ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.19Ключові слова:
інклюзивне навчання, діти з особливими освітніми потребами, Польща, Ізраїль, країни Скандинавії, СШААнотація
Розглянуто порівняльну характеристику моделей інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами країн Європи і США. Проаналізовано особливості організації та функціонування інклюзивного навчання у Польщі, Ізраїлі, країнах Скандинавії і США. Звернуто увагу як на особливості добору учнів для інклюзивних класів, так і підготовку фахівців для здійснення інклюзивного навчання. Зазначено, що в кожній країні по-різному вирішують питання щодо функціонування інклюзивної форми навчання для дітей з особливими освітніми потребами та підготовку педагогів для проведення інклюзії. Проте є ряд спільних ознак. Зокрема, до інклюзивного навчання залучають усіх без винятку дітей з особливими освітніми потребами; для роботи з дітьми спеціально готують фахівців з питань колекційної освіти, які проходять підготовку в університетах за програмами бакалаврату і магістрату. Різниця полягає в тім, що у Польщі готують учителів і для роботи вдома з дітьми, які потребують інклюзивного навчання, але через складні порушення не можуть відвідувати школу. В Ізраїлі інклюзивна освіта узаконена на державному рівні й базується на основі дотримання концепції інклюзивного навчання. Наставники й фасилітатори разом з учителями забезпечують успішне функціонування інклюзивного навчання в країнах Скандинавії. На відміну від європейських країн, у США для проведення інклюзивного навчання пріоритет надається учителям масових шкіл, яких досить детально знайомлять з особливостями дітей з особливими освітніми потребами і навчають як працювати з ними в умовах інклюзивного класу.Посилання
Vanyan A. Obzor inklyuzivnogo obrazovaniya za rubezhom [An overview of inclusive education abroad]. Available at: http://turrion.net/default.asp?src=library&id=001
Vsestoronnii obzor otrasli. Denmark, 2012.[Comprehensive industry overview. Denmark, 2012] Evropeiskoe agentstvo po razvitiyu spetsial'nogo obrazovaniya. Available at:http://www.europeanagency.org/countryinformation/denmark/ nationaloverview/complete- national-overview.
Vsestoronnii obzor otrasli. Sweden, 2013.[Comprehensive industry overview. Sweden, 2013] Evropeiskoe agentstvo po razvitiyu spetsialnogo obrazovaniya. Available at: http://www.europeanagency.org/countryinformation/sweden/ nationaloverview/complete- national-overview.
Ol'sen Kh. «Vklyuchennoe» obrazovanie — strategiya dlya dostizheniya obrazovaniya dlya vsekh. Aktual'nye problemy integrirovannogo obucheniya ["Inclusive" education is a strategy for achieving education for all]. Moscow, 2001. – PP. 25–95.
Chajkovs'kyj M. Je. Social'no-pedagogichni umovy reabilitacii' studentiv z osoblyvymy potrebamy : monografija [Socio-pedagogical conditions for the rehabilitation of students with special needs]. Kiev: Pedagogichna dumka Publ., 2006. – 179 p.
Erts Yuliya. Osobye deti. Vvedenie v prikladnoi analiz povedeniya [Special children. Introduction to Applied Analysis of Behavior]. Moscow: Bahrah Publ., 2015. – pp. 32–39.
Eldar, E., Talmor, R., Dayan Romem, Z. An integrative model for including children with ASD in general education setting- a practical lesson in Israel. International Journal of Special Education, 2009. – PP. 66–76.
Hall G. E. and Hord S. M. Change in school: Fasilitating the process. Albany: State University of New York Press, 1987. – 41 p.
Mattson E. H., Hansen A. M. Inclusive and exclusive education in Sweden: principals’ opinions and experiences. European Journal of Special Needs Education, 2009. – PP. 465–472.
Villa R. A., Thousand J. S., Paolucci-Whitcomb P. and Nevin A. In search of new paradigms for collaborative consultation. Journal of Educational and Psychological Consultation, 1990. – pp. 279–292.
West J. F. and Idol L. Collaborative consultation in the education of mildly handicapped and at-risk students. Remedial and Special Education, 1990. – PP. 22–31.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 NINA KRAVETS

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).