DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.10
МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕДСЕСТРИНСТВО» У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН
Natalia Samborska
Анотація
Представлено результати моделювання процесу формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців зі спеціальності «Медсестринство» у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Розкрито особливості педагогічного моделювання на підставі з’ясування педагогічних характеристик досліджуваних педагогічних явищ і процесів, які становлять основу майбутньої моделі. На підставі теоретичного аналізу наукової літератури встановлено орієнтовну структуру моделі формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців зі спеціальності «Медсестринство» у процесі вивчення гуманітарних дисциплін в сукупності кількох компонентів: цільового (відповідає соціальному замовленню на підготовку медичної сестри, яка має достатній рівень соціально-комунікативної компетентності), мотиваційного (реалізує одну з педагогічних умов, а саме розвиток позитивної мотивації студентів до набуття означеної компетентності), змістового (відображає організацію навчального процесу у медичному закладі вищої освіти (ЗВО), процесуального (відображає застосовані в експериментальній роботі основні форми, методи, засоби формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх медичних сестер у процесі вивчення гуманітарних дисциплін), результативного (дає можливість співвідносити очікуваний в межах цільового компонента образ досягнутої мети із застосованими в процесі експериментальної роботи педагогічними умовами, формами і методами діяльності). Сформульовано висновок про особливості реалізації означеної моделі, з урахуванням змісту викладання гуманітарних дисциплін у медичному ЗВО. Представлено теми спецкурсу «Соціально-комунікативна компетентність фахівця у сфері охорони здоров’я», метою якого є розвиток соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців зі спеціальності «Медсестринство», оволодіння ними навичками соціальних комунікацій у професійному середовищі.
Ключові слова
моделювання; компетентність; соціально-комунікативна компетентність; спеціальність «Медсестринство»; гуманітарні дисципліни
Посилання
Lodatko Ye. O. Pedahohichni modeli, pedahohichne modelyuvannya i pedahohichni vymiryuvannya: that is that? [Pedagogical models, pedagogical modeling and pedagogical measurements: that is that?]. Pedahohika vyshchoyi shkoly: metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi. Vyshcha osvita Ukrayiny: Teoretychnyy ta naukovo-metodychnyy chasopys. U 2-kh tt. vol. 3. 2011. T. 1. pp. 339–344.
Lodatko Ye. O. Metodolohichni zasady modelyuvannya sotsiokul'turnykh protsesiv. [Methodological principles of modeling of socio-cultural processes]. Ridna shkola. 2008. vol. 3–4 (939–940). berezen-kviten. pp. 13–20.
Lodatko Ye. O. Modelyuvannya pedahohichnykh system i protsesiv. [Modeling of pedagogical systems and processes]. Slovyansk: SDPU, 2010. 148 p.
Пристатейна бібліографія ГОСТ
1. Лодатко Є. О. Педагогічні моделі, педагогічне моделювання і педагогічні вимірювання: that is that? / Є. О. Лодатко // Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології // Вища освіта України: //Теоретичний та науково-методичний часопис. У 2-х тт. Вип 3. – 2011. – Т. 1. – С. 339–344.
2. Лодатко Є. О. Методологічні засади моделювання соціокультурних процесів / Є. О. Лодатко // Рідна школа. – 2008. – № 3–4 (939–940). – С. 13–20.
3. Лодатко Є. О. Моделювання педагогічних систем і процесів / Є. Лодатко. – Слов’янськ: СДПУ, 2010. – 148 с.
Copyright (c) 2018 Natalia Samborska

Ця робота ліцензована
Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.