ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО ЕКОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Maria Bilyanska Інститут вищої освіти НАПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.11

Ключові слова:

готовність, рівні готовності, експериментальне дослідження, майбутні учителі біології, еколого-педагогічна діяльність

Анотація

Обґрунтовано тлумачення поняття «готовність майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльності» як особистісної характеристики. Визначено рівні вказаної готовності: елементарний (початковий), репродуктивно-продуктивний (середній) і творчий (високий). Наведено результати експериментальної перевірки готовності студентів до еколого-педагогічної діяльності після вивчення дисциплін «Організація еколого-педагогічної діяльності», «Технології екологічної освіти і виховання», «Методика навчання екології» та проходження педагогічної практики. Шляхом експериментального дослідження встановлено рівні сформованості у майбутніх учителів біології мотиваційного, ціннісного, змістового, діяльнісного та емоційно-вольового компонентів готовності до еколого-педагогічної діяльності. На основі аналізу результатів дослідження зроблено висновок про позитивні тенденції у формуванні мотивів, цінностей, знань, умінь і навичок, емоційно-вольових якостей студентів, що сприяють формуванню готовності майбутніх учителів біології здійснювати еколого-педагогічну діяльність у загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ).

Біографія автора

Maria Bilyanska, Інститут вищої освіти НАПН України

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Romanova H. M. Vymiryuvannya rivniv hotovnosti vykladachiv do proektuvannya navchal’nykh tekhnolohiy [Measurement of levels of teachers’ readiness to develop educational technology], [Electronnyi Resurs], Rezhym dostupu, http://lib.iitta.gov.ua/5724/1/Romanova_6.04.09.pdf.

Skyba M. Formuvannya umin ekoloho-pedahohichnoyi diyalnosti maybutnikh uchyteliv biolohiyi u protsesi treninhu [The formation of ecologo-pedagogical activity skills of future biology teachers during the training process], Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka (Seriya: pedahohika), К., 2016, Vol. 4, P. 124–129.

Uruskyi V. I. Formuvannya hotovnosti vchyteliv do innovatsiynoyi diyal’nosti metodychnyy posibnyk [Formation of teachers readiness to innovative activity], Ternopil: TOKIPPO, 2005, 96 p.

Shapoval Yu. D. Pedahohichni umovy formuvannya hotovnosti maybutn’oho vchytelya pochatkovykh klasiv do osobystisno oriyentovanoho navchannya molodshykh shkolyariv. Avtoref. dys, kand. ped. nauk [Pedagogical conditions of formation process of future teacher’s readiness to educate pupils], dy`s ... kand. ped. nauk: 13.00.04, Kharkiv, 2007, 189 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Bilyanska, M. (2017). ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ДО ЕКОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 67–73. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.11