МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Оleksander Bezkopylnyi Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна
  • Liudmyla Sushchenko Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.7

Ключові слова:

моделювання, підготовка, майбутній учитель фізичної культури, здоров’язбережувальна діяльність, основна школа

Анотація

Акцентовано увагу на значенні здоров’язбереження підростаючого покоління та необхідності модернізації підготовки майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої освіти. Розглянуто суть та особливості моделювання процесу підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. Вказано, що основу представленої моделі формує сукупність таких блоків, як цільовий, теоретико-методологічний, пізнавально-змістовий, технологічний і результативний. Констатовано, що її цільовий блок становить мета і завдання підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. Теоретико-методологічний блок включає компетентнісний, акмеологічний, особистісно орієнтований, практико-орієнтований та контекстний методологічні підходи, загальнопедагогічні принципи та принципи фізичного виховання. Пізнавально-змістовий блок складається з аксіологічного, гносеологічного, праксіологічного та особистісного компонентів готовності майбутніх педагогів. Технологічний блок включає форми, методи, засоби, функції та етапи підготовки. Результативний блок складається з критеріїв, показників і рівнів сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. Вказано, що результатом реалізації моделі є сформована готовність майбутніх шкільних педагогів до вказаної діяльності.

Біографії авторів

Оleksander Bezkopylnyi, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидат наук фізичного виховання і спорту, доцент

Liudmyla Sushchenko, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Dzhurynskyi P. B. (2013) Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi profesiinoi diialnosti [Theoretical and methodological principles of training future Physical Culture teachers for healthcare professional activities] (PhD Thesis), Odesa. [In Ukrainian]

Zakharina Ye. A. (2012) Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do pozaklasnoi ta pozashkilnoi ozdorovcho-vykhovnoi roboty: teoriia ta metodyka [Professional training of future Physical Culture teachers to extra-curricular and out-of-school health and education work: Theory and Methods]. Zaporizhzhia:: Classical Private University. [In Ukrainian]

Ivanii I. V. (2013) Kompetentnisnyi pidkhid do profesiinoi pidhotovky vchytelia fizychnoi kultury [Competence approach to professional training of a Physical Culture] Physical education, sport and health culture in a modern society, no.1, pp. 43–48.

Ivanova L. I. (2013) Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do roboty z uchniamy z vidkhylenniamy u stani zdorovia [Theoretical and methodical principles of professional training of future Physical Culture teachers to the work with the pupils with disabilities] (PhD Thesis), Kiev. [In Ukrainian]

Ivashchenko V. P., Bezkopylnyi O. P. (2006) Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Physical Training Theory and Methods]. Cherkasy: TsNTEI. [In Ukrainian]

Kodymskyi S. S., Chaichenko N. N. (2013) Pedahohichni umovy rozvytku zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti vchyteliv fizychnoi kultury v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Pedagogical conditions of development of Physical Culture teachers’ healthcare competence in the system of postgraduate pedagogical education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, no.8, pp. 217–224.

Omelianenko V. H. (2007) Zdoroviazberihaiucha kompetentnist vchytelia fizychnoi kultury [Healthcare competence of Physical Culture teacher]. Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Peagogical University. Series: Pedagogics, no.1, pp. 7–11.

Sushchenko L. P. (2003) Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of professional training of future Physical Training and Sport experts at higher schools] (PhD Thesis), Kiev. [In Ukrainian]

Tymoshenko O. V. (2009) Teoretyko-metodychni zasady optymizatsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv fizychnoi kultury u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of professional training optimization of Physical Culture teachers at higher schools] (PhD Thesis), Kiev. [In Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-27

Як цитувати

Bezkopylnyi О., & Sushchenko, L. (2018). МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 47–53. https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.7