ПРОБЛЕМА ПРОЕКТУВАННЯ ЗМІСТУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Leonid Orshanskiy ДДПУ ім. І. Франка, Україна
  • Myroslav Pahuta ДДПУ ім. І. Франка, Україна

Ключові слова:

технології, технологічна освіта, перетворювальна діяльність, зміст, вчитель трудового навчання та технологій

Анотація

Розкрито мету технологічної освіти в постіндустріальному суспільстві, як підготовку суб’єкта для власного культурно-технологічного розвитку та якісного перетворення середовища своєї життєдіяльності. Розглянуто філософський і педагогічний контексти понять «суб’єкт культурно-технологічної діяльності», «перетворювальна діяльність», «технологічна культура», «проектування», «технологія», «техногенне середовище». Подано основні структурні елементи змісту технологічної освіти та зв’язки між ними. Виокремлено принципи, які закладають методологічне підґрунтя теоретичної конструкції змісту технологічної освіти. Запропоновано структурно-змістову схему, яка передбачає логічну послідовність та взаємозв’язок низки навчальних дисциплін (загальна технологія; системи технологій; основи проектної діяльності; проектування технічних систем тощо.) освітньо-професійної програми підготовки вчителя трудового навчання та технологій.

Біографії авторів

Leonid Orshanskiy, ДДПУ ім. І. Франка

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики трудового і професійного навчання та декоративно-ужиткового мистецтва

Myroslav Pahuta, ДДПУ ім. І. Франка

кандидат педагогічних наук, доцент доцент кафедри методики трудового і професійного навчання та декоративно-ужиткового мистецтва 

Посилання

Vyshnevskіy O. I. Pedahohichni pohlyady Ivana Franka na tli reform suchasnoyi ukrayins’koyi osvity [Franko Pedagogical views against the backdrop of modern Ukrainian reform education], Drohobych, «Trek-LTD», 2016. 44 р.

Derzhavnyy standart bazovoyi i povnoyi zahal’noyi seredn’oyi osvity / Postanova Kabinetu ministriv Ukrayiny za 24 vid 14 sichnya 2004 r. [State standard of basic and secondary education], Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/24-2004 – п.

Natsional’nyy osvitniy hlosariy: vyshcha osvita [Glossary national education : higher education], Kyiv, Pleiades, 2014. 100 р.

Tkachuk S.I. Pidhotovka maybutn’oho vchytelya trudovoho navchannya do formuvannya v uchniv tekhnolohichnoyi kul’tury [Training future teachers of labor studies for the development of students’ technological culture], Uman, «Vis», 2011. 392 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-22

Як цитувати

Orshanskiy, L., & Pahuta, M. (2016). ПРОБЛЕМА ПРОЕКТУВАННЯ ЗМІСТУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 264–269. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/85507