ДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ»: ДОСВІД РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Olga Tsurul Національний педагогічний університет імені М. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.26

Ключові слова:

дистанційний курс, дистанційне навчання, методична підготовка, підготовка учителя біології, методика навчання біології

Анотація

Описано досвід розробки та впровадження дистанційного курсу «Методика навчання біології» у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Охарактеризовано нормативно-правову базу впровадження дистанційного навчання в НПУ. На основі аналізу теорії та практики методичної підготовки майбутніх учителів у ВНЗ визначено напрями використання дистанційних технологій навчання: організаційна підтримка теоретичного навчання та виробничої (педагогічної) практики студентів денної форми навчання; виконання завдань для самостійної роботи студентами заочної форми навчання у міжсесійний період; організація навчального процесу студентів дистанційної форми навчання. Визначено структуру й описано особливості розробки дистанційного курсу «Методика навчання біології». Розкрито сутність провідних видів навчальних занять авторського дистанційного курсу: лекції, лекційно-консультаційного та лабораторного занять, тестування та самостійного вивчення. На основі аналізу результатів впровадження окреслено напрями його удосконалення.

Біографія автора

Olga Tsurul, Національний педагогічний університет імені М. Драгоманова

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Andrushchenko V. P., Kudin A. P. Elektronna pedahohika – vprovadzhuyemo cherhovyy novators’kyy proekt E-pedagogy – implementing the next project, «Osvita».Vseukrayins’kyy hromads’ko-politychnyy tyzhnevyk, 2012, Vol. 46–47 (5377–5378), pp. 4–5.

Bykov V. Yu. Tekhnolohiya stvorennya dystantsiynoho kursu: navchal’nyy pos. [Technology of creation of distance course] / Bykov V. Yu., Kukharenko V. M., Syrotenko N. H. ta in., Kiev, Milenium, 2008. 324 p.

Volobuyeva T. B. Samovchytel’ z orhanizatsiyi dystantsiynoyi osvity Self-instruction manual on the organization of distance learning, Kharkov, Osnova, 2010. 256 p.

Hrytsay N. B. Teoriya i praktyka metodychnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv biolohiyi: monohrafiya Theory and practice of methodical training of future teachers of biology: Monograph], Rivne, O. Zen’, 2016. 440 p.

Dystantsiyne navchannya: psykholohichni zasady: monohrafiya Distance learning: psychological principles: monograph /M. L. Smul’son, Yu. I. Mashbyts’, M. I. Zhaldak ta in.; za red. M. L. Smul’son, Kirovohrad, Imeks – LTD, 2012. 240 p.

Zhuravleva O. B. Upravlenie Internet-obucheniem v vysshei shkole Management of Internet training at the higher school / O. B. Zhuravleva, B. I. Kruk, E. G. Solomina; pod red. B. I. Kruka, Moscow, Goryachaya liniya – Telekom, 2007. 224 p.

Zaichenko T. P. Nauchno-metodicheskoe proektirovanie upravlyaemoi sistemy zaochno-distantsionnogo obucheniya [Scientific and methodological design of a controlled distance educational system. Izvestiya RGPU im. A. I. Gertsena, 2004, Vol. 9, pp. 32–45. (In Russ.) Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/nauchno-metodicheskoe-proektirovanie-upravlyaemoy-sistemy-zaochno-distantsionnogo-obucheniya. (accessed 10.01.2017).

Kontseptsiya rozvytku dystantsiynoyi osvity v Ukrayini [The concept of development of distance learning in Ukraine]. Available at: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html. (accessed 5.12.2016).

Kudin A. P. Zahal’nouniversytets’kyy proekt «Elektronna pedahohika» University-wide project «E-pedagogy», Yevropeys’ki pedahohichni studiyi, 2015, Vol. 5–6, pp. 64–75.

Moroz I. V. Metodyka navchannya biolohiyi ta pryrodoznavstva. Praktykum dlya stud. vyshchykh ped. navch. zakl. biol. spets. Methods of teaching biology and natural sciences: Laboratory Manual] /I. V. Moroz, A. D. Honchar, T. Ye. Buyalo, O. A. Tsurul’, Ya. S. Fruktova; za red. I. V. Moroza, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2010. 143 p.

Polozhennya pro vykorystannya dystantsiynykh tekhnolohiy na zaochniy, dystantsiyniy formi navchannya v NPU imeni M. P. Drahomanova, zatverdzhene Vchenoyu radoyu NPU imеni M. P. Drahomanova vid 26.11.2009 r. Regulations on the use of distance learning by correspondence, distance learning in NPU imеni M. P. Drahomanova]. Available at: http://www.celsi.npu.edu.ua/ moodle/ mod/resource/ view.php?id17800. (accessed 5.12.2016).

Repozytariy NPU imеni M. P. Drahomanova Repository of NPU. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/?locale=uk. (accessed 10.01.2017).

Tsurul’ O. A. Khrestomatiya z metodyky navchannya biolohiyi: navch. posib. Reader on the methods of teaching biology, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2007. 309 p.

Tsurul’ O. A. Zbirnyk zavdan’ dlya samostiynoyi roboty studentiv z metodyky navchannya biolohiyi: metod. posib. Collection of tasks for studentsʼ self – study work on the methods of teaching biology, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2010. 61 p.

Tsurul’ O. A. Navchal’no-metodychne zabezpechennya samostiynoyi roboty studentiv z metodyky navchannya biolohiyi Educational and methodological support students’ self – study work on methods of teaching biology. Naukovi zapysky: Zb. nauk. statey NPU imеni M. P. Drahomanova, 2011, Vol. 97, pp. 218–226.

Tsurul’ O. A. Testovi zavdannya z metodyky navchannya biolohiyi: navch. pos. Tests on the methods of teaching biology, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2010. 127 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Tsurul, O. (2017). ДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ»: ДОСВІД РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 167–177. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.26