ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ ТА ГОВОРІННІ ЗА ДОПОМОГОЮ ВПРАВ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • AGNESSA TOMASHEVSKA Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.16

Ключові слова:

майбутні фармацевти, англомовна лексична компетентність в читанні та говорінні, самостійна робота, підсистема вправ, етапи, принципи

Анотація

Обґрунтовано принципи формування у майбутніх фармацевтів англомовної лексичної компетентності в читанні та говорінні у процесі самостійної роботи: інтегрованого формування лексичних знань, навичок і лексичної усвідомленості у читанні та говорінні; професійно орієнтованого навчання (зосередженість на темах, ситуаціях професійного спілкування, відповідних термінах); візуалізації (сприятиме створенню в студентів ментальних образів, моделей); свідомості (наприклад, порівняння термінів англійською мовою з латинськими відповідниками); розвитку стратегічної усвідомленості, урахування особливостей лексичних одиниць. Визначено три етапи формування цієї компетентності у зазначеному процесі: підготовчий, який спрямований на семантизацію нових лексичних одиниць і поділяється на два підетапи: перший – ознайомлення з новими лексичними одиницями поза контекстом (лише для термінологічної лексики), другий – ознайомлення з новими словами у контексті і цілеспрямований розвиток стратегічної усвідомленості; автоматизація дій студентів з лексичними одиницями на рівні слова, словосполучення, фрази, речення, надфразової єдності; використання вивчених лексичних одиниць на текстовому рівні. На другому і третьому етапах передбачено заохочення студентів до використання різних стратегій і подальшого аналізу їхньої ефективності та доцільності. Обґрунтовано вимоги до вправ для формування англомовної лексичної компетентності. З урахуванням визначених етапів запропоновано підсистему вправ для формування у майбутніх фармацевтів англомовної лексичної компетентності в читанні та говорінні у процесі самостійної роботи. Розроблена підсистема містить три групи вправ, які корелюють з етапами і передбачають підгрупи вправ. Вказано, що автоматизація дій студентів з новими лексичними одиницями на рівні слова, словосполучення, фрази, речення, надфразової єдності здійснюється окремо для читання та говоріння, а на рівні тексту – спочатку окремо для читання та говоріння, а потім інтегровано.

Біографія автора

AGNESSA TOMASHEVSKA, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

аспіранта

Посилання

Bireczka L. S. Formuvannya anglomovnoyi leksychnoyi kompetentnosti majbutnix likariv u profesijno oriyentovanomu chytanni: avtoref. dys. … k-ta ped. nauk: 13.00.02 [Forming English Lexical Competence of Prospective Doctors’ Professional Reading]. Kyiv, 2015. 22 p.

Zhovtyuk N. P. Metodyka formuvannya u maybutnikh uchyteliv leksychnoyi kompetentnosti u protsesi navchannya anhliys'koyi movy pislya nimets'koyi: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.02 [Methods of Forming Future Teachers’ Lexical Competence in teaching English after German]. Ternopil, 2015. 317 p.

Zadorozhna I. P. Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsiyi samostiynoyi roboty maybutnikh uchyteliv z ovolodinnya anhlomovnoyu komunikatyvnoyu kompetentsiyeyu. Dokt. Diss. [Theoretical and Methodological Foundations of Future Teachers’ Self-Study Work Organization on Acquiring Communicative Competence in English. Doct. Diss.]. Kyiv, 2012. 770 p.

Zadorozhna I. P. Developing Language Learning Strategies and Self-Evaluation Skills as Key Factors in Promoting Prospective FL Teachers’ Autonomy. Pedahohichnyy almanakh: zbirnyk naukovykh prats. Kherson, 2016. Vol. 29. P. 69–75.

Kotlovskyy A. M. Formuvannya anhlomovnoyi leksyko-hramatychnoyi kompetentnosti v hovorinni maybutnikh ekonomistiv u protsesi samostiynoyi roboty: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.02 [Forming Prospective Economists’ Lexical and Grammatical Competence in Speaking Within Independent Work]. Ternopil, 2017. 253 p.

Bihych O. B., Borysko N. F., Boretska H. E. Metodyka navchannya inozemnykh mov i kultur: teoriya i praktyka [Methods of Teaching Languages and Cltures: Theory and Practice]. S. Yu. Nikolayeva (ed.). Kyiv, Lenvit, 2013. 590 p.

Paletska A. V. Metodyka formuvannya nimetskomovnoyi leksychnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv na osnovi avtentychnykh khudozhnikh tvoriv: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.02 [Methods of Forming German Lexical Competence of

Prospective Teachers on the Basis of Authentic Literary Texts]. Ternopil, 2018. 405 p.

Chorna I. Yu. Formuvannya u maybutnikh marketolohiv anhlomovnoyi leksychnoyi kompetentnosti v pys'mi zasobom keys-tekhnolohiyi: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.02 [Forming Prospective Marketers’ English Lexical Competence in Written Communication by Means of Case technology]. Ternopil, 2017. 268 p.

Aitchison J. Words in the Mind: an Introduction to the Mental Lexicon / J. Aitchison. Oxford: Blackwell, 1987. 229 p.

Aspirin. MedlinePlus. Available at: https://medlineplus.gov/druginfo/meds/a682878.html.

Cohen A. D. Strategies in Learning and Using a Second Language. New York: Addison Wesley Longman, 1998. 295 p.

Сommon European Framework of References for Languages: learning, teaching, assessment. Companion Volume with new Descriptors. 2018. 235 p. Available at: https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages.

Györffy M. English for Doctors. IDIÓMA Bt, 2001. 225 p.

Hedge T. Teaching and Learning in the Language Classroom / T. Hedge: Oxford, Oxford University Press, 2000. 448p.

Mićić S. Languages of medicine – present and future. JAHR. 2013. Vol. 4. No. 7. P. 217–233.

Nation P. Teaching Vocabulary. The Asian EFL Journal. 2005. Vol. 7. Issue 3. P. 47–54.

O’Malley M. J., Chamot A. U. Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge Applied Linguistics, 1990. 276 p.

Rubin J. Learner strategies: Theoretical assumptions, research history and typology. Learner Strategies in Language Learning; A. Wenden and J. Rubin (eds). New York: Prentice Hall, 1987. P. 15–30.

Takač V. P. Vocabulary Learning Strategies and Second Language Acquisition. Multilingual Matters LTD, 2008. 197 p.

Williams M., Burden R. L. Psychology for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. 252 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Як цитувати

TOMASHEVSKA, A. (2018). ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ ТА ГОВОРІННІ ЗА ДОПОМОГОЮ ВПРАВ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 116–124. https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.16