РОЗВИТОК КОГНІТИВНИХ НАВИЧОК У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • NATALIA SHANDRA Львівський національний університету імені Івана Франка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.13

Ключові слова:

іншомовна лексична компетентність, когнітивні навички, увага, пам’ять, комунікативна ситуація, ІТ-фахівці

Анотація

Проаналізовано особливості функціонування і розвитку когнітивних навичок у процесі формування іншомовної лексичної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. З’ясовано сутність та структуру іншомовної лексичної компетентності майбутніх ІТ-фахівців. Вказано, що висока концентрація уваги забезпечує міцність запам’ятовування, спричинює швидке й тривале утворення асоціативних зв’язків у пам’яті в процесі засвоєння іншомовної лексики. Вагомим чинником засвоєння іншомовної лексики є характер навчальних завдань, які відзначаються новизною, проблемністю і ситуативністю. Виникнення зорових образів іншомовних слів у свідомості студентів сприяє переходу слів у довготривалу пам’ять. Відзначено, що виклик цих лексичних одиниць з довготривалої пам’яті у потрібний момент забезпечує ефективність формування у студентів іншомовної лексичної компетентності. Застосування методу ланцюгових асоціацій сприяє розвитку основних видів пам’яті (сенсорної, короткотривалої, довготривалої). Показано, що процес запам’ятовування здійснюється за принципом: образ + дія = пам’ять. Інформацію, що зберігається у короткотривалій пам’яті, можна перевести в довготривалу пам'ять, повторюючи або візуалізуючи її. У процесі формування іншомовної лексичної компетентності ІТ-фахівців функції довготривалої пам'яті підтримують рецептивні та репродуктивні лексичні навички. Проблемні комунікативні ситуації професійно орієнтованого іншомовного спілкування ІТ-фахівців виконують функцію контексту оволодіння іншомовною лексикою. Навички менеджменту часу і усунення відволікаючих чинників дозволяють концентрувати увагу у процесі виконання навчальних завдань. Менеджмент навчального часу передбачає постановку загальної мети та системи цілей на визначений період часу і поступове розширення балансу між часом зосередженої уваги і кількістю опрацьованої інформації.

Біографія автора

NATALIA SHANDRA, Львівський національний університету імені Івана Франка

асистент

Посилання

Korneva Z.M. Systema profesiyno orientovanogo anglomovnogo navchannya studentiv technichnykh spetsialnostey u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Avtoreferat Dokt, Diss. [System of professionally oriented teaching English to students majoring in technology at tertiary schools], Kyiv, 2018. 34p.

Mykytenko N.O. Teoriya i technologii formuvannya inshomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnich fachivtsiv pryrodnychykh spetsialnostei. Dokt, Diss [Theory and technologies of forming professional foreing language competence of prospective specialists of Sciences], Ternopil, 2001. 450p.

Semenchuk Yu.O. Formuvanay anglomovnoi leksychnoi kompetentsii u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei zasobamy interaktivnogo navchannya. [Building English lexical competence of srudents of Economics by interactive learning], Kyiv, 2007. 280p.

Semeryak I.Z. Sotsiokognitivnyi pidkhid dom formuvanay strategii inshomovnogo profesiino orientovanigo spilkuvanay maibuychikh programisitv z vykoristanaym shtenety. Kand, Diss [Sociocognitive approach to building of strategies of foreign language professionally oriented communication of prospective programmers using Internet], Ternopil, 2016. 188p.

Tereshchuk V.G. Formyvannay anglomovnoi leksichnoi kompetentsii studentiv nemovnich spetsialnostei v umovbach virtualnogo navchalnogo seredovishcha. Kand, Diss [Building English lexical competence of students of non-language specialities in virtual learning environment], Ternopil, 2014. 315p.

Yachnyuk T.O. Vykoristanya fragmetiv khudozhnikh videofilmiv dlya navchannay studentiv movnykh spetsialnostei sotsiokultunoi angliiskoi leksyky. [The use of fragments of videofilms for teaching students majoring in foreign languages to socio-cultural English vocabulary], Kyiv, 201. 222p.

Cowan N. From Sensory to Long-Term Memory Evidence from Auditory Memory Reactivation Studies / N. Cowan // Experimental Psychology. – 2005. – № 52 (1): 3.

Oxford Advanced Learner’s Dictionary 8th edition. – Oxford University Press, 2010. – 1952 р.

Ranganath C. C. Working Memory Maintenance Contributes to Long-term Memory Formation: Neural and Behavioral Evidence // Journal of Cognitive Neuroscience/ Eds. Michael B. X., Craig J. B. – 2005. – № 17(7). – P. 994–1010.

Schacter D. L. Psychology: 2 nd Еd. – New York: Worth Publishers, 2011. – 726 p.

Sternberg, D.A. Improving cognitive capacities in school-aged children: A large-scale, multi-site implementation of a web-based cognitive training program in academic settings. / Katz, B., Hardy, J.L., Scanlon, M.D. - Entertainment Software and Cognitive Neurotherapeutics Society Meeting, San Francisco, CA, 2013. - http://cdn.beacon.lumosity.com/assets/hcp/Ng-2012-ESCoNS-dea310bff83f982f5fff7f43cfd592e4.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Як цитувати

SHANDRA, N. (2018). РОЗВИТОК КОГНІТИВНИХ НАВИЧОК У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 94–100. https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.13