РЕАЛІЗАЦІЯ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ НІМЕЧЧИНИ

Автор(и)

  • Liubov Kovalchuk Тернопільський національний економічний університет, Україна

Ключові слова:

гендерний підхід, гендерне виховання, учнівська молодь, освітні заклади Німеччини

Анотація

Досліджено реалізацію гендерного підходу учнівської молоді в навчально-виховній практиці Німеччини. Розкрито зміст, форми і методи та основні завдання роботи з хлопцями та дівчатами. Виокремлено головні передумови розгортання гендерного конструювання в цій країні. Виявлено методологічні підходи в сфері гендеру. Охарактеризовано специфіку гендерного навчання та виховання учнівської молоді Німеччини на сучасному етапі, яке здійснюється шляхом спільного, роздільного та частково роздільного навчання. Виявлено його змістові та процесуальні компоненти і напрямки в загальноосвітніх закладах різного типу. З’ясовано специфіку комплексного підходу до виявлення гендерних проблем у сфері освіти Німеччини. Встановлено основні чинники та шляхи реалізації гендерного підходу в освітній практиці німецьких шкіл.

Біографія автора

Liubov Kovalchuk, Тернопільський національний економічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Halus O. M. Porivnyal'na pedahohika [Comparative pedagogics] Navch. posibnyk , K. Vyshcha shkola., 2006, p. 214.

Braun L. Die Frauenfrage / L. Braun. – Berlin/Bonn: Verlag J. H. W. Dietz Nachf. GmbH, 1979. – 350 s.

Brehmer I. Geschlechtsspezifische Sozialisation / I. Brehmer // Arbeitsgruppe Elternarbeit. Die Schule lebt – Frauen bewegen die Schule. Dokumentation der 1. Fachtagung in Gieβen 1982 und der 2. Fachtagung in Bielefeld 1983 – Frauen und Schule. – München, 1984. – Band 12. 25 S.

Enders–Dragässer U. Interaktionen der Geschlechter Sexismusstrukturen in der Schule / U. Enders–Dragässer, C. Fuchs. – Weinheim, Juventa, 1989. 166 S.

Fried L. Ungleiche Behandlung schon im Kindergarten und zum Schulanfang. Sprachvermittelte Erziehung von Mädchen und Jungen / L. Fried // Die deutsche Schule. 1990, Beiheft 1. S. 61–76.

Horstkemper M. Schule, Geschlecht und Selbstvertrauen: eine Längsschnittstudie über Mädchensozialisation in der Schule / M. Horstkemper. – 2. Aufl. – Weinheim; München: Juwenta – Verlag. 1995, 266 S.

Ulrich K. Das Lehrbuch der Sozialisationsforschung / K. Ulrich. Köln, 1991. 394 S.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-19

Як цитувати

Kovalchuk, L. (2016). РЕАЛІЗАЦІЯ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ НІМЕЧЧИНИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (4), 188–194. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/94647