ПРОБЛЕМА АНДРАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ЯК ВИКЛАДАЧІВ ДЛЯ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.13Ключові слова:
андрагогічна підготовка, педагогічний персонал, викладач-андрагог, освіта дорослих, андрагогічний підхід, андрагогічні принципиАнотація
Проаналізовано досвід андрагогічної підготовки педагогічного персоналу як викладачів для освіти дорослих. Представлено різні підходи до визначення поняття «андрагогічна підготовка», узагальнено сучасні практики андрагогічної підготовки та визначено особливості сучасного стану андрагогічної підготовки. Встановлено, що термін «андрагогічна підготовка» наразі не увійшов у широкий науковий обіг. Вказано, що процес андрагогічної підготовки має фрагментарний характер та досі не набув ознак цілісного андрагогічного процесу. Доведено, що наукові основи діяльності педагогічного персоналу у різних формах інформаційно-освітньої взаємодії з дорослими тільки починають формуватися. Здійснено класифікацію дорослих як суб’єктів андрагогічного процесу. Запропоновано організувати підготовку педагогічного персоналу як викладачів для навчання дорослих на основі спеціальності «Педагогіка вищої школи» з присвоєнням кваліфікації «викладач-андрагог».Посилання
Vorotnykova I. P. Andrahohichni zasady profesiynoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-naukovykh dystsyplin zasobamy informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy [Andragogic bases of professional development of teachers of science education by means of information and communication technologies], Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya, 2011. # 2 (22). [Elektronnyy resurs] Available at: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/434/402.
Dmytriyev-Zarudenko V. V. Andrahohichni pryntsypy v systemi rozvytku personalu derzhavnoyi sluzhby zaynyatosti [Andragogical principles in the system of public employment service staff], Andrahohika v profesiynomu navchanni bezrobitnykh: materialy nauk.-metodol. seminaru, 20 veresnya 2012 r., m. Kyyiv / uklad.: Kapchenko L. M., Litvinchuk L. Y., Savchenko N. V. Kyiv, IPK DSZU, 201, P. 101–110.
Zel' I. O. Formuvannya andrahohichnoyi kompetentnosti u studentiv humanitarnykh fakul'tetiv klasychnykh universytetiv [Formation andragogical competence at students of humanitarian faculties of classical universities], avtoref. dys. kand. ped. nauk, 13.00.04, Cherkasy, 2009, 22 р.
Kontseptsiya osvity doroslykh v Ukrayini [The concept of adult education in Ukraine] Uklad., Luk"yanova L. B, Nizhyn, PP Lysenko M.M., 2011, 24 р.
Luk"yanova L. B. Andrahoh – sotsial'nyy poserednyk v informatsiyno-osvitnikh protsesakh dorosloyi lyudyny [Andragogue – social mediator in the information and education processes adult human], Profesiyne stanovlennya osobystosti, 2013. # 2, P. 20–26.
Luk"yanova L. B. Profesiyna diyal'nist' vykladachiv-andrahohiv (zarubizhnyy dosvid) [Professional activities teachers-andragogue (foreign experience)], Porivnyal'na profesiyna pedahohika, 2014. V. 4. # 3, P. 119–123.
Ohiyenko O. I. Pidhotovka vykladacha vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury: andragogicheskii pidkhid [Preparation of a high school teacher in the Master's conditions: andragogical approach], Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi: naukovyy zhurnal Sums'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. A. S. Makarenka; hol. red. A. A. Sbruyeva. Sumy, 2015.
# 6 (50), P. 336–343
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Svitlana Izbash
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).