КРОС-ПЕДАГОГІКА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ 8–9 КЛАСІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.31Ключові слова:
крос-педагогіка, графічна культура, формування, учні 8–9 класів, уроки технологіїАнотація
Детально розглядається використання технології крос-педагогіки для формування графічної культури учнів на уроках технологій 8-9 класів. Відзначається, що крос-педагогіка є інноваційною технологією, яка забезпечує ефективність і результативність навчального процесу. Висвітлюються основні принципи крос-педагогіки та її вплив на формування графічної культури учнів на уроках технологій. Досліджуються різні методи використання крос-педагогіки на уроках технологій: групова робота, проєктна діяльність, інтерактивні методи тощо, а також їх переваги та недоліки. Наводяться конкретні приклади використання крос-педагогіки для формування графічної культури учнів 8–9 класів, що дозволяє читачеві краще зрозуміти сутність технології та її можливості. Розглянуті різні види крос-педагогіки, включаючи крос-культурну, крос-курсову та крос-дисциплінарну педагогіку, а також приклади використання різних інструментів технології крос-педагогіки для підвищення ефективності формування графічної культури учнів на уроках технологій. Досліджено роль вчителя у застосуванні крос-педагогіки на уроках технологій і вказано на необхідності підготовки педагогічного персоналу до використання цієї технології. Встановлено, що використання крос-педагогіки на уроках технологій є ефективним засобом формування графічної культури учнів та сприяє їх успішному навчанню.
Посилання
Haydaenko L. O., Kovalova I. V., Kholod T. M. Kros-pedahohika v systemi formuvannia kultury intelektualnoi pratsi [Cross-pedagogy in the system of the formation of the culture of intellectual labor]. Skhidnoievropeiskyi naukovyi zhurnal, 2019. 7(2), 83–89.
Ivanenko M., Semenoh V. Kros-pedahohika yak zasib pidvyshchennia yakosti osvity [Cross-pedagogy as a means of improving the quality of education]. Pedahohichnyi protses: teoriia ta praktyka. 2016. (1), 34–41.
Karpenko I. O. Kros-pedahohika: istoriia rozvytku, pryntsypy, perevahy ta osoblyvosti zastosuvannia v suchasnykh umovakh [Cross-pedagogy: the history of development, principles, advantages, and features of application under modern conditions]. Scientific Bulletin of Mykolaiv State University named after V. O. Sukhomlynsky. Series: Pedagogical Sciences. 2019. (5), 54–59]
Karpenko I., Serhienko O. Vykorystannia kros-pedahohiky na urokakh tekhnolohii: teoriia ta praktyka [The use of cross-pedagogy in technology lessons: theory and practice]. Naukovi zapysky Instytutu pedahohiky NAPN Ukrainy. 2017. № (1), 121–128.
Kononenko I. Vykorystannia kros-pedahohiky v navchalnomu protsesi z metoiu formuvannia kliuchovykh kompetentsii u studentiv. [The use of cross-pedagogy in the educational process for the formation of students’ key competencies]. Visnyk Lvivskoi politekhniky. 2018. 903, 57–62.
Kravchuk I. Kros-pedahohika: idei ta realii vitchyznianoi shkoly [Cross-pedagogy: ideas and realities of Ukrainian school]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2019. 9(5), 5–19.
Liuta O. V. Rol kros-pedahohiky v pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [The role of cross-pedagogy in the training of future technology teachers]. Scientific Bulletin of Mykolaiv State University named after V. O. Sukhomlynsky. 2019. Vol. 5, No. 1, pp. 110–116.
Khomenko O.I., Popadiuk N.Yu. Vykorystannia kros-pedahohiky na urokakh tekhnolohii yak zasib formuvannia hrafichnoi kultury uchniv [The use of cross-pedagogy in technology lessons as a means of forming students’ graphic culture]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. Seriia 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. 2017. № 33, 130–134.
Shiyan I. Kros-pedahohika yak zasib rozvytku tvorchykh zdibnostei uchniv [Cross-pedagogy as a means of developing students’ creative abilities]. Innovatsiina pedahohika. 2019. 1(16), 123–127.
Heick T. The definition of blended learning. TeachThought. URL: https://www.teachthought.com/blended-learning-2/the-definition-of-blended-learning/
Kemp J., Livingstone D. Cross-curricular teaching and learning in the secondary school--arts: Visual arts, music, drama, dance and media. Routledge. 2015. Р. 63–70
Lin C.-Y., Chiu Y.-C., Lin C.-P. Using cross-curricular teaching approach in design education: A case study of elementary schools in Taiwan. The Journal of Educational Research. 2014. №107(6). Р. 506–514.
Nakamura J., Csikszentmihalyi M. The concept of flow. In Flow and the foundations of positive psychology. Springer Netherlands. 2014. Р. 239–263.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).