РОЗВИТОК КОГНІТИВНИХ НАВИЧОК У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.13Ключові слова:
іншомовна лексична компетентність, когнітивні навички, увага, пам’ять, комунікативна ситуація, ІТ-фахівціАнотація
Проаналізовано особливості функціонування і розвитку когнітивних навичок у процесі формування іншомовної лексичної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. З’ясовано сутність та структуру іншомовної лексичної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. Вказано, що висока концентрація уваги забезпечує міцність запам’ятовування, спричинює швидке й тривале утворення асоціативних зв’язків у пам’яті в процесі засвоєння іншомовної лексики. Вагомим чинником засвоєння іншомовної лексики є характер навчальних завдань, які відзначаються новизною, проблемністю і ситуативністю. Виникнення зорових образів іншомовних слів у свідомості студентів сприяє переходу слів у довготривалу пам’ять. Відзначено, що виклик цих лексичних одиниць з довготривалої пам’яті у потрібний момент забезпечує ефективність формування у студентів іншомовної лексичної компетентності. Застосування методу ланцюгових асоціацій сприяє розвитку основних видів пам’яті (сенсорної, короткотривалої, довготривалої). Показано, що процес запам’ятовування здійснюється за принципом: образ + дія = пам’ять. Інформацію, що зберігається у короткотривалій пам’яті, можна перевести в довготривалу пам'ять, повторюючи або візуалізуючи її. У процесі формування іншомовної лексичної компетентності ІТ-фахівців функції довготривалої пам'яті підтримують рецептивні та репродуктивні лексичні навички. Проблемні комунікативні ситуації професійно орієнтованого іншомовного спілкування ІТ-фахівців виконують функцію контексту оволодіння іншомовною лексикою. Навички менеджменту часу і усунення відволікаючих чинників дозволяють концентрувати увагу у процесі виконання навчальних завдань. Менеджмент навчального часу передбачає постановку загальної мети та системи цілей на визначений період часу і поступове розширення балансу між часом зосередженої уваги і кількістю опрацьованої інформації.Посилання
Korneva Z.M. Systema profesiyno orientovanogo anglomovnogo navchannya studentiv technichnykh spetsialnostey u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Avtoreferat Dokt, Diss. [System of professionally oriented teaching English to students majoring in technology at tertiary schools], Kyiv, 2018. 34p.
Mykytenko N.O. Teoriya i technologii formuvannya inshomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnich fachivtsiv pryrodnychykh spetsialnostei. Dokt, Diss [Theory and technologies of forming professional foreing language competence of prospective specialists of Sciences], Ternopil, 2001. 450p.
Semenchuk Yu.O. Formuvanay anglomovnoi leksychnoi kompetentsii u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei zasobamy interaktivnogo navchannya. [Building English lexical competence of srudents of Economics by interactive learning], Kyiv, 2007. 280p.
Semeryak I.Z. Sotsiokognitivnyi pidkhid dom formuvanay strategii inshomovnogo profesiino orientovanigo spilkuvanay maibuychikh programisitv z vykoristanaym shtenety. Kand, Diss [Sociocognitive approach to building of strategies of foreign language professionally oriented communication of prospective programmers using Internet], Ternopil, 2016. 188p.
Tereshchuk V.G. Formyvannay anglomovnoi leksichnoi kompetentsii studentiv nemovnich spetsialnostei v umovbach virtualnogo navchalnogo seredovishcha. Kand, Diss [Building English lexical competence of students of non-language specialities in virtual learning environment], Ternopil, 2014. 315p.
Yachnyuk T.O. Vykoristanya fragmetiv khudozhnikh videofilmiv dlya navchannay studentiv movnykh spetsialnostei sotsiokultunoi angliiskoi leksyky. [The use of fragments of videofilms for teaching students majoring in foreign languages to socio-cultural English vocabulary], Kyiv, 201. 222p.
Cowan N. From Sensory to Long-Term Memory Evidence from Auditory Memory Reactivation Studies / N. Cowan // Experimental Psychology. – 2005. – № 52 (1): 3.
Oxford Advanced Learner’s Dictionary 8th edition. – Oxford University Press, 2010. – 1952 р.
Ranganath C. C. Working Memory Maintenance Contributes to Long-term Memory Formation: Neural and Behavioral Evidence // Journal of Cognitive Neuroscience/ Eds. Michael B. X., Craig J. B. – 2005. – № 17(7). – P. 994–1010.
Schacter D. L. Psychology: 2 nd Еd. – New York: Worth Publishers, 2011. – 726 p.
Sternberg, D.A. Improving cognitive capacities in school-aged children: A large-scale, multi-site implementation of a web-based cognitive training program in academic settings. / Katz, B., Hardy, J.L., Scanlon, M.D. - Entertainment Software and Cognitive Neurotherapeutics Society Meeting, San Francisco, CA, 2013. - http://cdn.beacon.lumosity.com/assets/hcp/Ng-2012-ESCoNS-dea310bff83f982f5fff7f43cfd592e4.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 NATALIA SHANDRA

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).