ЛІНГВОДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПИСЕМНОМУ СПІЛКУВАННІ МАЙБУТНІХ МАРКЕТОЛОГІВ

Iryna Chorna

Анотація


Визначено лінгводидактичну модель та її компоненти для формування англомовної лексичної компетентності у писемному спілкуванні майбутніх маркетологів (АЛК у ПС ММ). Проаналізовано науково-методичну літературу з питань моделювання навчального процесу при формуванні іншомовної комунікативної компетентності, зокрема лексичної компетентності і компетентності у письмі. Розглянуто поняття процесу навчання, компонентів процесу навчання та моделі навчання. Обґрунтовано структурні елементи лінгводидактичної моделі: мету і завдання для поетапного формування рецептивних, рецептивно-репродуктивних і продуктивних навичок та вмінь; компетентнісний, інтегрований, проблемно-ситуативний, комунікативно-діяльнісний, аспектний підходи до навчання; дидактичні принципи (зв’язку навчання з життям, наочності, свідомості) і методичні принципи (комунікативності, професійної спрямованості) навчання; процесуальний і предметний компоненти змісту навчання; критерії відбору навчального матеріалу та підсистему некомунікативних і умовно-комунікативних вправ і завдань для формування АЛК у ПС ММ. На основі аналізу джерел та беручи до уваги компоненти формування фахової компетентності, нами розроблена і схематично зображена лінгводидактична модель формування АЛК у ПС ММ.

Ключові слова


процес навчання; модель навчання; лінгводидактична модель формування АЛК у ПС ММ; структура лінгводидактичної моделі навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Aleksandrova K. V. Interaktyvna model navchannya – suchasna innovatsiya v systemi osvity / Aleksandrova K. V., Bilenkyj O. S. Bilenkyj S. A., Ivanchenko D. H., Ivankova N. A., Romanenko M. I., Ryzhov O. A., Shkoda O. S. [Interactive learning model – a modern innovation in educational system]. Available at: http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp14/Aleksandrova.pdf.

Martynova R. Yu. Linhvodydaktychna model navchannya anhliyskoho naukovoho pysemnoho movlennya mahistriv / R. Yu. Martynova, A. V. Maslova [Linguodidactic learning model of English scientific written communication of Master program students.]. Available at: http://www.naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/215/342.

Martynova R. Yu. Tsilisna zahal'no dydaktychna model' zmistu navchannya inozemnykh mov [Holistic general didactic model of foreign languages learning content] / R. Yu. Martynova. – K.: Vyshcha shkola, 2004, 454 p.

Morska N. O. Intehrovanyi pidkhid do vykladannia inozemnoyi movy [An integrated approach to foreign languages teaching] / N.O. Morska // Problemy linhvistyky naukovo-tekhnichnoho i khudozhnoho tekstu ta pytannya linhvometodyky. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”. 2001. № 419, P. 18–20.

Sklyarenko N. K. Yak navchaty s'ohodni inozemnykh mov (kontseptsiya) [How to teach foreign languages today (concept)] // Inozemni movy. 1995. N. 1, P. 35–39.

Tarnopolskyj O. B. Aspektnyy pidkhid do navchannya anhliyskoyi movy dlya spetsialnykh tsiley u nemovnykh VNZ [Aspect approach to teaching the English language for special purposes at universities not related to Philology field] / O. B. Tarnopolskyj, Z. M. Kornyeva // Visnyk KhNU im. V. N. Karazina. 2011. Vyp. 18, P. 231–239.

Shvalb Yu. Psykholohichni aspekty kompetentnisnoho pidkhodu v osviti [Psychological aspects of competence approach in education] / Yu. Shvalb // Vyshcha shkola. 2010. N. 1, P. 31–36.

Carroll, J. (1963). A model for school learning. Teacher College Record, 64, pp. 723–733.

Gage N., Berliner D. (1992). Educational psychology (5th ed.), Princeton, New Jersey: Houghton Mifflin Company, p. 314.

Rosenshine, B. (1995). Advances in research on instruction. The Journal of Educational Research, 88(5), pp. 262–268.

Rosenshine B., Stevens R. (1986). Teaching functions. In M. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd ed.). New York: Macmillan, pp. 374–391.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Александрова К. В. Інтерактивна модель навчання – сучасна інновація в системі освіти / К. В. Александрова, М. І. Біленький, О. С Біленький, Д. Г. Іванченко, Н. А. Іванькова, О. А. Рижов, С. А. Романенко, О. С. Шкода. [Електронний ресурс] – Pежим доступу: http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp14/Aleksandrova.pdf.

2. Мартинова Р. Ю. Лінгводидактична модель навчання англійського наукового писемного мовлення магістрів / Р. Ю. Мартинова, А. В. Маслова. [Електронний ресурс] – Pежим доступу: http://www.naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/215/342

3. Мартинова Р. Ю. Цілісна загально дидактична модель змісту навчання іноземних мов / Р. Ю. Мартинова. – К.: Вища школа, 2004. – 454 с.

4. Морська Н. О. Інтегрований підхід до викладання іноземної мови / Н. О. Морська // Проблеми лінгвістики науково-технічного і художнього тексту та питання лінгвометодики. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – 2001. – № 419. – С. 18–20.

5. Скляренко Н. К. Як навчати сьогодні іноземних мов (концепція) / Н. К. Скляренко // Іноземні мови. – 1995. – № 1. – С. 35–39.

6. Тарнопольський О. Б. Аспектний підхід до навчання англійської мови для спеціаль¬них цілей у немовних ВНЗ / О. Б. Тарнопольський, З. М. Корнєва // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. – 2011. – Вип. 18. – С. 231–239.

7. Швалб Ю. Психологічні аспекти компетентнісного підходу в освіті / Ю. Швалб // Вища школа. – 2010. – № 1. – С. 31–36.

8. Carroll J. (1963). A model for school learning. Teacher College Record, 64, pp. 723–733.

9. Gage N., Berliner D. (1992). Educational psychology (5th ed.), Princeton, New Jersey: Houghton Mifflin Company, p. 314.

10. Rosenshine B. (1995). Advances in research on instruction. The Journal of Educational Research, 88(5), pp. 262–268.

11. Rosenshine B., Stevens R. (1986). Teaching functions. In M. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd ed.). New York: Macmillan, pp. 374–391.





DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.17

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2017 Iryna Chorna

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.