ПРОБЛЕМА АНДРАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ЯК ВИКЛАДАЧІВ ДЛЯ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ

Автор(и)

  • Svitlana Izbash Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.13

Ключові слова:

андрагогічна підготовка, педагогічний персонал, викладач-андрагог, освіта дорослих, андрагогічний підхід, андрагогічні принципи

Анотація

Проаналізовано досвід андрагогічної підготовки педагогічного персоналу як викладачів для освіти дорослих. Представлено різні підходи до визначення поняття «андрагогічна підготовка», узагальнено сучасні практики андрагогічної підготовки та визначено особливості сучасного стану андрагогічної підготовки. Встановлено, що термін «андрагогічна підготовка» наразі не увійшов у широкий науковий обіг. Вказано, що процес андрагогічної підготовки має фрагментарний характер та досі не набув ознак цілісного андрагогічного процесу. Доведено, що наукові основи діяльності педагогічного персоналу у різних формах інформаційно-освітньої взаємодії з дорослими тільки починають формуватися. Здійснено класифікацію дорослих як суб’єктів андрагогічного процесу. Запропоновано організувати підготовку педагогічного персоналу як викладачів для навчання дорослих на основі спеціальності «Педагогіка вищої школи» з присвоєнням кваліфікації «викладач-андрагог».

Біографія автора

Svitlana Izbash, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького

кандидат педагогічний наук, доцент

Посилання

Vorotnykova I. P. Andrahohichni zasady profesiynoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-naukovykh dystsyplin zasobamy informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy [Andragogic bases of professional development of teachers of science education by means of information and communication technologies], Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya, 2011. # 2 (22). [Elektronnyy resurs] Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/434/402.

Dmytriyev-Zarudenko V. V. Andrahohichni pryntsypy v systemi rozvytku personalu derzhavnoyi sluzhby zaynyatosti [Andragogical principles in the system of public employment service staff], Andrahohika v profesiynomu navchanni bezrobitnykh: materialy nauk.-metodol. seminaru, 20 veresnya 2012 r., m. Kyyiv / uklad.: Kapchenko L. M., Litvinchuk L. Y., Savchenko N. V. Kyiv, IPK DSZU, 201, P. 101–110.

Zel' I. O. Formuvannya andrahohichnoyi kompetentnosti u studentiv humanitarnykh fakul'tetiv klasychnykh universytetiv [Formation andragogical competence at students of humanitarian faculties of classical universities], avtoref. dys. kand. ped. nauk, 13.00.04, Cherkasy, 2009, 22 р.

Kontseptsiya osvity doroslykh v Ukrayini [The concept of adult education in Ukraine] Uklad., Luk"yanova L. B, Nizhyn, PP Lysenko M.M., 2011, 24 р.

Luk"yanova L. B. Andrahoh – sotsial'nyy poserednyk v informatsiyno-osvitnikh protsesakh dorosloyi lyudyny [Andragogue – social mediator in the information and education processes adult human], Profesiyne stanovlennya osobystosti, 2013. # 2, P. 20–26.

Luk"yanova L. B. Profesiyna diyal'nist' vykladachiv-andrahohiv (zarubizhnyy dosvid) [Professional activities teachers-andragogue (foreign experience)], Porivnyal'na profesiyna pedahohika, 2014. V. 4. # 3, P. 119–123.

Ohiyenko O. I. Pidhotovka vykladacha vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury: andragogicheskii pidkhid [Preparation of a high school teacher in the Master's conditions: andragogical approach], Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi: naukovyy zhurnal Sums'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. A. S. Makarenka; hol. red. A. A. Sbruyeva. Sumy, 2015.

# 6 (50), P. 336–343

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Izbash, S. (2017). ПРОБЛЕМА АНДРАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ЯК ВИКЛАДАЧІВ ДЛЯ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 80–85. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.13