ВИКОРИСТАННЯ МЕДІЙНОЇ РЕКЛАМИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ

Автор(и)

  • Diana Rusnak Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Ukraine

Ключові слова:

медіареклама, міжкультурне спілкування, міжкультурна компетентність, стереотипи, майбутні викладачі французької мови

Анотація

Вказано, що навчання міжкультурної комунікації є головним пріоритетом сучасної освіти, особливо актуально це для навчання майбутніх викладачів іноземних мов. В умовах штучного білінгвізму це стає можливим завдяки залученню у навчальний процес автентичних медійних текстів. Представлено франкомовну медійну рекламу як засіб навчання міжкультурної комунікації. Вивчено умови успішної міжкультурної комунікації. Визначено поняття «міжкультурна компетентність» та її складові. Розглянуто стереотипи як форму соціальних репрезентацій та їх роль і місце у медійній рекламі. Наведено приклад завдань для роботи з медіарекламою відповідно до етапів формування франкомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей. Зроблено висновок про ефективність використання медійної реклами в процесі навчання міжкультурного спілкування майбутніх викладачів французької мови.

Біографія автора

Diana Rusnak, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

кандидат педагогічний наук, доцент

Посилання

Bory`sova A. S. Zhensky`j gendernij stereoty`p vofranczuzsky`x reklamnyx tekstax [Female gender stereotype in the French advertising texts]. Vestny`kRUDN, sery`ya Ly`ngvy`sty`ka, 2008. Vol. 2 , pp. 69-75.

Butenko N. Yu. Sotsial’na psykholohiya v reklami [Social Psychologie in Advertising]. Available ahttp://www.readbook.com.ua/book/37/935/.

Ely`zarova G. V. Formy`rovany`e mezhkul`turnojkompetency`y` studentov v processe obucheny`ya y`noyazychnomu obshheny`yu [Formation of the intercultural competence of the students in learning foreign language]: dy`s. … dok. ped. nauk: 13.00.02. SPb., 2001. 371 s.

Karamysheva T. V., Y`vanchenko A. Y`. Reklama kak komponent mezhkul`turnoj kommuny`kacy`y` [Advertising as a component of intercultural communication]. Uroky` franczuzskogo yazyka: Sankt-Peterburg, 2001, pp. 97–132.

Kolbina T. V. Sutnist` mizhkul`turnoyi komunikaciyi yak osobly`voyi formy` social`noyi vzayemodiyi predstavny`kiv rizny`x kul`tur [The essence of intercultural communication as a special form of social interaction of different cultures]. Visny`k XDAK, Vol. 31, 2010, pp. 108 - 116.

Melnyk P. Yu. Zasvoyennya sociokul`turny`xstereoty`piv u roboti zreklamny`my` povidomlennyamy` [The acquisition of social and cultural stereotypes in working with advertising messages]. Inozemni movy, 2002, Vol. 1, pp. 12 –15.

Bartes R. Le message publicitaire. L’aventure sémiologique, Paris: Éditions du Seuil, 1985, pp. 243 – 248.

Byram. M. Développer la dimension interculturelle dans l’enseignement des langues: une introduction pratique à l’usage des enseignants. Conseil de l’Europe, Strasbourg, 2002. 46 p.

Geay C. La publicité entretient-elle les stéréotypes sur les femmes? le 21 Février 2012, Аccessible à:http://tpe-stereotypesfemininspub.eklablog.com/.

Girandola F. Psychologie de la persuasion et de l’engagement. Presses universitaires de Franche-Comté,2003. 400 p.

Gomez S. Les stéréotypes masculins dans la publicité. Psychologie, Tendances publicitaires, 28 novembre 2012. Аccessible à: http://com-gom.com/2012/11/28/les-stereotypes-masculins-dans-la-publicite/.

Moscovici S. Des représentations collectives aux représentations sociales: éléments pour une histoire / In Jodelet D. Les représentations sociales. Presses Universitaires de France, 1989, pp. 62–86.

Narcy-Combes M. - F. La publicité comme support à l’éveil interculturel. Cahiers de l’APLIUT. 2004, Vol. XXIII, № 3, pp. 7–24.

Perbet O. Stéréotypes et impact de la publicité. Аccessible à: http://www.mercatique-electronique.com/encadrer-publicite/stereotypes-impact-publicite/.

Puren Ch. Perspectives actionnelles et perspectives culturelles en didactique des langues: vers une perspective co-actionnelle-co-culturelle. Les Langues modernes, 2002, № 3, pp. 55–71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-19

Як цитувати

Rusnak, D. (2016). ВИКОРИСТАННЯ МЕДІЙНОЇ РЕКЛАМИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (4), 72–79. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/93861