ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.14%20

Ключові слова:

професійний розвиток, вчитель-предметник, цифрова трансформація освіти, цифрові технології, цифрова грамотність, педагогічний професійний розвиток, професійна компетентність

Анотація

Відзначено, що в сучасному світі цифрові технології набувають все більшої ваги в усіх сферах життя, і освіта не є винятком. У зв’язку з цим професійний розвиток освітян стає все важливішим для успішної педагогічної роботи. Особливо актуальним є розвиток вчителів-предметників, оскільки вони є ключовими фігурами в навчанні учнів конкретного предмета. Проведено дослідження професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти. Зазначено, що успіх в освіті залежить від вчителя, його підготовки і компетентності. Наголошено, що зміна підходів до професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти є необхідною, оскільки цифрові технології надають можливості для збільшення ефективності навчання і розвитку компетентностей учнів. Проаналізований комплексний підхід до професійного розвитку педагога-фахівця, що включає у себе навчання з використанням педагогічних технологій, формування цифрової компетентності, розвиток критичного мислення та навичок самоосвіти. Такий професійний розвиток вчителя в умовах цифрової трансформації освіти повинен бути постійним і системним. Зроблено висновки і рекомендаціями щодо подальшого професійного розвитку вчителів-предметників в умовах цифрової трансформації освіти, зокрема розвитку цифрової грамотності, адаптації до змін та ефективного використання цифрових технологій у навчальному процесі.

Біографія автора

ЛЮБОВ ХОМЕНКО, Полтавський національний педагогічний університет

кандидат фізико-математичних наук, доцент

Посилання

Diachuk O. Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti vykladachiv spetsialnykh dystsyplin v umovakh tsyfrovizatsii osvity [Development of digital competence of teachers of special disciplines in conditions of digitization of education]. Profesiina pedahohika. 2022. Ch. 1 (24). S. 223–233. URL: jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/710/97

Yermak Yu. I. Profesiinyi rozvytok vykladachiv v umovakh neperervnoi pedahohichnoi osvity [Professional development of teachers in the conditions of continuous pedagogical education]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. 2018. № 1. S. 218–223. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdpu_2018_1_36

Liakhotska L. L., Naumenko, T. Yu. Udoskonalennia pedahohichnoi maisternosti v umovakh tsyfrovoi transformatsii osvity [Improving pedagogical skills in the conditions of digital transformation of education]. Actual Problems in the System of Education: General Secondary Education Institution – Pre-University Training – Higher Education Institution. 2021. 1. Р. 173–176. URL: https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.15858

Rozvytok suspilstva ta nauky v umovakh tsyfrovoi transformatsii [Development of society and science in conditions of digital transformation]: II Mizhnarodna studentska naukova konferentsiia. Yevropeiska naukova platforma. 2022. URL: https://doi.org/10.36074/liga-inter-20.05.2022

Arshambo, J., & Krippen, S. (2019). The effects of TPACK-infused teacher professional development on teacher self-efficacy and classroom technology integration. Journal of Technology and Teacher Education, 27 (4), 493–521.

Ersoy, A., & Akkoyunlu, B. (2020). Professional development for digital competence in education: A literature review. Journal of Educational Technology & Society, 23 (1), 236–248.

Farrokhnia, M., Kaufman, G., & Mayer, R. (2018). Teaching with technology: Exploring the TPACK framework in k-12 and higher education settings. Cham: Springer International Publishing. P. 281.

Harris, J., & Hofer, M. (2018). Teacher Education in the Digital Age: A Conceptual Framework for Reconceptualizing Teacher Education. In Harris, J., & Hofer, M. (Eds.), Handbook of Research on Teacher Education in the Digital Age (pp. 1–19). IGI Global.

Harris, J., & Hofer, M. (Eds.). (2021). Handbook of Research on Technology Integration in Teacher Education. IGI Global. Р. 672.

Harris, P., Jones, C., & Loveless, E. (2018). The Role of Digital Competence in the Learning and Development of Teachers: A Review of Literature. Teaching and Teacher Education, 77, 13–28. DOI: 10.1016/j.tate.2018.09.001

Hughes, J., & Narayan, V. (2020). Teacher professional development in the digital age: New frameworks for learning and practice. Routledge, 25–35.

Voogt, J., Knezek, G., & Christensen, R. (2013). Profiling Teachers’ Capacity to Use Technology: A Survey for Developing ICT in Education Policies. European Journal of Teacher Education, 36(3), 311–326. DOI: 10.1080/02619768.2013.801319

Keller, J. M., & Suzuki, K. (2018). The impact of technological pedagogical content knowledge (TPACK) based professional development: A mixed-methods study. Educational Technology Research and Development, 66 (1), 127–147.

Mishra, P., & Koehler, M. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108 (6), 1017–1054.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11

Як цитувати

ХОМЕНКО, Л. . (2023). ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(1), 111–120. https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.14