ЯКІСТЬ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.1Ключові слова:
якість, підготовка педагогів, критерії, складові, функціїАнотація
Визначено фактори, які зумовили необхідність забезпечення якості освітньої діяльності педагогів у системі післядипломної освіти. Уточнено зміст термінів «якість освіти», «якість освітньої діяльності», «якість підготовки педагогів» з метою визначення категоріального апарату й термінологічної бази дослідження. Розглянуто критерії і складові якості підготовки педагогів, визначено внутрішню й зовнішню системи забезпечення вказаного процесу, а також види цільових функцій. Означено можливі шляхи забезпечення якості освітніх послуг і відповідно якості підготовки педагогів на трьох рівнях: системи освіти, закладів вищої освіти (факультетів), кафедр. Досліджено складові процесу визначення якості: якісний контингент студентів; контроль навчальної роботи; гнучкість побудови освітнього процесу, його технологічність та інноваційність; методичне консультування; організаційна динамічність підготовки фахівців; усвідомлена перспектива; стимулювання й ініціювання мотивації щодо поліпшення якісних показників успішності; збереження, генерація та акумулювання науково-педагогічної еліти закладу вищої освіти. Зазначено, що для здійснення процедури визначення якості підготовки педагогів діють чинні нормативні документи, зокрема Кваліфікаційні характеристики професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників і Національна рамка кваліфікацій, українські вчені розробили методики групового експертного оцінювання діяльності закладів вищої освіти та оцінювання компетентності експертів з питань вищої освіти, а також національну модель підготовки метрологів вищої кваліфікації.Посилання
Barabash O. O., Barabash T. M., Hostryk O. M. Problemni pytannya upravlinnya yakistyu pidhotovky fakhivtsiv / Barabash O. O., Barabash T. M., Hostryk O. M. [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/.pdf
Haber A. A. Udoskonalennya naukovo-metodolohichnykh zasad zabezpechennya yakosti vyshchoyi ta pislyadyplomnoyi osvity v sferi metrolohiyi: dys.. kand. tekh. nauk: 05.01.02 / A. A. Haber – Odesa. – 2015. – 188 s.
Yesina O. H. Kryteriyi otsinky yakosti pidhotovky suchasnykh fakhivtsiv / O. H. Yesina // Teoriya ta metodyka navchannya fundamental'nykh dystsyplin u vyshchiy shkoli: zbirnyk naukovykh prats'. – Kryvyy Rih: NMetAU, 2012. – Vyp. VII. – S. 84 – 90.
Karpova E. E. Problema otsinyuvannya yakosti pidhotovky vchyteliv u vyshchykh navchal'nykh zakladakh v konteksti bolons'koho protsesu / E. E. Karpova. [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/-doc/2009/7_-2009/23.pdf.pdf
Kashkar'ov H. Upravlinnya yakistyu pidhotovky fakhivtsiv yak skladova protsesu formuvannya profesiynoyi kompetentnosti maybutn'oho vchytelya pravoznavstva / H. Kashkar'ov. [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://scienceandeducation.-pdpu.edu.ua/doc/2009/7_2009/25.pdf.pdf
Kontseptsiya rozvytku pedahohichnoyi osvity. [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti.
Kuz'mins'kyy A. I. Pedahohika vyshchoyi shkoly: navch. posib. / A. I. Kuz'mins'kyy. – K.: Znannya, 2005. – 486 c. [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.info-library.com.ua/books-book-105.html.
Mazurok M. Kryteriyi ta pokaznyky rozvytku profesiynoyi kompetentnosti pedahohiv u protsesi pidvyshchennya yikh kvalifikatsiyi / M. Mazurok [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://novadumka.at.ua/publ/kriteriji_ta_-pokazniki_rozvitku_-profesijnoji_kompetentnosti_pedagogiv_u_procesi_pidvishhennj a_jikh_kvalifikaciji/1-1-0-7
Obgruntuvannya, kontseptsiya ta kompleksna prohrama doslidzhennya «Osvitolohichni zasady zabezpechennya yakosti osvity v universyteti». [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu do resursu: http://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/-osvitology/progr_doslidzh_16-20.pdf
Pro osvitu. Zakon Ukrayiny. [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 .
Riktor T. L. Yakist' osvitnikh posluh yak pokaznyk ekonomichnoho rozvytku Ukrayiny / T. L. Riktor [Elektronnyy resurs] – Rezhym dostupu: http://www.confcontact.com/2012_06_14/ek3_riktor.htm.
Slovnyk ukrayins'koyi movy: v 11 t. – K.: Nauk. dumka, 1973. – T. 4. – S. 349.
Tolochko S. V. Zasoby diahnostyky yakosti vyshchoyi osvity yak skladova haluzevykh standartiv u konteksti yevropeys'koyi intehratsiyi Ukrayiny / S.V. Tolochko // Visnyk Natsional'noyi akademiyi oborony Ukrayiny – 2010. – Vyp. 2 (15). – S. 90 – 96.
Tolochko S. V. Formuvannya metodychnoyi kompetentnosti vykladachiv spetsial'nykh dystsyplin vyshchykh ahrarnykh navchal'nykh zakladiv: dys. … kand. ped. nauk / S. V. Tolochko. – K., 2012. – 309 s.
N. Ridey. Methodology of experts evaluation of the results of knowledge, programs and plans of development / N. Ridey, S. Tolochko // Collective monograph: Development and modernization of pedagogical and psychological sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine, Vol. 3. – 2017. – R. 170 –189.
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area / European Network for Quality Assurance in Higher Education. – Helsinki, Finland, 2009, 3rd edition. – P. 41.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 SVITLANA TOLOCHKO

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).