КІБЕРБЕЗПЕКА В ДЕЦЕНТРАЛІЗОВАНІЙ ІНТЕРНЕТ-ЕКОСИСТЕМІ WEB 3.0
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.8%20Ключові слова:
інформаційні технології, кібербезпека, технологія Web 3.0, соціальна інженерія, блокчейн, семантичний веб, штучний інтелект, децентралізаціяАнотація
Досліджено проблему кібербезпеки в мережі Інтернет; з’ясовано основні принципи вдосконалення глобальної культури безпечної мережевої взаємодії. Розглянуто питання, пов’язані із забезпеченням інформаційної безпеки особистості під час користування інтернет-системами. Обґрунтовано, що кібербезпека є важливим питанням у сучасному світі і її захист вимагає уваги на належному рівні. Зазначено важливість знань про технології і методи захисту від кіберзагроз для всіх, хто використовує комп’ютерні системи й Інтернет. Оскільки кібератаки можуть стати серйозною загрозою для безпеки та конфіденційності особистої інформації, то важливо, щоб студенти мали знання про основні технології і методи захисту від кіберзагроз, а це актуалізує вивчення кібербезпеки майбутніми фахівцями. Також багато студентів вивчають цифрові технології і комп’ютерні науки, що робить знання про кібербезпеку ще більш важливим. Незважаючи на те, що студенти можуть вивчати різноманітні аспекти кібербезпеки в рамках своєї програми навчання, важливо сформувати в них загальне розуміння про те, як захистити себе та свої комп’ютерні системи від кіберзагроз. Описано, як вивчення соціальної інженерії допоможе студентам розібратись у тактиках, техніках і підходах, які використовують зловмисники для отримання конфіденційної інформації. Важливо щоб вони розуміли, якими шляхами можуть бути здійснені атаки на системи кібербезпеки, та які методи можуть бути застосовані для запобігання таким атакам. Детально розглянуто технологію Web 3.0 як нове покоління Інтернету, що передбачає децентралізованішу та інтелектуальнішу мережу, з більш структурованими даними і здатністю до автоматизованої обробки. Описано основні складові Web 3.0: блокчейн, семантичний веб, штучний інтелект, децентралізація. Вказано на необхідність захисту особистої інформації і безпеку від зловживань інформацією в новітніх інтернет-екосистемах для забезпечення позитивного впливу цих технологій у суспільстві.
Посилання
Hevko I. V. The use of modern information technologies in the education of students of a higher educational institution. [Vykorystannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii u navchanni studentiv Vyshchoho navchalnoho zakladu]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects; collection of scientific works Issue 62: / Ministry of Education and Science of Ukraine, Nat. ped. University named after M. P. Drahomanov. Kyiv: Publishing House of M. P. Drahomanov NPU [Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy; zbirnyk naukovykh prats Vypusk 62: / M-vo osvity i nauky Ukrainy, Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova], 2018. S. 46–50.
Yashchyk O. B. Application of SMART technologies in society for the construction of smart cities. [Zastosuvannia SMART-tekhnolohii v suspilstvi dlia pobudovy rozumnykh mist]. Modern problems of graphic training of students in ZFPO: theory and practice. Electronic collection of materials of the scientific and practical online conference [Suchasni problemy hrafichnoi pidhotovky studentiv u ZFPO: teoriia i praktyka. Elektronnyi zbirnyk materialiv naukovo-praktychnoi onlain-konferentsii]. (Ternopil, March 16, 2023). Ternopil: VSP “TFC TNTU”, 2023. P. 59–69.
Yashchyk O. B. Strengthening of the global culture of cyber security on the Internet. [Zmitsnennia hlobalnoi kultury kiberbezpeky v merezhi Internet.]. Computer-oriented learning systems: coll. of science works / resp. ed. M. I. Zhaldak. Yu. S. Ramskyi. Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University, [Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia: zbirnyk nauk. prats / vidp. red. M. I. Zhaldak. Yu. S. Ramskyi. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova] 2017. No. 19 (26). P. 136–140.
Yashchyk O. B., Martsyniuk R. D. Prevention of Internet addiction in high school students. Materials of the VI All-Ukrainian Scientific and Practical Internet Conference “Actual Problems and Prospects of Technological and Vocational Education”. [Profilaktyka internet-zalezhnosti v uchniv starshykh klasiv. Materialy VI Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii «Aktualni problemy ta perspektyvy tekhnolohichnoi i profesiinoi osvity»]. Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, 2021. P. 77–78.
Yashchyk O., Tverdokhlib I., Franko Y., Ozhha M. Use of blockchain technology to ensure automation of educational documents management. Scientific Notes of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: pedagogy. [Vykorystannia tekhnolohii blokchein dlia zabezpechennia avtomatyzatsii upravlinnia osvitnimy dokumentamy. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: pedahohika]. 2022. 1. Р. 113–120. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.14.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).