ТЕНДЕНЦІЇ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ В США

Автор(и)

  • Vitalij Lola Бердянський державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.22

Ключові слова:

професійно-технічна освіта, «ком’юніті» коледж, професійна підготовка, академічна програма

Анотація

Схарактеризовано основні тенденції становлення професійно-технічної освіти в США як провідної ланки підготовки фахівців. Виокремлено три періоди розвитку професійно-технічної освіти, зокрема: 1) I період (ХVII ст. – 1862 р.) – створення перших професійних шкіл та коледжів; 2) ІІ період (1862 р. – 1950 р.) – становлення та розвиток системи ленд-грант коледжів; 3) ІІІ період (ІІ половина ХХ ст. – до нашого часу) – реформування освіти згідно з новими вимогами науково-технічного прогресу та потребами суспільства у контексті світових змін. Проаналізовано сучасну структуру професійно-технічної освіти в США. Акцентовано увагу на діяльності молодших дворічних (ком’юніті) коледжів як основної ланки професійно-технічної освіти в США.

Біографія автора

Vitalij Lola, Бердянський державний педагогічний університет

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Bondarenko V. F. (2008) Lend-hrant koledzhi SSHA: osnovni periody rozvytku [Land Grand colleges in the USA: main stages of development]. Pedahohichni ta istorychni nauky, Vol. 73, pp. 18 – 33. 2. Elʹbrekht O. M. (2010) Pidhotovka menedzheriv u vyshchykh navchalʹnykh zakladakh Velykoyi Brytaniyi, Kanady, SSHA. Avt. diss, ped.nauk [Professional training of managers in the universities of Great Britain, Canada and the USA. Dr. ped.sci.diss.]. Kyyiv, 40 p. 3. Kudin V. O. (2002) Profesiyna osvita na riznykh etapakh lyuds’koyi diyal’nosti [Vocational education on the different stages of human development]. Profesiyna osvita v zarubizhnykh krayinakh: porivnyal’nyy analiz. Kyyiv, pp. 11 – 45. 4. Tarasyuk L. N., Tseykovych K. N. (1997) Osvita SSHA [Education in the USA]. Sotsial’no-politychnyy zhurnal, pp. 45 – 52. 5. Brunner S. H. (1962) Land-grant colleges and universities: 1862-1962. Washington: USA Government Printing Office, 78 p. 6. Eddy E. D. (1957) Colleges for our land and time: the land-grant idea in American education New York: Harper & Brothers Publishers, 328 р. 7. James E. J. (1910) The origin of the land-grant act of 1862 (the so-called Morrill Act) and some accounts of its author Jonathan B. Turner. University of Illinois Bulletin, University Studies, Vol. 4, pp. 100 – 111. 8. First Morrill Act: approved on July 2, 1862 (12 Stat. 503) (unpublished) Available at: http://www.csrees.usda.gov/about/offices/legis/morrill.html#f16 (accessed 14.04.2017). 9. The Carl D. Perkins Vocational and Technical Education Act. (unpublished) Available at: https://www2.ed.gov/offices/OVAE/CTE/perkins.html (accessed 14.04.2017). 10. The Carl D. Perkins Vocational Education Act. (unpublished) Available at: https://www.govtrack.us/congress/bills/98/hr4164 (accessed 14.04.2017). 11. The School-to-Work Opportunities Act. (unpublished) Available at: https://www2.ed.gov/pubs/Biennial/95-96/eval/410-97.pdf (accessed 14.04.2017).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Lola, V. (2017). ТЕНДЕНЦІЇ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ В США. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 142–147. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.1.22