МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ СЕМАНТИКИ МОВ ПРОГРАМУВАННЯ СТУДЕНТАМИ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.23%20Ключові слова:
освітній процес, семантика мови програмування, методична система, професійна освітаАнотація
Показано, що в закладах професійної (професійно-технічної) освіти включення до змісту навчання мов та методів програмування блоку питань, присвячених семіотиці мов програмування сприятиме успішній реалізації системи їх фундаментальної підготовки в предметній галузі «Інформаційні технології». Методична система навчання, побудована в рамках методичної теорії, сприяє оволодінню студентами знаннями та вміннями з семіотики мов програмування. Викладено основні теоретичні та методологічні положення, на підставі яких побудовано методичну систему навчання семіотики мов програмування та метамодель методики навчання у вигляді методичної теорії, яка визначила модель нашого дослідження. На підставі класифікації моделей синтаксису і семантики мов програмування, проведеної для побудови концептуального базису методичної теорії навчання семіотики мов програмування, нами були виділені наступні розділи для навчання семіотики мов програмування: формальний синтаксис мов програмування; змістовна операційна семантика мов програмування; формальна операційна семантика мов програмування; формальна дедуктивна семантика мов програмування; денотаційна семантика мов програмування. На етапі відбору змісту елементів проєктованої нами моделі методичної системи навчання семіотиці мов програмування центральне місце посідає проблема постановки цілей навчання, оскільки відбір змісту інших елементів спрямовано досягнення поставлених цілей. Семіотичні навчальні моделі включають систему завдань, при яких предметна сфера діяльності розгортається в рамках конкретних методів навчання, що передбачають текстові виклади навчальних проблем або завдань.
Посилання
Andon P. I., Lavrishcheva K. M. Rozvytok fabryk prohram v informatsiinomu sviti [Development of program factories in the information world]. Visnyk NAN Ukrainy. 2010. № 10. S. 15–41.
Aronov A. O., Dziubenko A. I. Pidkhid do stvorennia studentskoi fabryky prohram [An approach to creating a student program factory]. Problemy prohramuvannia. 2011. № 3. S. 42–49.
Bazurin V. M. Porivnialnyi analiz seredovyshch prohramuvannia movoiu Python [Comparative analysis of Python programming environments]. Novitni kompiuterni tekhnolohii. Kryvyi Rih: Vydavnychyi tsentr DVNZ «Kryvorizkyi natsionalnyi universytet». T. XVI. 2018. S. 281–292.
Hlushkov V. M. Fundamentalnie osnovi y tekhnolohyia prohrammyrovanyia [Fundamental principles and technology of programming]. Prohrammyrovanye. 1980. № 2. S. 13–24.
Baraniuk O. Poshuk shliakhiv pidvyshchennia efektyvnosti vyvchennia movy asemblera [Finding ways to improve the efficiency of learning assembly language]. Naukovi zapysky. Seriia: problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka. 2011. Vyp. 2. S. 18–26.
Lavrishcheva K. M., Koval H. I., Babenko L. P. Novi teoretychni zasady tekhnolohii vyrobnytstva simeistv prohramnykh system u konteksti heneruvalnoho prohramuvannia [New theoretical foundations of technology for the production of families of software systems in the context of generative programming]. Kyiv: IPS NANU,2011. 377 s.
Fedusenko O. V., Fedusenko A. O., Domanetskaya I. M. Conceptual model of adaptive information system of education [Conceptual model of an adaptive information system of learning]. Informatsiini tekhnolohii upravlinnia. 2017. 32. S. 86–90.
Tsyutsyura M. I., Yerukaiev A. V. Application of genetic algorithm for formation of fuzzy set membership function [Application of the genetic algorithm for forming the membership function of fuzzy sets]. Informatsiini tekhnolohii upravlinnia. 2018. 36. S. 71–75.
Chang, C.C. & Yang, J.H., (2013). A division algorithm using bisection method in residue number system. International Journal of Computer, Consumer and Control, 1, 59–66.
Porter R. (2006). Design Patterns in Learning to Program: A thesis … for the degree of Doctor of Philosophy. Adelaide.
Winslow L. (1996). Programming Pedagogy: A Psychological Overview. SIGCSE Bulletin. Vol. 28. No. 3. 17–22.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).