ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.6Ключові слова:
педагогічна освіта, інформаційно-комунікаційні технології, народне декоративно-ужиткове мистецтво, дизайн, художньо-трудова підготовка, майбутній вчитель початкових класівАнотація
Проаналізовано особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі художньо-трудової підготовки майбутніх учителів початкових класів. З’ясовано, що сучасні ІКТ, запроваджені в освітньому процесі вищої педагогічної школи, сттєво сприяють вирішенню актуальної проблеми – активізації творчої художньо-трудової підготовки майбутніх учителів початкових класів, яка передбачає, крім іншого, художньо-проектну діяльність в галузі декоративно-ужиткового мистецтва. Акцентовано увагу на ужитковій спрямованості об’єктів дизайну, що доводить його споріднений зв’язок з декоративно-ужитковим мистецтвом. Розкрито питання поширення дизайну в образотворчих і декоративних видах мистецтв, охарактеризовано його відгалуження – етнодизайн, арт-дизайн, ергодизайн. Підтверджено, що створення і використання системи мультимедіа забезпечує потужний інформаційний супровід процесу художньо-трудової підготовки студентів, сприяє активізації освітнього процесу завдяки чіткій структуризації і систематизації навчального матеріалу та розширенню способів його подання, забезпечує швидку та об’єктивну перевірку рівня засвоєння знань і вмінь, розширює можливості для організації самостійної художньо-проектної роботи вдома, сприяє вихованню у майбутніх учителів початкових класів потреби використання засобів ІКТ у повсякденному житті і майбутній педагогічній діяльності.Посилання
Danylenko V. Ja. Dyzajn: pidruchnyk [Design: textbook] / V. Ja. Danylenko. – Kharkiv: Vyd-vо KhDADM, 2003. – 320 s.
Vyshivalnaja programma Pattern Maker for Cross Stitch dlia sozdanija dizajnov vyshyvki khrestom. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://broidery.ru/?p=1643.
Hurzhij A. M. Informacijno-komunikacijni tekhnologiji u profesijno-tekhnichnij osviti: моnohrafia [Information and communication technologies in vocational education: monograph] / A. M.Hurzhij, R. S. Hureich, М. Ju. Каdemia I in. U 2-kh ch. – Vinnytsia: VDPU, 2016. – Ch. 2. – 376 s.
Kotlomanov O. Ilona Van Gent: negennaja inzhenerija [Ilona Van Gent: Non-Gain Engineering] / O. Kotlomanov // Novyj mir iskusstva. – 2003. – No 4. – S. 31–33.
Makeiev S. Ju. Vykorysnannia informacijno-komunikacijnykh tekhnolohij u systemi pochatkovoi shkoly [Use of information and communication technologies in the system of primary education] / S. Ju. Makeiev // Pedahohika i psykholohia. – 2011. – Vol. 40 (2). – S. 97–102.
Meknyk H. Vykorysnannia kompjuternykh tekhnologii na zaniattiakh z vyshyvki [Use of computer technologies in embroidery lessons] / H. Meknyk, H. Lischynska-Kravets // Naukovi zapyski TNPU ім. V. Hnatiuka. Seria: Pedahohika. – 2007. – No 7. – S. 149–153.
Spavakovskyi O. V. Informacijno-komunikacijni tekhnologiji v pochatkovij shkoli [Use of information and communication technologies in the system of primary education]: navchalno-меtodychnyi posibnyk dla studentiv napriamu pidhotovky «Pochatkova оsvita» / O. V. Spavakovskyi, L. Je. Petukhova, V. V. Коtova. – Kherson, 2011. – 267 s.
Shakotko V. V. Меtodyka vykorysnannia ІКТ u pochatkovij shkoli [Methodology of using ICT in primary school]: navchalno-меtodychnyi posibnyk / V. V. Shakotko. – Кyiv: ТОV Redaktsia «Коmpiuter», 2008. – 128 s.
Shpyrko L. S. Hrafichnyi redactor jak оdyn iz zasobiv unaochnennia іnformatsiji vchytelem u pochatkovij shkoli [A graphic editor as one of the means for presenting information by a teacher in primary school] / L. S. Shpyrko. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://konferenzia.ukrainianforum.net/t68-topic
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Galyna Buchkivska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).