ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ЯК КОМПОНЕНТ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ

Автор(и)

  • Nataliia Bilonozhko Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

Ключові слова:

ціннісна орієнтація, іншомовна професійна комунікативна компетентність, рефлективний підхід, професійно орієнтований підхід, культурологічний підхід

Анотація

Обґрунтовано пріоритетність проблеми формування ціннісних орієнтацій у сучасній науці. Визначено ціннісну орієнтацію як складний соціально-психологічний феномен структури особистості студента, що уособлює його ставлення до різних сфер матеріального і духовного світу, відображає рівень його розвитку, здійснює регуляцію діяльності та поведінки у повсякденному житті і дає проекцію на ціннісні орієнтири майбутньої професійної діяльності. Виокремлено підходи до формування ціннісної орієнтації студентів у процесі розвитку їхньої іншомовної професійної комунікативної компетентності. Практичне застосування теоретичних положень відображено у прикладах використання мистецтва як платформи для розумової і пізнавальної діяльності, в процесі якої викристалізовуються світоглядні основи особистості. 

Біографія автора

Nataliia Bilonozhko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Antonova N. O. Tsinnisni oriyentatsiyi u systemi osobystisnykh yakostey studentiv vyshchoho pedahohichnoho navchal’noho zakladu. Avtoref. diss. kand. psykhol. nauk [Values in the system of personality of students of higher pedagogical educational institution. Cand. psychol. sci. diss. аbstr.], Kyiv, 2003. 20 p.

Bilonozhko N. Ye. Zanyattya z anhliys’koyi movy na temu «Tsinnosti suchasnoho svitu» [ESP lesson plan on Values of the Modern Word for the studens of sociology], Inozemni movy, 2014, № 2, pp. 54–59.

Volkova V. A. Pedahohichni umovy spryamovanosti navchal’no-vykhovnoho protsessu na tsinnisne vidnoshennya studentiv do maybutn’oyi profesiyi [Pedagogical conditions of orientation of the educational process for students valuable relation to the future profession], Pedahohichni nauky, 2005, № 1. pp. 166–172.

Zhyrun O. A. Tsinnisni oriyentatsiyi yak elementy moral’noyi svidomosti osobystosti [Values as elements of moral consciousness of the individual]. Kyiv, 2007, № 3 (21), Ch. 2, pp. 117–121.

Zahal’noyevropeys’ki Rekomendatsiyi z movnoyi osvity: vyvchennya, vykladannya, otsinyuvannya [Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment].Kyiv: Lenvit, 2003. 273 p.

Klymenko O. B. Hendernaya dyferentsiatsiya indyvidual’nykh tsinnostey suchasnoyi molodi [Gender differentiation of individual values of today’s youth]. Kam"yanets’-Podil’s’kyy: Aksioma, 2013, Issue 21, pp. 214–224.

Kvyatkovs’kyy S.-M. Memorandum Yevropeys’koyi Komisiyi. Navchannya protyahom us’oho zhyttya. [Memorandum of the European Commission. Life long training]. Kyiv, 2002, № 3 (7), pp. 11–19.

Kobernyk L. O. Dynamika zmin tsinnisnykh oriyentatsiy studentiv yak chynnyka vynyknennya konfliktnykh form povedinky [Dynamics of values orientations of students as a factor of conflict behavior]. Kharkiv, 2009, № 4, pp. 23–28.

Metodyka navchannya inozemnykh mov i kul’tur: teoriya i praktyka [Methodology of foreign languages and cultures teaching: theory and practice] O. B. Bihych, N. F. Borysko, H. E. Borets’ka ta in. / Edit. by. S. Yu. Nikolayeva, Kyiv:: Lenvit, 2013, 590 p.

Pavlichenko A. Tsinnisni oriyentatsiyi u systemi stanovlennya osobystosti [Values in the system of personality]. Psykholohiya i suspil’stvo, 2005. № 4. pp. 98–120.

Prohrama z anhliys’koyi movy dlya profesiynoho spilkuvannya [National ESP curriculum]. Kyiv: Lenvit, 2005, 119 p.

Slipushko O., Shkrabalyuk A. Shevchenkoznavstvo u Shevchenkivs’komu universyteti [Shevchenko studies at Taras Shevchenko national university of Kyiv]. Available at: http://litgazeta.com.ua/articles/shevchenkoznavstvo-u-shevchenkivskomu-universyteti/

Fedukh I. S. Vyznachennya zmistu ponyattya «tsinnisna oriyentatsiya» u suchasniy psykholoho-pedahohichniy nauki [The definition of "value orientation" in modern psychology and pedagogy]. Bulletin of the National Academy of State Border Service of Ukraine, № 3, 2011. Available at: irbis-nbuv.gov.ua/cgi.../cgiirbis_64.

Shevchuk M. V. Psykholohichni mekhanizmy transformatsiyi tsinnisnykh oriyentatsiy student•s’koyi molodi. Avtoref. diss. kand. psykhol. nauk [Psychological mechanisms of transformation of value orientations of students. Cand. psychol. sci. diss. аbstr.]. Kyiv, 2000. 25 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-19

Як цитувати

Bilonozhko, N. (2016). ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ ЯК КОМПОНЕНТ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (4), 227–233. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/95040