ДОБІР ЛЕКСИЧНОГО ТА ТЕКСТОВОГО МАТЕРІАЛУ ДЛЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ

Автор(и)

  • ANDRII KRAVCHENKO Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.14

Ключові слова:

диференційований підхід, критерії добору словникового мінімуму, лексична одиниця, текст, денотативне значення, конотативне значення

Анотація

Визначено критерії добору лексичного і текстового матеріалу з англійської мови для диференційованого формування лексичної компетентності в читанні у студентів-філологів І курсу. На основі критеріїв тематичності, сполучуваності, відповідності лексики рівню навченості студентів, словотворчої та стройової здатності здійснено добір словникового мінімуму, який полягає в розширенні тезаурусу студентів новими лексичними одиницями з їхніми денотативними значеннями та в розширенні семантичного діапазону відомих лексичних одиниць (за рахунок засвоєння конотативних значень). Обґрунтовано, що всі тексти повинні бути цілісними, зв’язними, завершеним за змістом та смислом, доступними в мовному аспекті, автентичними, інформаційно насиченими, за обсягом відповідати рівню В1, В1+, за змістом бути цікавими й мотивувати студентів до читання та вивчення мови, однак різними за функціональною обумовленістю, залежно від рівня навченості студентів і здатності їх читати й інтерпретувати.

Біографія автора

ANDRII KRAVCHENKO, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

асистент

Посилання

Zagalnoevropeiski rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [European-wide recommendations on language education: study, teaching, evaluation], – Kyiv: Lenvit Publ., 2003. – 261 p.

Mitrofanova K. A. Metodika otbora inoyazychnogo leksicheskogo materiala dlya obuchenija studentov meditsinskikh spetsialnostej [Methods of selection of foreign lexical material for training students of medical specialties], Izvestiya RGPU im. A. I. Gertsena. – 2009. – № – 98. – РР. 155–160. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/metodika-otbora-inoyazychnogo-leksicheskogo-materiala-dlya-obucheniya-studentov-meditsinskih-spetsialnostey

Navchalni prohramy dlya 10–11 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. [Curriculum for 10-11 forms of general education institutions] Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

Pro zatverdzhennya Derzhavnoho standartu bazovoyi i povnoyi zahalnoyi serednoyi osvity. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 22 lystopada 2011 r. [On approval of the State standard of basic and complete general secondary education]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п.

Robocha prohrama z inozemnoi movy (anhliyskoyi) dlya studentiv spetsialnosti “Skhidni movy” [Work program for foreign language (English) for students of the specialty “Oriental languages”]. – Kyiv: KNU imeni Tarasa Shevchenka Publ., 2017. – 48 p.

Robocha prohrama z pershoyi inozemnoyi movy (anhliyskoyi) dlya studentiv za napryamom pidhotovky 6.020303 Filolohiya (Pereklad (anhliyska)) [Working program for the first foreign language (English) for students in the field of study 6.020303 Philology (Translation (English))]. – Kyiv: KNLU publ., 2015. – 76 p.

Negle S. J. Comprehension Theory and Second Language Pedagogy / S. J. Negle, S. L. Sanders // TESOL Quarterly. – 1986. – Vol. 20. – № 1. – P. 9–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Як цитувати

KRAVCHENKO, A. (2018). ДОБІР ЛЕКСИЧНОГО ТА ТЕКСТОВОГО МАТЕРІАЛУ ДЛЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 100–108. https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.14