DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.6

СИСТЕМА ВПРАВ ДЛЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО АНГЛОМОВНОГО ДІАЛОГУ

OKSANA SYNEKOP

Анотація


Відзначено, що ефективність організації диференційованого навчання майбутніх фахівців галузі інформаційних технологій (ІТ) професійно орієнтованого англомовного спілкування, в тому числі діалогічного мовлення, залежить від практичної його реалізації через систему вправ. У зв’язку з цим розглянуто дослідження науковців щодо розробки системи вправ для диференційованого навчання діалогу. Представлено визначення поняття «система вправ для диференційованого навчання професійно орієнтованого англомовного діалогу». Окреслено функціональні типи діалогів для майбутніх ІТ-фахівців: діалог-розпитування, діалог-обмін думками, діалог-обговорення/дискусія. Виокремлено етапи формування професійно орієнтованої англомовної компетентності в діалогічному мовленні. Укладено систему вправ для диференційованого навчання майбутніх ІТ-фахівців професійно орієнтованого англійського діалогу. У системі вправ визначено підсистему вправ для формування навичок (фонетичних, лексичних і граматичних) професійно орієнтованого англійського діалогічного мовлення і підсистему вправ для розвитку та вдосконалення вмінь професійно орієнтованого англійського діалогічного мовлення (для оволодіння діалогічними єдностями, мінідіалогами, різними функціональними типами діалогу). Окреслено відповідні групи вправ до двох підсистем. Вказано види вправ. Представлено завдання з різними рівнями складності (достатній рівень складності та підвищений рівень складності), що відповідають різним рівням володіння іноземною мовою, а також враховано навчальні стилі студентів.

Ключові слова


диференційоване навчання; майбутні ІТ-фахівці; професійно орієнтоване англомовне спілкування; система вправ; діалогічне мовлення; навчальний стиль; рівні володіння іноземною мовою

Повний текст:

PDF

Посилання


Daczkiv O. P. Metody`ka formuvannya vmin` govorinnya u majbutnix uchy`teliv anglijs`koyi movy` zasobamy` dramaty`zaciyi. Dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk: spets.13.00.02 [Methodology of speaking skills formation to the future teachers of English by means of dramatization]. Kyiv, 2011. – 321 s.

Metodyka navchannia inozemnykh mov i kul’tur: teoriia i praktyka, za zahal’n. red. S. Yu. Nikolaievoi. [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]. Kyiv: Lenvit, 2013. ‒ 590 p.

Synekop O. S. Vy`kory`stannya pry`jomiv u dy`ferencijovanomu navchanni majbutnix faxivciv z informacijny`x texnologij profesijno oriyentovanogo anglomovnogo spilkuvannya u nemovny`x vy`shhy`x navchal`ny`x zakladax [Techniques in differentiated instruction of English for specific purposes to the future IT-professionals in the non-language higher education institutions]. Materialy` nauk.-prakt. konf. «Ukrayina i svit: dialog mov ta kul`tur» [Proc. «Ukraine and the world: a dialogue of languages and cultures»]. Ky`yiv, 2018, pp. 610‒611. (In Ukrainian).

Sirotjuk A. L. Psihofiziologicheskie osnovy obuchenija shkol'nikov [Psychophysiological bases of students at school], Moscow, TC Sfera Publ., 2007. ‒224 p.

Baecher L. Differentiated Instruction for English Language Learners: Strategies for the Secondary English Teacher / L. Baecher // Wisconsin English Journal. ‒ 2011. Vol. 53, № 2. ‒ P. 64‒73. ‒ Retrieved from: https://www.rcsdk12.org/cms/lib/NY01001156/Centricity/Domain/9141/differentiating%20instruction%20for%20ells.pdf

Bowman B. Teaching English as a Foreign Language to Large, Multilevel Classes. / B. Bowman, Center for Applied Linguistics, Washington D.C., 1992. ‒ 230 p.

Oxford R. L. Language learning styles and strategies: an overview / R. L. Oxford. ‒ Oxford: GALA, 2003. ‒ 25 p. ‒ Retrieved from: http://web.ntpu.edu.tw/~language/workshop/read2.pdf

Tomlison C. A. The differentiated classroom. Responding to the needs of all learners. / C. A. Tomlison. 2-nd Ed. Alexandria, VA USA, 1999. ‒ 140 p.

Tomlinson C. A. Differentiating Instruction in Response to Student Readiness, Interest, and Learning Profile in Academically Diverse Classrooms: A Review of Literature. / C. A. Tomlinson, C. Brighton, H. Hertberg, C. M. Callahan, T. R. Moon, K. Brimijoin, L. A. Conover, T. Reynolds // Journal for the Education of the Gifted. 2003. 27(2–3), P. 119‒145. – Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ787917.pdf


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Дацків О. П. Методика формування вмінь говоріння у майбутніх учителів англійської мови засобами драматизації: дис. … кaнд. пед. нaук: 13.00.02 / О. П. Дацків. – К., 2011. – 321 с.

2. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класич., пед. і лінгвіст. ун-тыв; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.

3. Синекоп О. С. Використання прийомів у диференційованому навчанні майбутніх фахівців з інформаційних технологій професійно орієнтованого англомовного спілкування у немовних вищих навчальних закладах. / О. С. Синекоп // Матеріали наук.-практ. конф. «Україна і світ: діалог мов та культур», (Київ, 11–13 квіт. 2018 р.) – К.: Вид. центр КНЛУ, 2018. ‒ С. 610‒611.

4. Сиротюк А. Л. Психофизиологические основы обучения школьников: учебное пособие / А. Л. Сиротюк. ‒ М.: ТЦ Сфера, 2007. ‒ 224 с.

5. Baecher L. Differentiated Instruction for English Language Learners: Strategies for the Secondary English Teacher / L. Baecher // Wisconsin English Journal. ‒ 2011. Vol. 53, № 2. ‒ P. 64-73. – Режим доступу: https://www.rcsdk12.org/cms/lib/NY01001156/Centricity/Domain/9141/differentiating%20instruction%20for%20ells.pdf

6. Bowman B. Teaching English as a Foreign Language to Large, Multilevel Classes / B. Bowman. Center for Applied Linguistics, Washington D.C., 1992. 230 p.

7. Oxford R. L. Language learning styles and strategies: an overview / R. L. Oxford. ‒ Oxford: GALA, 2003. 25 p. – Режим доступу: http://web.ntpu.edu.tw/~language/workshop/read2.pdf

8. Tomlison C. A. The differentiated classroom. Responding to the needs of all learners / C. A. Tomlison. 2-nd Ed. Alexandria, VA USA, 1999. 140 p.

9. Tomlinson C. A. Differentiating Instruction in Response to Student Readiness, Interest, and Learning Profile in Academically Diverse Classrooms: A Review of Literature. / C. A. Tomlinson, C. Brighton, H. Hertberg, C. M. Callahan, T. R. Moon, K. Brimijoin, L. A. Conover, T. Reynolds // Journal for the Education of the Gifted. 2003. 27(2–3), P. 119‒145. – Режим доступу: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ787917.pdf





Copyright (c) 2018 OKSANA SYNEKOP

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.