АКТУАЛІЗАЦІЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКА

Автор(и)

  • Taras Soroka ТНПУ ім. В. Гнатюка, Україна
  • Borys Struhanets ТНПУ ім. В. Гнатюка, Україна

Ключові слова:

позашкільна освіта, принципи навчання, гурткова робота, самовизначення особистості, форми роботи

Анотація

Визначено завдання, вирішення яких покладено на позашкільну освіту. Проаналізовано нормативно-правову основу позашкільної освіти (положення, відповідні документи міжнародного, державного та регіонального рівнів). Розкрито принципи позашкільної освіти. Описано вимоги, що ставляться до сучасного гурткового заняття, а саме: загальнопедагогічні, психологічні, дидактичні, гігієнічні. Наведено класифікацію гурткових занять за трьома рівнями: початковий, основний, вищий. Наведено приклади організаційних форм роботи в позашкільному закладі освіти: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, концерт, змагання, навчально-тренувальні заняття, репетиція, похід, екскурсія та ін. Сконцентровано увагу на визначенні можливостей позашкільної освіти в соціальному самовизначенні особистості.

Біографії авторів

Taras Soroka, ТНПУ ім. В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти та охорони праці

Borys Struhanets, ТНПУ ім. В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти та охорони праці, декан інженерно-педагогічного факультету 

Посилання

Аrtemenko O. A. Zastupnyku dyrektora pozashkil'noho navchal'noho zakladu [Advocate director of out-of-school establishment], Kyiv, Shk, svit, 2012. 112 p.

Zakon Ukrayiny «Pro pozashkil'nu osvitu» [The Law of Ukraine «About out-of-school education»], Ofitsiynyy visnyk Ukrayiny. 2000. Vol. 29, p. 3.

Zbirnyk dokumentiv shchodo orhanizatsiyi doslidnyts'ko-eksperymental'noho napryamu, Part. II [Collection of documents on the organization of research and experimental direction. Vol. 2], Kyiv, TOV SITIPRINT, 2013. 230 p.

Kyrychenko V. I. Planuvannya roboty pozashkil'noho navchal'noho zakladu [Planning out-of-school educational institutions], Kyiv, Shk. svit, 2011. 104 p.

Kontseptsiya pozashkil'noyi osvity ta vykhovannya [Conception of out-of-school education and education], Pozashkil'ni zaklady Ukrayiny, Knyha kerivnyka pozashkil'noho navchal'noho zakladu: normatyvno-pravovoi, dokumentu, Kharkiv, Torsinh plyus, 2006. 145 p.

Verbyts'kyy V. V., Lytovchenko O. V., Kovbasenko L. I. Optymizatsiya vykhovnoho potentsialu pozashkil'noho navchal'noho zakladu [Optimize the educational potential out-of-school educational institutions], Kyiv, Pedahohichna dumka, 2012. 191 p.

Polozhennya pro pozashkil'nyy navchal'nyy zaklad [Regulations on the extracurricular institution] (postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny Vol. 433 vid 6 travnya 2001 r. Ofitsiynyy visnyk Ukrayiny, 2000. Vol. 20, P. 97.

Pustovit H. P. Pozashkil'na osvita i vykhovannya: deyaki notatky pro s'ohodennya [Out-of-school education and training: some notes on the day], Formuvannya ta rozvytok tvorchykh zdibnostey ditey ta uchnivs'koyi molodi u kreatyvnomu osvitn'omu sotsiumi: materialy nauk.-prakt. konf. (Sumy, 16-17 veresnya 2008 r.), Sumy, 2008. pp. 6–21.

Pro metodychni rekomendatsiyi z pytan' orhanizatsiyi navchal'no-vykhovnoho protsesu v pozashkil'nykh navchal'nykh zakladakh u 2013–2014 navchal'nomu rotsi [On the guidelines on the organization of educational process in the out-of-school educational institutions in the 2013-2014 academic year] (zatverdzheno MON Ukrayiny Vol. 1/9-537 vid 08.08.13 roku), [Elektronnyj resurs], Rezhym dostupu: http://.www.interbuh.com.ua/ua/documents/oneregulations/7307.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-22

Як цитувати

Soroka, T., & Struhanets, B. (2016). АКТУАЛІЗАЦІЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКА. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 275–281. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/85515