ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В СИСТЕМІ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Tetiana Fedirchyk Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.12

Ключові слова:

педагогічний професіоналізм викладача вищої школи, науково-методична система розвитку педагогічного професіоналізму викладача

Анотація

Здійснено міждисциплінарний аналіз проблеми розвитку педагогічного професіоналізму викладача в системі вищої освіти.; Обґрунтовано теоретико-методологічні засади розвитку педагогічного професіоналізму викладача. Проаналізовано поняття «педагогічний професіоналізм викладача вищої школи» та сформульовано його дефініцію. На основі вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду закладів вищої освіти й власного досвіду науково-педагогічної та управлінської діяльності у вищому навчальному закладі (ВНЗ )запропоновано авторську науково-методичну систему розвитку педагогічного професіоналізму викладача вищої школи, яка передбачає наявність теоретико-методологічної підсистеми (мета, завдання, принципи, компоненти) і методично-діяльнісної підсистеми, що містить функціональні складові (багаторівнева науково-методична служба ВНЗ; моніторингові дослідження стану та динаміки розвитку педагогічного професіоналізму викладача; науково-методичний супровід означеного процесу; індивідуальна програма професійно-особистісного розвитку та саморозвитку викладача).

Біографія автора

Tetiana Fedirchyk, Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Bakirov V. S. Universytety u poshukakh novoi stratehii [Universities in search of a new strategy], Universitates: Al'manakh, 2008. # 1, P. 8–11.

Zabezpechennia iakosti vyschoi osvity: ievropejs'kyj dosvid ta realii ukrains'koho klasychnoho universytetu: navch. posibnyk [Quality of higher education: European experience and Ukrainian realities of classical university]: navch. posib. [ukl.: Petryshyn R. I., Ushenko O. G. ta in.], ukl.: Petryshyn R. I., Ushenko O. H. ta in., Chernivtsi, Chernivets. nats. un-t, 2013, 208 p.

Ideia universytetu [The idea of the university], Antolohiia, uporiad. M. Zubryts'ka, N. Babalyk, Z. Rybchyns'ka. L'viv, Litopys, 2002, 304 p.

Fedirchyk T. Dosvid rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu pedahoha vyschoi shkoly v osvitnij praktytsi rozvynenykh zarubizhnykh krain [Experience of pedagogical professionalism of teachers of higher education in educational practice developed foreign countries], Naukovyj visnyk Chernivets'koho natsional'noho universytetu im. Yu. Fed'kovycha: zb. nauk. prats', 2014. # 719, Pedahohika ta psykholohiia, P. 157–169.

Fedirchyk T. Orhanizatsijno-pedahohichni umovy formuvannia naukovo-pedahohichnykh kadriv [Organizational-pedagogical conditions of formation of the teaching staff], Imperatyv iakosti: vchymosia tsinuvaty i otsiniuvaty vyschu osvitu: navch. posibnyk / za red.: T. Drobka, M. Holovianko O.Kajkovoi ta in. L'viv, Manuskrypt, 2014, P. 229–242.

Fedirchyk T. D. Determinanty rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu vykladacha v umovakh vnutrivuzivs'koi systemy [Determinants of teacher professionalism in terms of teacher vnutrivuzivskoyi system], Naukovyj chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia: Istoryko-pedahohichni studii, 2011. # 5, P. 250–253.

Fedirchyk T. D. Metodolohichni zasady rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu vykladacha vyschoho navchal'noho zakladu [Methodological principles of teaching professional teacher of higher education], Visnyk Kyivs'koho natsional'noho universytetu kul'tury i mystetstva. Seriia: Pedahohika, 2009. # 21, P. 109–117.

Fedirchyk T. D. Naukovyj fenomen «pedahohichnyj profesionalizm vykladacha» u psykholoho-pedahohichnykh doslidzhenniakh [Science phenomenon of "pedagogical teacher professionalism" in psychological and educational research], Naukovyj chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia: Tvorcha osobystist' vchytelia: problemy teorii i praktyky, 2011. # 14 (24), P. 75–81.

Fedirchyk T. D. Naukovo-metodychnyj suprovid rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu molodoho vykladacha vyschoi shkoly: prakt. posibnyk [Scientific and methodological support of educational professionalism young high school teacher], Chernivtsi, Zoloti lytavry, 2015, 180 p.

Fedirchyk T. D. Rozvytok pedahohichnoho profesionalizmu molodoho vykladacha vyschoi shkoly (teoretyko-metodychnyj aspekt) [Teacher professional development of young high school teacher (theoretical and methodological aspect)], Chernivtsi: Chernivets. nats. un-t, 2015, 448 p.

Fedirchyk T. D. Tekhnolohiia monitorynhu profesionalizmu vykladacha iak instrument zabezpechennia iakosti vyschoi osvity [Technology teacher professional monitoring as a tool for quality assurance], Science and Education a New Dimension, Pedagogy and Psychology, 2013. # 1 (7). Iss. 14, P. 208–214.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Fedirchyk, T. (2017). ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В СИСТЕМІ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 73–80. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.12