ДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ»: ДОСВІД РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.26Ключові слова:
дистанційний курс, дистанційне навчання, методична підготовка, підготовка учителя біології, методика навчання біологіїАнотація
Описано досвід розробки та впровадження дистанційного курсу «Методика навчання біології» у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Охарактеризовано нормативно-правову базу впровадження дистанційного навчання в НПУ. На основі аналізу теорії та практики методичної підготовки майбутніх учителів у ВНЗ визначено напрями використання дистанційних технологій навчання: організаційна підтримка теоретичного навчання та виробничої (педагогічної) практики студентів денної форми навчання; виконання завдань для самостійної роботи студентами заочної форми навчання у міжсесійний період; організація навчального процесу студентів дистанційної форми навчання. Визначено структуру й описано особливості розробки дистанційного курсу «Методика навчання біології». Розкрито сутність провідних видів навчальних занять авторського дистанційного курсу: лекції, лекційно-консультаційного та лабораторного занять, тестування та самостійного вивчення. На основі аналізу результатів впровадження окреслено напрями його удосконалення.Посилання
Andrushchenko V. P., Kudin A. P. Elektronna pedahohika – vprovadzhuyemo cherhovyy novators’kyy proekt E-pedagogy – implementing the next project, «Osvita».Vseukrayins’kyy hromads’ko-politychnyy tyzhnevyk, 2012, Vol. 46–47 (5377–5378), pp. 4–5.
Bykov V. Yu. Tekhnolohiya stvorennya dystantsiynoho kursu: navchal’nyy pos. [Technology of creation of distance course] / Bykov V. Yu., Kukharenko V. M., Syrotenko N. H. ta in., Kiev, Milenium, 2008. 324 p.
Volobuyeva T. B. Samovchytel’ z orhanizatsiyi dystantsiynoyi osvity Self-instruction manual on the organization of distance learning, Kharkov, Osnova, 2010. 256 p.
Hrytsay N. B. Teoriya i praktyka metodychnoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv biolohiyi: monohrafiya Theory and practice of methodical training of future teachers of biology: Monograph], Rivne, O. Zen’, 2016. 440 p.
Dystantsiyne navchannya: psykholohichni zasady: monohrafiya Distance learning: psychological principles: monograph /M. L. Smul’son, Yu. I. Mashbyts’, M. I. Zhaldak ta in.; za red. M. L. Smul’son, Kirovohrad, Imeks – LTD, 2012. 240 p.
Zhuravleva O. B. Upravlenie Internet-obucheniem v vysshei shkole Management of Internet training at the higher school / O. B. Zhuravleva, B. I. Kruk, E. G. Solomina; pod red. B. I. Kruka, Moscow, Goryachaya liniya – Telekom, 2007. 224 p.
Zaichenko T. P. Nauchno-metodicheskoe proektirovanie upravlyaemoi sistemy zaochno-distantsionnogo obucheniya [Scientific and methodological design of a controlled distance educational system. Izvestiya RGPU im. A. I. Gertsena, 2004, Vol. 9, pp. 32–45. (In Russ.) Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/nauchno-metodicheskoe-proektirovanie-upravlyaemoy-sistemy-zaochno-distantsionnogo-obucheniya. (accessed 10.01.2017).
Kontseptsiya rozvytku dystantsiynoyi osvity v Ukrayini [The concept of development of distance learning in Ukraine]. Available at: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html. (accessed 5.12.2016).
Kudin A. P. Zahal’nouniversytets’kyy proekt «Elektronna pedahohika» University-wide project «E-pedagogy», Yevropeys’ki pedahohichni studiyi, 2015, Vol. 5–6, pp. 64–75.
Moroz I. V. Metodyka navchannya biolohiyi ta pryrodoznavstva. Praktykum dlya stud. vyshchykh ped. navch. zakl. biol. spets. Methods of teaching biology and natural sciences: Laboratory Manual] /I. V. Moroz, A. D. Honchar, T. Ye. Buyalo, O. A. Tsurul’, Ya. S. Fruktova; za red. I. V. Moroza, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2010. 143 p.
Polozhennya pro vykorystannya dystantsiynykh tekhnolohiy na zaochniy, dystantsiyniy formi navchannya v NPU imeni M. P. Drahomanova, zatverdzhene Vchenoyu radoyu NPU imеni M. P. Drahomanova vid 26.11.2009 r. Regulations on the use of distance learning by correspondence, distance learning in NPU imеni M. P. Drahomanova]. Available at: http://www.celsi.npu.edu.ua/ moodle/ mod/resource/ view.php?id17800. (accessed 5.12.2016).
Repozytariy NPU imеni M. P. Drahomanova Repository of NPU. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/?locale=uk. (accessed 10.01.2017).
Tsurul’ O. A. Khrestomatiya z metodyky navchannya biolohiyi: navch. posib. Reader on the methods of teaching biology, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2007. 309 p.
Tsurul’ O. A. Zbirnyk zavdan’ dlya samostiynoyi roboty studentiv z metodyky navchannya biolohiyi: metod. posib. Collection of tasks for studentsʼ self – study work on the methods of teaching biology, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2010. 61 p.
Tsurul’ O. A. Navchal’no-metodychne zabezpechennya samostiynoyi roboty studentiv z metodyky navchannya biolohiyi Educational and methodological support students’ self – study work on methods of teaching biology. Naukovi zapysky: Zb. nauk. statey NPU imеni M. P. Drahomanova, 2011, Vol. 97, pp. 218–226.
Tsurul’ O. A. Testovi zavdannya z metodyky navchannya biolohiyi: navch. pos. Tests on the methods of teaching biology, Kiev, NPU imеni M. P. Drahomanova, 2010. 127 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olga Tsurul
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).