ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗА ПРОЦЕСОМ І РЕЗУЛЬТАТОМ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ
Ключові слова:
індивідуальна траєкторія учіння, іноземні мови, майбутній викладач, методична компетентність, контроль, критерії, самостійна роботаАнотація
Розкрито особливості контролю за процесом і результатом формування методичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у процесі їхньої самостійної роботи за індивідуальною траєкторією учіння в спеціально спроектованому і розробленому інформаційно-комунікаційному навчальному середовищі. Запропоновано авторське тлумачення поняття «контроль за процесом і результатом формування методичної компетентності» і описано особливості самоконтролю магістрантами. Конкретизовано функції контролю, його форми і види та представлено їх зміст. Визначено об’єкти і засоби контролю за рівнем розвитку складників методичної компетентності. Обґрунтовано критерії оцінювання методичних знань, а також методичних умінь розроблення плану-конспекту фрагмента практичного заняття з іноземної мови в умовах навчальної діяльності у межах дисципліни «Методика навчання іноземних мов у вищій школі», укладання плану-конспекту практичного заняття і сценарію позааудиторного заходу іноземною мовою в реальних умовах організації освітнього процесу під час педагогічної практики магістрантів.
Посилання
Azimov E. G. Novyi slovar’ metodicheskikh terminov i ponyatii (teoriya i praktika obucheniya yazykam) [New Dictionary of methodological terms and concepts (the theory and practice of language teaching)] / E. G. Azimov, A. N. Shchukin – M.: Publisher ICAR, 2009. 448 p.
Brzhozovskaya K. M. Metodicheskie priemy kontrolya v kurse «Teoriya i metodika obucheniya inostrannym yazykam» v yazykovykh pedagogicheskikh vuzakh [Methodical control methods in the course «Theory and methods of teaching foreign languages» in language teacher training colleges] / K. M. Brzhozovskaya // Foreign languages at school. 2009, № 7. P. 79–84.
Igna O. N. Obuchenie budushchikh uchitelei inostrannogo yazyka upravleniyu uchebnoi deyatel’nost’yu na uroke [Training future teachers of a foreign language management training activities in the classroom] / O. N. Igna // Pedagogical Review. 2013, 2(2). P. 36–44.
Levina M. M. Tekhnologii professional’nogo pedagogicheskogo obrazovaniya [Vocational teacher education technology]: ucheb. dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenii / M. M. Levina. – M.: Academy, 2001. 272 p.
Mayer N. V. Teoretyko-metodychni zasady formuvannya metodychnoyi kompetentnosti u maybutnikh vykladachiv frantsuz’koyi movy [Theoretical and methodological principles of formation of methodical competence of future teachers of French]: Doctor’s thesis: 13.00.02 / N. V. Mayer. K., 2016. 735 p.
Metodyka navchannya inozemnykh mov i kul’tur: teoriya i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]: pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv / O. B. Bihych, N. F. Borysko, H. E. Borets’ka ta in. / za zah. red. S. Yu. Nikolayevoyi. – K.: Lenvit, 2013. 590 p.
Metodika obucheniya inostrannym yazykam v srednei shkole [Methods of teaching foreign languages in high school] / G. V. Rogova, F. M. Rabinovich, T. E. Sakharova. – M.: Education, 1991. – 287 p.
Min’yar-Beloruchev R. K. Metodicheskii slovar’: tolkovyi slovar’ terminov metodiki obucheniya yazykam [Methodical dictionary: dictionary of language teaching methodology] / Ryurik Konstantinovich Min’yar-Beloruchev. M.: Stella, 1996. 144 p.
Moyseyuk N.Ye. Pedahohika [Pedagogy]: navchal’nyy posibnyk dlya stud. vyshch. navch. zakladiv / N. Y. Moyseyuk. – [vyd. 5-te, dop. i pererob.]. K., 2007. 655 p.
Moskaleva I. S. Tekhnologiya professional’no-napravlennogo obucheniya v podgotovke uchitelya inostrannogo yazyka [Technology is professional-directed learning in the training of the teacher of a foreign language] / I. S. Moskaleva // Foreign languages at school. 2007, № 7. P. 78–82.
Natsional’nyy osvitniy hlosariy: vyshcha osvita [Glossary national education: higher education] / avt.-uklad.: I. I. Babyn, Ya. Ya. Bolyubash, A. A. Harmash i in.; za red. D. V. Tabachnyka i V. H. Kremenya. – K.: OOO «Publishing house of the Pleiades», 2011. 100 p.
Passov E. I. Urok inostrannogo yazyka [Foreign language lessons] / E. I. Passov, N. E. Kuzovleva. – Rostov n/D: Phoenix; M.: Glossa-Press,, 2010. 640 p.
Polyakov V. M. Kompleks videofil’mov dlya obucheniya studentov analizu uroka inostrannogo yazyka [Set videos to teach students analyze a foreign language lesson] / V. M. Polyakov // Foreign languages at school. 1988, № 1, P. 24–31.
Prakticheskii kurs metodiki prepodavaniya inostrannykh yazykov [Practical Course of Foreign Language Teaching Methodology]: uchebnoe posobie dlya studentov spetsial’nosti «Sovremennye inostrannye yazyki» vysshikh uchebnykh zavedenii / P. K. Babinskaya, T. P. Leont’eva, I. M. Andreasyan [i dr.]. – [4-e izd.]. – Minsk: TetraSistems, 2006. 288 p.
Slovnyk ukrayins’koyi movy: v 11 tomakh [Dictionary of the Ukrainian language: in 11 volumes] / za zah. red. I. K.Bilodida. – Tom 4. (I-M) – K.: Scientific thought, 1973. 804 p.
Talyzina N. F. Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]: ycheb. posobie dlya stud. sred. ped. ucheb. zavedenii / N. F. Talyzina. – M.: Publishing center «Academy», 1998. 288 p.
Tarnopol’s’kyy O. B. Metodyka navchannya inshomovnoyi movlennyevoyi diyal’nosti u vyshchomu movnomu zakladi osvity [Methods of teaching foreign language communication language in higher education institution]: navchal’nyy posibnyk / O. B. Tarnopol’s’kyy. – K.: Firm «INСOS», 2006. 248 p.
Tsvetkova Z. M. Osnovnye voprosy metodiki obucheniya v pedagogicheskikh institutakh i na fakul’tetakh inostrannykh yazykov [The main issues of training methodology in pedagogical institutes and departments of foreign languages] / Z. M. Tsvetkova // Foreign languages at school. Special issue of «Golden pages». 2010, № 4. P. 115–122.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Nataliia Mayer

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).