ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ МУНІЦИПАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.5Ключові слова:
мотивація, професійна підготовка, конкурентоспроможній фахівець, фахівець муніципальної економіки, науково-методична система, потребово-мотиваційний компонентАнотація
Проаналізовано роль мотивації в формуванні конкурентоспроможності майбутнього фахівця муніципальної економіки, зокрема, формування її потребово-мотиваційного компоненту. Доведено, що потребово-мотиваційний компонент конкурентоспроможності передбачає високу мотивацію студентів щодо професійної діяльності, мотивацію досягнення, адекватний рівень домагань; формує потребу в успішній діяльності та визнанні досягнень. Представлена науково-методична система, що використовується для конкурентоспроможності майбутнього фахівця муніципальної економіки. Описано пілотажне дослідження спрямоване на виявлення самооцінки студентами особистої готовності до конкурентної боротьби за робоче місце. Результати дослідження довели необхідність упровадження в навчальний процес наукової системи формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців муніципальної економіки, яка дозволяла б сформувати потребово-мотиваційний, когнітивно-операційний та рефлексивно-оцінний компоненти зазначеного утворення. Вказано, що ефективне формування потребово-мотиваційного компонента конкурентоспроможності майбутнього фахівця проводилось за допомогою алгоритмічних тренінгів щодо постановки цілей та їх успішного досягнення, роботи з мотиваційним словником, стимулювання мотивації до навчальної діяльності. Відзначено, що головним результатом реалізації зазначеної програми стало значне підвищення мотивації до реалізації у професії за показниками мотивації до професійного навчання, мотивації на успіх/невдачу та потреби у досягненнях, що доводить ефективність типів та форм науково-методичної системи формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців муніципальної економіки.Посилання
Hulaj O. Osobly`vosti formuvannya moty`vaciyi navchannya majbutnix budivel`ny`kiv v umovax stupenevoyi osvity` // Naukovi zapy`sky` Ternopil`s`kogo nacional`nogo pedagogichnogo universy`tetu imeni V. Gnatyuka. Seriya: pedagogika, # 1, 2017. – pp. 99-107.
Hobfoll, Stevan E. Conservation of Resources Theory: its Implication for Stress, Health, and Resilience. Retrieved from http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780195375343.001.0001/oxfordhb-9780195375343-e-007
Kondakov V.M., Nilopets M.N. Eksperemental’ne Doslidzhennya Struktury ta Osobystisnogo kontekstu lokusu kontrolyu // Pedagogichnyj Zhurnal № 1, 1995., - URL: http://enc.com.ua/velika-psixologichna-enciklopediya/lisi-makr/102691-lokuskontrolyu.html
Maslou A. Samoaktualy`zacy`ya. Prosveshhennij manadzhment. Organy`zacy`onnaya teory`ya / F. Maslou; [per. S angl. N. Levky`noj, A Chexa] Py`ter, 2003. – 413 p.
McCllelland D.C. The achievement motive / D.C. McCllelland. - New York: Appleton-Century-Crofts, 1953. – 384 p.
Murrey H. A. Explorations in personality / H. A. Murrey. – New York: Oxford University Press, 2007. – 816 p.
Ny`ky`forenko V.G. Upravlinnya personalom: navch. posib. / V.G. Ny`ky`forenko. – Odesa: Atlant, 2013. – 275 p .
Pedagogika uspixu: pidruchny`k / O.G. Romanovs`ky`j, V.Ye. My`xajlichenko, L.M. Gren`. – Xarkiv: NTU «XPI», 2011. – 368 p.
Rezvan O.O. Formuvannya profesijno-refleksy`vnoyi pozy`ciyi majbutn`ogo faxivcya avtomobil`no-dorozhn`oyi galuzi. – monografiya: X.: «Tochka», 2014. – 400 p.
Semichenko V.A. Problemy motivacii povedeniya i deyatel'nosti cheloveka. Modul'nyj kurs psihologii. Modul' "Napravlennost'": lekcii, prakt. zanyatiya, zadaniya dlya samostoyatel'noj raboty.– K.: Millenium, 2004.– 521p.
Tereshhuk G.V. Indy`vidualizaciya navchannya v konteksti idej koncepciyi novoyi ukrayins`koyi shkoly // Naukovi zapysky Ternopilskogo nacionalnogo pedagogichnogo universy`tetu imeni V. Gnatyuka. Seriya: pedagogika, # 2, 2017. – pp. 6–16.
Skinner, E. A. Perceived control, motivation and coping. Sage Publications. NewYork: Sage Publications, Inc. 1995. – 338 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 OLENA ILIENKO

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).