ЕТАПИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТА ІНШОМОВНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Rayisa Martynova Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Ушинського, Україна

Ключові слова:

предметна інтеграція, процесуальна інтеграція, етапи процесуальної інтеграції, домінанта уваги, одиниця навчання іноземної мови, одиниця навчання предмета професійної діяльності, лінгвопонятійний, предметно-мовний, професійно-діяльнісний

Анотація

Диференціюються поняття «предметна» і «процесуальна» інтеграція. Обґрунтовується можливість взаємопов'язаного вивчення іноземної мови і будь-якого предмета освітньої або професійної діяльності на основі процесуальної інтеграції. Встановлюється послідовність психолого-педагогічних дій для досягнення високої якості засвоєння названих дисциплін в єдиному навчальному процесі. Відзначається, що ці дії групуються в три етапи: 1) лінгвопонятійний з домінуванням іншомовної мовленнєвої діяльності над професійною для засвоєння іншомовних засобів її вираження; 2) предметно-мовленєвий з рівнозначною активністю іншомовної та освітньої мовленнєвої діяльністі, що забезпечує можливість засвоєння основного змісту освітнього курсу засобами іноземної мови; 3) професійно-діяльнісний з домінуванням уваги на практичному застосуваннї освітніх (професійних) знань в їх іншомовному супроводі.

Біографія автора

Rayisa Martynova, Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Ушинського

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Artsyshevs’kyy R. A. Svitohlyadna osvita v umovakh perekhodu do informatsiynoho suspil’stva [Worldview education in transition to information society]. Pedahohichna i psykholohichna nauka Ukrayiny. Zb. nauk. prats’ do 15-richchya APN Ukrayiny u 5 tomakh. T. 2: Dydaktyka, metodyka, informatsiyni tekhnolohiyi, Kyiv, Pedahohichna dumka Publ., 2007, 368 p.

Hehel’ H. F. Nauky lohyky. [Science of Logic]. Moscow, Mysl’Publ., 1972., Vol. 2, 248 p.

Klepko S. Intehratsiya i poliformizm znannya u vyshchiy osviti [Integration and polymorphism of knowledge in higher education]. Filosofiya osvity. Fundamental’ni problemy filosofiyi osvity, 2006, vol. 3 (5), pp. 22–33.

Martynova R. Yu. Vidy integrirovannykh protsessov obucheniya professional’noy deyatel’nosti studentov neyazykovykh vuzov [Types of integrated teaching processes of professional activity of students of non-linguistic higher educational establishments]. Naukovyy visnyk PNPU imeni K. D. Ushyns’koho: zb. nauk. prats’, Odesa, 2010, vol. 9 – 10, pp. 80–88.

Martynova R. Yu. Dialekticheskie predposylki pedagogicheskoy integratsii [Dialectal grounds of educational integration]. Naukovi zapysky Ternopil’s’koho natsional’noho universytetu imeni V. Hnatyuka. Seriya: Pedahohika, 2013, Vol. 2, pp. 45 51.

Martynova R. Yu. Lingvodidakticheskaya kharakteristika integrirovannogo obucheniya inostrannomu yazyku starsheklassnikov [Lingustic and didactic characteristics of integrated foreign language teaching of high school students]. Nauka i osvita, 2008, Vol. 3 4, pp. 111 128.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-19

Як цитувати

Martynova, R. (2016). ЕТАПИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОЇ ТА ІНШОМОВНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (4), 12–17. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/92151

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ