics and Identification of Affordances and Barriers. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 5(4), pp. 64–75. URL: https://doi.org/10.3991/ijep.v5i4.4962
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).