ВЗАЄМОПОВ’ЯЗАНE ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ГОВОРІННІ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.3.16Ключові слова:
професійно орієнтована компетентність в говорінні, інформаційно-комунікаційна компетентність, майбутні викладачі, англійська мова, етапи, система вправАнотація
Обґрунтовано доцільність взаємопов’язаного формування у майбутніх викладачів англійської мови професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності. Визначено, що методологічною основою взаємопов’язаного формування зазначених компетентностей є комунікативно-діяльнісний, соціокогнітивний та інтегрований підходи. З урахуванням результатів опитування студентів і викладачів закладів вищої освіти України запропоновано сучасні сервіси та програми для навчання студентів професійно орієнтованого говоріння (YouTube, Google Hangouts, Google Classroom, Skype). Проаналізовано доцільність використання веб-квестів для формування цільових компетентностей. Визначено три етапи взаємопов’язаного формування професійно орієнтованої компетентності в говорінні та інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх викладачів англійської мови: вступний (за необхідності), де передбачено ознайомлення студентів із сервісом чи програмою, з якими вони працюватимуть на підготовчому та/або основному етапах; підготовчий, на якому студенти у процесі самостійної роботи знайомляться з навчальним матеріалом, запропонованим через певний сервіс (наприклад, Moodle); основний, спрямований на розвиток умінь монологічного та діалогічного мовлення. Вказано, що паралельно з формуванням компетентності в говорінні на підготовчому та основному етапах здійснюється цілеспрямований розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності. Запропоновано систему вправ, яка співвідноситься з визначеними етапами і містить сім груп вправ. У статті наведено приклади вправ із використанням веб-квестів. Зазначено, що результати експериментальної перевірки системи вправ свідчать про її ефективність.Посилання
Diduh O. O. Metodyka navchannja vedennja debativ majbutnih vykladachiv anglijskoi movy. Dys, kand. ped. nauk [Methodology of teaching debates to English university teacher trainees. Cand. ped. sci. diss]. Kyiv, 2016. 259 p.
Metodyka navchannya inozemnykh mov i kultur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, ped. i linhvist. un-tiv. O. B. Bihych ta in.; za zah. red. S. Yu. Nikolayevoyi [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students. classic, ped. and a linguist. universities]. Kyiv, Lenvit Publ., 2013. 590 p.
Ocinjuvannja informacijno-komunikacijnoi kompetentnosti uchniv ta pedagogiv v umovah jevrointegracijnyh procesiv v osviti: posibnyk. Bykov V. Ju., Ovcharuk O. V., ta inshi [Assessment of information and communication competence of students and teachers in the conditions of European integration processes in education]. Kyiv, Pedagogichna dumka Publ., 2017. 160 p.
Semerjak I. Z. Sociokognityvnyj pidhid do formuvannja strategij inshomovnogo profesijnogo orijentovanogo spilkuvannja majbutnih programistiv z vykorystannjam internet. Avtoref. dys. … kand. ped. nauk na zdobuttya stupenya kand. ped. nauk: 13.00.02 [Theory and methods of teaching (Germanic languages)]. Ternopil, 2016. 19 p.
Suchasni tehnologii navchannja inozemnyh mov i kultur u zagalnoosvitnih i vyshhyh navchalnyh zakladah: Kolektyvna monografija / za red. S. Ju. Nikolajevoi [Modern technologies of teaching foreign languages and cultures at secondary and higher educational institutions]. Kyiv: Lenvit Publ., 2015. 444 p.
Chernysh V. V. Teoretyko-metodychni zasady formuvannja u majbutnih uchyteliv profesijno-orijentovanoi anglomovnoi kompetencii v govorinni. Dys, dokt. ped. nauk [Theoretical and methodological foundations of forming prospective teachers’ professionally oriented speaking competence. Dr. ped. sci. diss]. Kyiv, 2015. 615 p.
Jaroshenko O. V. Formuvannja anglomovnoi profecijno orijentovanoi kompetentnocti v dialogichnomu movlenni majbutnih vykladachiv na ocnovi kejc-metodu. Dys, kand. ped. nauk [Developing professionally oriented competence in English interaction using case study method. Cand. Ped. sci. diss]. Kyiv, 2015. 250 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 MARIANA BURAK
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).