ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Galyna Buchkivska Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.6

Ключові слова:

педагогічна освіта, інформаційно-комунікаційні технології, народне декоративно-ужиткове мистецтво, дизайн, художньо-трудова підготовка, майбутній вчитель початкових класів

Анотація

Проаналізовано особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процесі художньо-трудової підготовки майбутніх учителів початкових класів. З’ясовано, що сучасні ІКТ, запроваджені в освітньому процесі вищої педагогічної школи, сттєво сприяють вирішенню актуальної проблеми – активізації творчої художньо-трудової підготовки майбутніх учителів початкових класів, яка передбачає, крім іншого, художньо-проектну діяльність в галузі декоративно-ужиткового мистецтва. Акцентовано увагу на ужитковій спрямованості об’єктів дизайну, що доводить його споріднений зв’язок з декоративно-ужитковим мистецтвом. Розкрито питання поширення дизайну в образотворчих і декоративних видах мистецтв, охарактеризовано його відгалуження – етнодизайн, арт-дизайн, ергодизайн. Підтверджено, що створення і використання системи мультимедіа забезпечує потужний інформаційний супровід процесу художньо-трудової підготовки студентів, сприяє активізації освітнього процесу завдяки чіткій структуризації і систематизації навчального матеріалу та розширенню способів його подання, забезпечує швидку та об’єктивну перевірку рівня засвоєння знань і вмінь, розширює можливості для організації самостійної художньо-проектної роботи вдома, сприяє вихованню у майбутніх учителів початкових класів потреби використання засобів ІКТ у повсякденному житті і майбутній педагогічній діяльності.

Біографія автора

Galyna Buchkivska, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Danylenko V. Ja. Dyzajn: pidruchnyk [Design: textbook] / V. Ja. Danylenko. – Kharkiv: Vyd-vо KhDADM, 2003. – 320 s.

Vyshivalnaja programma Pattern Maker for Cross Stitch dlia sozdanija dizajnov vyshyvki khrestom. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://broidery.ru/?p=1643.

Hurzhij A. M. Informacijno-komunikacijni tekhnologiji u profesijno-tekhnichnij osviti: моnohrafia [Information and communication technologies in vocational education: monograph] / A. M.Hurzhij, R. S. Hureich, М. Ju. Каdemia I in. U 2-kh ch. – Vinnytsia: VDPU, 2016. – Ch. 2. – 376 s.

Kotlomanov O. Ilona Van Gent: negennaja inzhenerija [Ilona Van Gent: Non-Gain Engineering] / O. Kotlomanov // Novyj mir iskusstva. – 2003. – No 4. – S. 31–33.

Makeiev S. Ju. Vykorysnannia informacijno-komunikacijnykh tekhnolohij u systemi pochatkovoi shkoly [Use of information and communication technologies in the system of primary education] / S. Ju. Makeiev // Pedahohika i psykholohia. – 2011. – Vol. 40 (2). – S. 97–102.

Meknyk H. Vykorysnannia kompjuternykh tekhnologii na zaniattiakh z vyshyvki [Use of computer technologies in embroidery lessons] / H. Meknyk, H. Lischynska-Kravets // Naukovi zapyski TNPU ім. V. Hnatiuka. Seria: Pedahohika. – 2007. – No 7. – S. 149–153.

Spavakovskyi O. V. Informacijno-komunikacijni tekhnologiji v pochatkovij shkoli [Use of information and communication technologies in the system of primary education]: navchalno-меtodychnyi posibnyk dla studentiv napriamu pidhotovky «Pochatkova оsvita» / O. V. Spavakovskyi, L. Je. Petukhova, V. V. Коtova. – Kherson, 2011. – 267 s.

Shakotko V. V. Меtodyka vykorysnannia ІКТ u pochatkovij shkoli [Methodology of using ICT in primary school]: navchalno-меtodychnyi posibnyk / V. V. Shakotko. – Кyiv: ТОV Redaktsia «Коmpiuter», 2008. – 128 s.

Shpyrko L. S. Hrafichnyi redactor jak оdyn iz zasobiv unaochnennia іnformatsiji vchytelem u pochatkovij shkoli [A graphic editor as one of the means for presenting information by a teacher in primary school] / L. S. Shpyrko. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://konferenzia.ukrainianforum.net/t68-topic

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-27

Як цитувати

Buchkivska, G. (2018). ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 39–46. https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.6