КРИТЕРІЇ СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Zoia Shevtsiv Рівненський державний гуманітарний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.7

Ключові слова:

критерії, показники, рівні, соціально-педагогічна компетентність майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання у загальноосвітній школі

Анотація

Визначено необхідність формування соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання в загальноосвітній школі (ЗОШ). Розкрито сутність вказаної компетентності та охарактеризовано її структурні компоненти. На основі аналізу сучасних досліджень визначено критерії і параметри оцінювання рівнів сформованості соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів інклюзивного навчання в умовах ЗОШ. Встановлено три рівні соціально-педагогічної компетентності майбутнього вчителя, котрий буде працювати з молодшими школярами в умовах інклюзивного навчання: достатній, середній і високий. Охарактеризовано складові зазначених рівнів цієї компетентності.

Біографія автора

Zoia Shevtsiv, Рівненський державний гуманітарний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Bondar V. I. Inkliuzyvne navchannia iak sotsial'no - pedahohichnyj fenomen [Inclusive education as a social-pedagogical phenomenon] Ridna shkola, 2011., #3, P. 10–14.

Vikova ta pedahohichna psykholohiia: navch. posibnyk [Developmental and pedagogical psychology // O. V. Skrypchenko, L. V. Dolyns'ka, Z. V. Ohorodnijchuk ta in. K.: Prosvita, 2001, 416 p.

Hnoievs'ka O. Yu. Formuvannia korektsijnoi kompetentnosti vchytelia zahal'noosvitn'oho zakladu z inkliuzyvnoiu formoiu navchannia [Formation of the correctional competence of the teacher of educational institutions with inclusive form of learning]: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: 13.00.03, K., 2016, 19 p.

Zakharchuk M. Ye. Formuvannia profesijnoi kompetentnosti majbutn'oho vykladacha v umovakh vprovadzhennia inkliuzyvnoi osvity v Ukraini [Formation of the professional competence of the future teacher in terms of inclusive education in Ukraine] Vyscha osvita v Ukraini: internatsionalizatsiia, reformy, novovvedennia: Materialy mizhnarodnoi konferentsii. K.: Prohrama Fulbrajta v Ukraini, 2012, P. 75–77.

Shevtsiv Z. M. Osnovy inkliuzyvnoi pedahohiky: pidruchnyk [Fundamentals of Inclusive Pedagogy] K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2016, 248 p.

Shevtsiv Z. M. Osnovy sotsial'no-pedahohichnoi diial'nosti: navch. posibnyk [Fundamentals of social-pedagogical activity], K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2012, 248 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Shevtsiv, Z. (2017). КРИТЕРІЇ СФОРМОВАНОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 42–48. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.7