ЗАКОНОМІРНОСТІ І ПРИНЦИПИ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ТІЛЕСНО-ЦІННІСНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ВЗАЄМОДІЇ З ФІЗИЧНИМ, МОРАЛЬНИМ ТА ЕСТЕТИЧНИМ ВИХОВАННЯМ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.4Ключові слова:
дошкільний вік, заклади дошкільної освіти, соціокультурна концепція, закономірності, принципи, тілесно-ціннісне вихованняАнотація
Викладено та проаналізовано ключові закономірності і принципи соціокультурної концепції тілесно-ціннісного виховання дітей дошкільного віку у взаємодії із фізичним, моральним та естетичним вихованням. Наведено думки вчених, які займалися вирішенням цієї проблеми. Доведено, що розкриття теоретико-методологічних засад зазначеної концепції потребує передусім з’ясування теоретичних основ закономірностей і принципів системи тілесно-ціннісного виховання дошкільників. Вказано, що реалізація принципів системи тілесно-ціннісного виховання дітей дошкільного віку у взаємодії із фізичним, моральним та естетичним вихованням дає позитивні результати лише тоді, коли їх застосовують у гармонійному поєднанні, що сприятиме зростанню свідомої, патріотично налаштованої, духовно розвиненої особистості дитини. Проведений розгляд означеного питання став підставою для визначення критеріїв становлення ціннісного ставлення дитини до власної тілесностіПосилання
Vil'chkovs'kyy E. S. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya ditey doshkil'noho viku [Theory and method of physical education of preschool age children]: navch. posib. / E. S. Vil'chkovs'kyy, O. I. Kurok. – Sumy: Universal'na knyha, 2004. – 428 p.
Krutsevych T. Yu. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya [Theory and method of physical education]: [pidruch. dlya stud. vyshch. navch. zakl. fiz. vykhovannya i sportu] / za red. T. Yu. Krutsevych. – K.: Olimpiys'ka literatura, 2008. – T. 2. – 366 p.
Lobanova Ye. A. Doshkil'na pedahohika [Preschool pedagogy]: navchal'no-metodychnyy posibnyk. Balashov: Mykolayiv, 2005. – 76 p.
Moyseyuk N. Pedahohika [Pedagogy]: Navchal'nyy posibnyk/ Nelya Moyseyuk. – 4-e vyd., dop.. – K., 2003. – 615 p.
Profesiyna osvita [Professional education]: slovnyk: navch. posib. / uklad. S. U. Honcharenko [ta in.]; za red. N. H. Nychkalo. – Kyiv: Vyshcha shkola, 2000. – 380 p.
Rusova S. F. Teoriya i praktyka doshkil'noho vykhovannya [Theory and practice of preschool education] / S. F. Rusova. – L.; Krakiv; Paryzh: Prosvita, 1993. – 127 p.
Tereshchenko Yu. Filosofiya osvity ta nauky moral'no-etychnoho vykhovannya [Philosophy of education and science of moral and aesthetic education] // Shlyakh osvity. – 2002. – № 3. – pp. 11–15.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Alla Chagovets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).