ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА АДАПТАЦІЯ СТУДЕНТІВ-ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Nadiya Dovgan ВНЗ Університет «Україна», Україна

Ключові слова:

адаптація, термінова адаптація, довготривала адаптація, фізичне виховання, студенти-першокурсники, навчально-виховний процес

Анотація

Розглянуто процес психолого-педагогічної адаптації студентів-першокурсників до занять з фізичного виховання у вищих навчальних закладах (ВНЗ). Викладено погляди науковців щодо зазначеної проблеми. Окреслено труднощі адаптаційного процесу, що є рушійною силою розвитку, яка спрямовує професійний розвиток особистості у конструктивне русло, забезпечує успішне здійснення учбово-професійної діяльності. Визначено два етапи адаптації студентів-першокурсників до занять з фізичного виховання: початковий – термінова адаптація; основний – довготривала адаптація. Виокремлено стадії довготривалої адаптації. Вказано на важливість планування фізичної активності першокурсників як суб’єктів фізичного виховання у ВНЗ.

Біографія автора

Nadiya Dovgan, ВНЗ Університет «Україна»

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної реабілітації Миколаївського міжрегіонального інституту розвитку людини 

Посилання

Bozadzhiev V. L. Aksiologicheskii podkhod kak faktor adaptatsii studentov k obucheniyu v vuze [Axiological approach as a factor of adaptation of students to training in higher education institution], Chelyabinsk, 2002. 134 p.

Gaponova S. A. Osobennosti adaptatsii studentov vuzov v protsesse obucheniya [Features of adaptation of students of higher education institutions in the course of training], Psikhologicheskii zhurnal, 1994, Vol. 3, pp. 9–12.

Meerson F. Z. Adaptatsiya, stress i profilaktika [Adaptation, stress and prevention], Moscow, Nauka, 1981. 278 p.

Platonov V. N. Adaptatsiya v sporte [Adaptation in sport], Kyiv, Zdorov’ya, 1988. 216 p.

Psikhologicheskoe obespechenie professional'noi deyatel'nosti, teoriya i praktika [Psychological ensuring professional activity, theory and practice], pod red. prof. G. S. Nikiforova, SPb.: Rech', 2010, 816 p.

Korol'chuk M. S. , Kraynyuk V. M. , Kosenko A. F. , Kocherhina T. I. Psykholohichne zabezpechennya psykhichnoho i fizychnoho zdorov’ya, navchal'nyy posibnyk [Psychological support mental and physical health], Kyiv, INKOS, 2002. 272 p.

Rudestam K. Gruppovaya psikhoterapiya [Group psychotherapy], St. Petersburg, Piter, 1998. 373 p.

Tokareva G. F. Struktura sotsial'no-professional'noi adaptatsii studentov v vuze [Structure of social and professional adaptation of students in higher education institution]. Ob"edinennyi zhurnal, 2005, vol. 27, pp. 25–30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-22

Як цитувати

Dovgan, N. (2016). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА АДАПТАЦІЯ СТУДЕНТІВ-ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 258–263. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/85503