ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В СИСТЕМІ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.12Ключові слова:
педагогічний професіоналізм викладача вищої школи, науково-методична система розвитку педагогічного професіоналізму викладачаАнотація
Здійснено міждисциплінарний аналіз проблеми розвитку педагогічного професіоналізму викладача в системі вищої освіти.; Обґрунтовано теоретико-методологічні засади розвитку педагогічного професіоналізму викладача. Проаналізовано поняття «педагогічний професіоналізм викладача вищої школи» та сформульовано його дефініцію. На основі вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду закладів вищої освіти й власного досвіду науково-педагогічної та управлінської діяльності у вищому навчальному закладі (ВНЗ )запропоновано авторську науково-методичну систему розвитку педагогічного професіоналізму викладача вищої школи, яка передбачає наявність теоретико-методологічної підсистеми (мета, завдання, принципи, компоненти) і методично-діяльнісної підсистеми, що містить функціональні складові (багаторівнева науково-методична служба ВНЗ; моніторингові дослідження стану та динаміки розвитку педагогічного професіоналізму викладача; науково-методичний супровід означеного процесу; індивідуальна програма професійно-особистісного розвитку та саморозвитку викладача).Посилання
Bakirov V. S. Universytety u poshukakh novoi stratehii [Universities in search of a new strategy], Universitates: Al'manakh, 2008. # 1, P. 8–11.
Zabezpechennia iakosti vyschoi osvity: ievropejs'kyj dosvid ta realii ukrains'koho klasychnoho universytetu: navch. posibnyk [Quality of higher education: European experience and Ukrainian realities of classical university]: navch. posib. [ukl.: Petryshyn R. I., Ushenko O. G. ta in.], ukl.: Petryshyn R. I., Ushenko O. H. ta in., Chernivtsi, Chernivets. nats. un-t, 2013, 208 p.
Ideia universytetu [The idea of the university], Antolohiia, uporiad. M. Zubryts'ka, N. Babalyk, Z. Rybchyns'ka. L'viv, Litopys, 2002, 304 p.
Fedirchyk T. Dosvid rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu pedahoha vyschoi shkoly v osvitnij praktytsi rozvynenykh zarubizhnykh krain [Experience of pedagogical professionalism of teachers of higher education in educational practice developed foreign countries], Naukovyj visnyk Chernivets'koho natsional'noho universytetu im. Yu. Fed'kovycha: zb. nauk. prats', 2014. # 719, Pedahohika ta psykholohiia, P. 157–169.
Fedirchyk T. Orhanizatsijno-pedahohichni umovy formuvannia naukovo-pedahohichnykh kadriv [Organizational-pedagogical conditions of formation of the teaching staff], Imperatyv iakosti: vchymosia tsinuvaty i otsiniuvaty vyschu osvitu: navch. posibnyk / za red.: T. Drobka, M. Holovianko O.Kajkovoi ta in. L'viv, Manuskrypt, 2014, P. 229–242.
Fedirchyk T. D. Determinanty rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu vykladacha v umovakh vnutrivuzivs'koi systemy [Determinants of teacher professionalism in terms of teacher vnutrivuzivskoyi system], Naukovyj chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia: Istoryko-pedahohichni studii, 2011. # 5, P. 250–253.
Fedirchyk T. D. Metodolohichni zasady rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu vykladacha vyschoho navchal'noho zakladu [Methodological principles of teaching professional teacher of higher education], Visnyk Kyivs'koho natsional'noho universytetu kul'tury i mystetstva. Seriia: Pedahohika, 2009. # 21, P. 109–117.
Fedirchyk T. D. Naukovyj fenomen «pedahohichnyj profesionalizm vykladacha» u psykholoho-pedahohichnykh doslidzhenniakh [Science phenomenon of "pedagogical teacher professionalism" in psychological and educational research], Naukovyj chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia: Tvorcha osobystist' vchytelia: problemy teorii i praktyky, 2011. # 14 (24), P. 75–81.
Fedirchyk T. D. Naukovo-metodychnyj suprovid rozvytku pedahohichnoho profesionalizmu molodoho vykladacha vyschoi shkoly: prakt. posibnyk [Scientific and methodological support of educational professionalism young high school teacher], Chernivtsi, Zoloti lytavry, 2015, 180 p.
Fedirchyk T. D. Rozvytok pedahohichnoho profesionalizmu molodoho vykladacha vyschoi shkoly (teoretyko-metodychnyj aspekt) [Teacher professional development of young high school teacher (theoretical and methodological aspect)], Chernivtsi: Chernivets. nats. un-t, 2015, 448 p.
Fedirchyk T. D. Tekhnolohiia monitorynhu profesionalizmu vykladacha iak instrument zabezpechennia iakosti vyschoi osvity [Technology teacher professional monitoring as a tool for quality assurance], Science and Education a New Dimension, Pedagogy and Psychology, 2013. # 1 (7). Iss. 14, P. 208–214.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Tetiana Fedirchyk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).