ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗА ПРОЦЕСОМ І РЕЗУЛЬТАТОМ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ

Nataliia Mayer

Анотація


Розкрито особливості контролю за процесом і результатом формування методичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у процесі їхньої самостійної роботи за індивідуальною траєкторією учіння в спеціально спроектованому і розробленому інформаційно-комунікаційному навчальному середовищі. Запропоновано авторське тлумачення поняття «контроль за процесом і результатом формування методичної компетентності» і описано особливості самоконтролю магістрантами. Конкретизовано функції контролю, його форми і види та представлено їх зміст. Визначено об’єкти і засоби контролю за рівнем розвитку складників методичної компетентності. Обґрунтовано критерії оцінювання методичних знань, а також методичних умінь розроблення плану-конспекту фрагмента практичного заняття з іноземної мови в умовах навчальної діяльності у межах дисципліни «Методика навчання іноземних мов у вищій школі», укладання плану-конспекту практичного заняття і сценарію позааудиторного заходу іноземною мовою в реальних умовах організації освітнього процесу під час педагогічної практики магістрантів.


Ключові слова


індивідуальна траєкторія учіння; іноземні мови; майбутній викладач; методична компетентність; контроль; критерії; самостійна робота

Повний текст:

PDF

Посилання


Azimov E. G. Novyi slovar’ metodicheskikh terminov i ponyatii (teoriya i praktika obucheniya yazykam) [New Dictionary of methodological terms and concepts (the theory and practice of language teaching)] / E. G. Azimov, A. N. Shchukin – M.: Publisher ICAR, 2009. 448 p.

Brzhozovskaya K. M. Metodicheskie priemy kontrolya v kurse «Teoriya i metodika obucheniya inostrannym yazykam» v yazykovykh pedagogicheskikh vuzakh [Methodical control methods in the course «Theory and methods of teaching foreign languages» in language teacher training colleges] / K. M. Brzhozovskaya // Foreign languages at school. 2009, № 7. P. 79–84.

Igna O. N. Obuchenie budushchikh uchitelei inostrannogo yazyka upravleniyu uchebnoi deyatel’nost’yu na uroke [Training future teachers of a foreign language management training activities in the classroom] / O. N. Igna // Pedagogical Review. 2013, 2(2). P. 36–44.

Levina M. M. Tekhnologii professional’nogo pedagogicheskogo obrazovaniya [Vocational teacher education technology]: ucheb. dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenii / M. M. Levina. – M.: Academy, 2001. 272 p.

Mayer N. V. Teoretyko-metodychni zasady formuvannya metodychnoyi kompetentnosti u maybutnikh vykladachiv frantsuz’koyi movy [Theoretical and methodological principles of formation of methodical competence of future teachers of French]: Doctor’s thesis: 13.00.02 / N. V. Mayer. K., 2016. 735 p.

Metodyka navchannya inozemnykh mov i kul’tur: teoriya i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]: pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv / O. B. Bihych, N. F. Borysko, H. E. Borets’ka ta in. / za zah. red. S. Yu. Nikolayevoyi. – K.: Lenvit, 2013. 590 p.

Metodika obucheniya inostrannym yazykam v srednei shkole [Methods of teaching foreign languages in high school] / G. V. Rogova, F. M. Rabinovich, T. E. Sakharova. – M.: Education, 1991. – 287 p.

Min’yar-Beloruchev R. K. Metodicheskii slovar’: tolkovyi slovar’ terminov metodiki obucheniya yazykam [Methodical dictionary: dictionary of language teaching methodology] / Ryurik Konstantinovich Min’yar-Beloruchev. M.: Stella, 1996. 144 p.

Moyseyuk N.Ye. Pedahohika [Pedagogy]: navchal’nyy posibnyk dlya stud. vyshch. navch. zakladiv / N. Y. Moyseyuk. – [vyd. 5-te, dop. i pererob.]. K., 2007. 655 p.

Moskaleva I. S. Tekhnologiya professional’no-napravlennogo obucheniya v podgotovke uchitelya inostrannogo yazyka [Technology is professional-directed learning in the training of the teacher of a foreign language] / I. S. Moskaleva // Foreign languages at school. 2007, № 7. P. 78–82.

Natsional’nyy osvitniy hlosariy: vyshcha osvita [Glossary national education: higher education] / avt.-uklad.: I. I. Babyn, Ya. Ya. Bolyubash, A. A. Harmash i in.; za red. D. V. Tabachnyka i V. H. Kremenya. – K.: OOO «Publishing house of the Pleiades», 2011. 100 p.

Passov E. I. Urok inostrannogo yazyka [Foreign language lessons] / E. I. Passov, N. E. Kuzovleva. – Rostov n/D: Phoenix; M.: Glossa-Press,, 2010. 640 p.

Polyakov V. M. Kompleks videofil’mov dlya obucheniya studentov analizu uroka inostrannogo yazyka [Set videos to teach students analyze a foreign language lesson] / V. M. Polyakov // Foreign languages at school. 1988, № 1, P. 24–31.

Prakticheskii kurs metodiki prepodavaniya inostrannykh yazykov [Practical Course of Foreign Language Teaching Methodology]: uchebnoe posobie dlya studentov spetsial’nosti «Sovremennye inostrannye yazyki» vysshikh uchebnykh zavedenii / P. K. Babinskaya, T. P. Leont’eva, I. M. Andreasyan [i dr.]. – [4-e izd.]. – Minsk: TetraSistems, 2006. 288 p.

Slovnyk ukrayins’koyi movy: v 11 tomakh [Dictionary of the Ukrainian language: in 11 volumes] / za zah. red. I. K.Bilodida. – Tom 4. (I-M) – K.: Scientific thought, 1973. 804 p.

Talyzina N. F. Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]: ycheb. posobie dlya stud. sred. ped. ucheb. zavedenii / N. F. Talyzina. – M.: Publishing center «Academy», 1998. 288 p.

Tarnopol’s’kyy O. B. Metodyka navchannya inshomovnoyi movlennyevoyi diyal’nosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity [Methods of teaching foreign language communication language in higher education institution]: navchal’nyy posibnyk / O. B. Tarnopol’s’kyy. – K.: Firm «INСOS», 2006. 248 p.

Tsvetkova Z. M. Osnovnye voprosy metodiki obucheniya v pedagogicheskikh institutakh i na fakul’tetakh inostrannykh yazykov [The main issues of training methodology in pedagogical institutes and departments of foreign languages] / Z. M. Tsvetkova // Foreign languages at school. Special issue of «Golden pages». 2010, № 4. P. 115–122.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – М.: Издательство ИКАР, 2009. – 448 с.

Бржозовская К. М. Методические приёмы контроля в курсе «Теория и методика обучения иностранным языкам» в языковых педагогических вузах / К. М. Бржозовская // Иностранные языки в школе.– 2009. – № 7. – С. 79–84.

Игна О. Н. Обучение будущих учителей иностранного языка управлению учебной деятельностью на уроке / О. Н. Игна // Научно-педагогическое обозрение. Pedagogical Review. – 2013. – № 2 ( 2). – С. 36–44.

Левина М. М. Технологии профессионального педагогического образования: учебник для студентов высших пед. учеб. заведений / М. М. Левина. – М.: Академия, 2001. – 272 с.

Майєр Н. В. Теоретико-методичні засади формування методичної компетентності у майбутніх викладачів французької мови: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / М. Н. Василівна. – К., 2016. – 735 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. / за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.

Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Г. В. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. – М.: Просвещение, 1991. – 287 с.

Миньяр-Белоручев Р. К. Методический словарь: толковый словарь терминов методики обучения языкам / Р. К. Миньяр-Белоручев. – М.: Стелла, 1996. – 144 с.
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник для студ. вищ. навч. закладів. – Вид. 5-те, доп. і перероб. / Н. Є. Мойсенюк.– К., 2007. – 655 с.

Москалева И. С. Технология профессионально-направленного обучения в подготовке учителя иностранного языка / И. С. Москалева // Иностранные языки в школе. – 2007 – № 7. – С. 78–82.

Національний освітній глосарій: вища освіта / авт.-уклад.: І. І. Бабин, Я. Я. Болюбаш, А. А. Гармаш та ін. – К.: ТОВ «Видавничий дім Плеяди», 2011. – 100 с.

Пассов Е. И. Урок иностранного языка / Е. И. Пассов, Н. Е. Кузовлева. – Ростов-на-Дону: Феникс; М.: Глосса-Пресс, 2010. – 640 с.

Поляков В. М. Комплекс видеофильмов для обучения студентов анализу урока иностранного языка / В. М. Поляков // Иностранные языки в школе. – 1988. – № 1 – С. 24–31.

Практический курс методики преподавания иностранных языков: учеб. пособие для студентов специальности «Современные иностранные языки» высших учебных заведений / П. К. Бабинская, Т. П. Леонтьева, И. М. Андреасян и др. – 4-е изд. – Минск: ТетраСистемс, 2006. – 288 с.

Словник української мови: в 11 томах / за заг. ред. І. К. Білодіда. – К.: Наукова думка, 1973. – Т. 4. (І–М). – 804 с.

Талызина Н. Ф. Педагогическая психология: yчеб. пособие для студ. средних пед. учеб. заведений / Н. Ф. Талызина. – М.: Изд. центр «Академия», 1998. – 288 с.

Тарнопольський О. Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти: навч. посібник / О. Б. Тарнопольський. – К.: Фірма «ІНКОС», 2006. – 248 с.

Цветкова З. М. Основные вопросы методики обучения в педагогических институтах и на факультетах иностранных языков / З. М. Цветкова // Иностранные языки в школе. Специальный выпуск «Золотые страницы». – 2010. – № 4. – С. 115–122. 



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Nataliia Mayer

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.