ТЕХНОЛОГІЯ SWOT-АНАЛІЗУ В УПРАВЛІННІ ЯКІСТЮ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.2Ключові слова:
SWOT-аналіз, стратегічне планування, підготовка, фахівецьАнотація
Розглянуто проблему адаптації національної системи освіти до тенденцій і вимог ЄС, пошуку ефективної сучасної моделі закладу вищої педагогічної освіти, модернізації управління закладів вищої освіти, застосування освітніх інновацій та ІКТ. Визначено, що одним з основних інструментів стратегічного управління, які оцінюють в комплексі внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на розвиток освітнього закладу, є технологія SWOT-аналізу. Показано, що методологія SWOT-аналізу передбачає спочатку виявлення сильних і слабких сторін, можливостей і загроз, після цього встановлення зв’язків між ними, які надалі можуть бути використані для формулювання та вибору стратегії розвитку університету. Головною метою проведення SWOT-аналізу визначено отримання достовірних даних про можливості освітнього закладу та загрози зовнішнього середовища у процесі просування його на ринку освітніх послуг. Розкрито завдання, особливості, етапи технології SWOT-аналізу та обґрунтовано її ефективність у процесі управління якістю підготовки майбутнього вчителя. Наведено результати дослідження, проведеного на освітньо-професійній програмі другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014 – Середня освіта в процесі викладання курсу «Менеджмент в освіті» в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка. За результатами проведеного SWOT-аналізу доведено, що він має важливе значення для здійснення стратегічного планування діяльності ЗВО. Його технологія є ефективним, доступним засобом оцінки стану проблеми та управлінської ситуації в ЗВО, яка дозволяє систематизувати проблемні ситуації, краще розуміти структуру ресурсів, на які потрібно акцентувати увагу в удосконаленні діяльності та розвитку закладу на перспективу, відстежувати стан зовнішнього та внутрішнього середовища, виділяти та використовувати нові потенційні можливості швидше, ніж конкуренти, приймати зважені рішення в процесі управління якістю підготовки майбутнього вчителя.
Посилання
Yelnykova G. V. Teoriya i metodyka ocinyuvannya rezultativ diyal`nosti zagalnoosvitnogo navchal`nogo zakladu [Elektronny`j resurs] / G. V. Yel`ny`kova // Teoriya i metody`ka upravlinnya osvitoyu. – 2012. – # 1 (8). – Rezhy`m dostupu:http://tme.umo.edu.ua/docs/8/4.pdf/.
Konovalova O., Andrushhakevych T. SWOT-analiz yak osnovnyj instrument strategichnogo upravlinnya, jogo perevagy i nedoliky. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://www.rusnauka.com/3_SND_2010/Economics/58123.doc.htm.
SWOT-analiz – osnova formuvannya marketyngovych strategij: Navchalnyj posibnyk / za red. L. V. Balabanovoyi. – 2-ge vyd., vypr. i dop. – K.: Znannya, 2005.–301 s.
Ryabova Z. V. Markety`ngovi doslidzhennya v upravlinni navchal`ny`m zakladom / Z. V. Ryabova // Teoriya ta metodyka upravlinnya osvitoyu. – 2011. – # 1(5). [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http.umo.edu.ua/docs/5/11ryameo.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 MARIIA BOIKO

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).