ЛІНГВОДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПИСЕМНОМУ СПІЛКУВАННІ МАЙБУТНІХ МАРКЕТОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.17Ключові слова:
процес навчання, модель навчання, лінгводидактична модель формування АЛК у ПС ММ, структура лінгводидактичної моделі навчанняАнотація
Визначено лінгводидактичну модель та її компоненти для формування англомовної лексичної компетентності у писемному спілкуванні майбутніх маркетологів (АЛК у ПС ММ). Проаналізовано науково-методичну літературу з питань моделювання навчального процесу при формуванні іншомовної комунікативної компетентності, зокрема лексичної компетентності і компетентності у письмі. Розглянуто поняття процесу навчання, компонентів процесу навчання та моделі навчання. Обґрунтовано структурні елементи лінгводидактичної моделі: мету і завдання для поетапного формування рецептивних, рецептивно-репродуктивних і продуктивних навичок та вмінь; компетентнісний, інтегрований, проблемно-ситуативний, комунікативно-діяльнісний, аспектний підходи до навчання; дидактичні принципи (зв’язку навчання з життям, наочності, свідомості) і методичні принципи (комунікативності, професійної спрямованості) навчання; процесуальний і предметний компоненти змісту навчання; критерії відбору навчального матеріалу та підсистему некомунікативних і умовно-комунікативних вправ і завдань для формування АЛК у ПС ММ. На основі аналізу джерел та беручи до уваги компоненти формування фахової компетентності, нами розроблена і схематично зображена лінгводидактична модель формування АЛК у ПС ММ.Посилання
Aleksandrova K. V. Interaktyvna model navchannya – suchasna innovatsiya v systemi osvity / Aleksandrova K. V., Bilenkyj O. S. Bilenkyj S. A., Ivanchenko D. H., Ivankova N. A., Romanenko M. I., Ryzhov O. A., Shkoda O. S. [Interactive learning model – a modern innovation in educational system]. Available at: http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp14/Aleksandrova.pdf.
Martynova R. Yu. Linhvodydaktychna model navchannya anhliyskoho naukovoho pysemnoho movlennya mahistriv / R. Yu. Martynova, A. V. Maslova [Linguodidactic learning model of English scientific written communication of Master program students.]. Available at: http://www.naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/215/342.
Martynova R. Yu. Tsilisna zahal'no dydaktychna model' zmistu navchannya inozemnykh mov [Holistic general didactic model of foreign languages learning content] / R. Yu. Martynova. – K.: Vyshcha shkola, 2004, 454 p.
Morska N. O. Intehrovanyi pidkhid do vykladannia inozemnoyi movy [An integrated approach to foreign languages teaching] / N.O. Morska // Problemy linhvistyky naukovo-tekhnichnoho i khudozhnoho tekstu ta pytannya linhvometodyky. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. 2001. № 419, P. 18–20.
Sklyarenko N. K. Yak navchaty s'ohodni inozemnykh mov (kontseptsiya) [How to teach foreign languages today (concept)] // Inozemni movy. 1995. N. 1, P. 35–39.
Tarnopolskyj O. B. Aspektnyy pidkhid do navchannya anhliyskoyi movy dlya spetsialnykh tsiley u nemovnykh VNZ [Aspect approach to teaching the English language for special purposes at universities not related to Philology field] / O. B. Tarnopolskyj, Z. M. Kornyeva // Visnyk KhNU im. V. N. Karazina. 2011. Vyp. 18, P. 231–239.
Shvalb Yu. Psykholohichni aspekty kompetentnisnoho pidkhodu v osviti [Psychological aspects of competence approach in education] / Yu. Shvalb // Vyshcha shkola. 2010. N. 1, P. 31–36.
Carroll, J. (1963). A model for school learning. Teacher College Record, 64, pp. 723–733.
Gage N., Berliner D. (1992). Educational psychology (5th ed.), Princeton, New Jersey: Houghton Mifflin Company, p. 314.
Rosenshine, B. (1995). Advances in research on instruction. The Journal of Educational Research, 88(5), pp. 262–268.
Rosenshine B., Stevens R. (1986). Teaching functions. In M. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd ed.). New York: Macmillan, pp. 374–391.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Iryna Chorna
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).