ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО МУЗИКУВАННЯ ЯК СПОСОБУ САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У СУЧАСНОМУ АРТПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.3.8Ключові слова:
музичне мистецтво, вчитель, музикування, читання з листа, ескізне програванняАнотація
Відзначено, що ключова компетенція майбутнього вчителя музичного мистецтва пов’язана з розвитком таких базових компетенцій, як уміння самостійно знайомитися з новими творами, працювати з нотним текстом, втілювати художні образи, реалізовувати музичними засобами творчі і пізнавальні потреби. Показано, що сучасна музично-педагогічна освіта в Україні намагається знайти чіткі параметри співвідношення традиційних і новаторських підходів до навчання, що максимально сприяють самовираженню особистості та формуванню психологічного комфорту в майбутній професійній діяльності вчителів музичного мистецтва. Звідси, спрямованість освіти на практичну та самостійну підготовку студентів дала поштовх для осмислення необхідності вдосконалення такої форми виконавської діяльності, як музикування. Читання з листа й ескізне вивчення музичних творів відкривають перед студентами найсприятливіші можливості для широкого ознайомлення з методичною літературою, впевнене володіння музичним інструментом, вільне виконання творів різної технічної складності, вміння виконувати необхідний перелік творів різних епох, стилів і жанрів. Вказано, що основне завдання оволодіння навичками музикування по нотах полягає у досягненні рівня розвитку особистості студента, достатнього для її діяльної самореалізації; досягнення рівня освіченості, що дозволяє самостійно орієнтуватися в цінностях світового культурного простору; оволодіння знаннями, вміннями, навичками, які потрібні для формування самостійної діяльності у сфері культури після закінчення музично-педагогічних факультетів.Посилання
Aloyan S. F. [Sketch learning. Features of work]. Eskiznoe razuchivanie. Osobennosti raboty. (In Russ.) Available at: http://orl.rnd.muzkult.ru/media/2018/08/31/1232831952/Metod.razrabotka_Eskiznoe_razuchivanie._Osobennosti_raboty._prep.Aloyan_S.F.pdf
Karacharova T. Y. Obuchenye yhre s lysta na osnove aktyvyzatsyy tselostnoho protsessa vospryiatyia y ozvuchyvanyia notnoho teksta: avtoref. dys. … kand. ped. nauk. [Learning the game from the sheet based on activating the process of perceiving and sounding the musical text]. SPb., 2007, 26 p.
Kolomyjets A. Kurs chytannya khorovykh partytur. [Course of reading choral scores]. Kyiv: Muzychna Ukraina, 1977, 123 p.
Nazarenko M. Formuvannia navychok chytannia z lysta khorovykh partytur u maibutnikh pedahohiv-muzykantiv u protsesi pidhotovky do roboty z khorovym kolektyvom. [Formation of future music teachers’ reading skills from a letter of choral scores in the process of preparing for work with the choir team]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Ser.: Pedahohichni nauky. 2014.Vol. 131. pp. 144–148.
Skorobohatko N. Notatky opernoho kontsertmeistera. [Opera Concertmaster’ Notes]. Kyiv: Muzychna Ukraina. 1973. 330 p.
Slobodnichenko D. O. Formuvannia navychok chytannia z lysta khorovykh partytur u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv kultury i mystetstv: dys... kand. ped. nauk. [Formation of reading skills from a sheet of choral scores from students of higher educational institutions of culture and arts]. K., 2008. 235 p.
Sradzhev V. P. Zakonomernosti upravleniya motorikoy pianista [The rules of piano masters management]. M.: Kontenant, 2004. 216 p.
Filatova O. I. Cheshskaya muzykal'naya pedagogika v sotsiokul'turnom aspekte: k probleme tvorcheskogo kharaktera ispolnitel'skoy praktiki. [Czech musical pedagogy in the socio-cultural aspect: to the problem of the creative nature of performing practice]. Muzykal'no-esteticheskoe obrazovanie v sotsiokul'turnom razvitii lichnosti. Mater. 1-y Mezhdunarod. mezhvuz. nauchno-prakt. konf. – Ekaterinburg,UrGPU, 2001. 147 p.
Tsypin G. M. Muzykal'no-ispolnitelskoe iskusstvo: teoriya i praktika. [Music Performing Art: Theory and Practice]. SPb. Aleteyya, 2001. 320 p.
Shulpyakov O. F. Rabota nad khudozhestvennym proizvedeniem i formirovanie muzykalnogo myshleniya ispolnitelya [Work on the work of art and the formation of musical thinking artist]. SPb.: Kompozitor, 2005. – 37 p.
Bennet E. Coplete series of sight reading and ear test: for piano. Book 1–6. Oakville: F. Harris music Co., 1968-1969. – 268 p.
Keilmann W. Introduction to sightreading. N. Y. Peters, 1972. 58 p.
Maury L. Magic lines and spaces. Solves sight reading problems. La Canada, Calif., 1973. 85 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 DEMIDOVA MARINA, CHEN CHEN
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).