ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОСВІТНІМИ ЗАКЛАДАМИ ПОДІЛЛЯ (1920–1925 РОКИ)

Автор(и)

  • TETIANA ZUZIAK Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна
  • OKSANA MARUSHCHAK Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.05

Ключові слова:

професійно-педагогічна підготовка, короткотермінові педагогічні курси, інститут народної освіти, вищі постійні трирічні педагогічні курси, Поділля

Анотація

Дослідження базується на аналізі основних аспектів професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів освітніми закладами Поділля (1920–1925 рр.). На основі архівних та літературних джерел простежено історію становлення Вінницьких короткотермінових педагогічних курсів для шкільних працівників і діячів з дошкільного та позашкільного виховання, Вінницького інституту народної освіти та вищих постійних трирічних педагогічних курсів (Вінницьких, Тульчинських, Бершадських, Ольгопільських, Гайсинських, Тиврівських, Хмільницьких, Немирівських, Жолоб’янських та ін.), створених для забезпечення вчителями всіх типів шкіл означеного періоду. Розглянуто зміни та нововведення в навчально-виховному процесі освітніх закладів, виокремлено особливості професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів в історії становлення вітчизняної педагогічної системи. Доведено, що професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів освітніми закладами Поділля в 1920–1925 рр. пройшла шлях численних реформувань і надалі потребує глибокого вивчення. Доведено, що Вінницький інститут народної освіти та вищі постійні трирічні педагогічні курси стали провідними закладами освіти в професійній підготовці вчителів на Поділлі (1920–1925 рр.). Зазначено, що звернення до історичних аспектів, однією з яких є професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів, має певне науково-практичне значення і надалі потребує глибокого вивчення.

Біографії авторів

TETIANA ZUZIAK, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

доктор педагогічних наук, доцент

OKSANA MARUSHCHAK, Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University

PhD of Pedagogical Sciences, Associate Professor

Посилання

Demyanenko N. M. Zahalnopedahohichna pidhotovka vchytelіa v Ukrayini (ХІХ– persha tretyna XX st.): monohrafiya. [General pedagogical training in Ukraine (XIX –first half of XX century)]. Kyiv: IZMN, 1998. 328 s.

DAViO. F.R.-254. Op. 1. Spr. 1208. 25 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1209 a. 33 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1213. 87 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1216. 74 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1218. 84 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1219. 105 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr.1221. 64 ark.

DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1222. 156 ark.

DAViO. F. R-256. Op. 3. Spr. 10. 523 ark.

DAViO. F. R-256. Op. 1. Spr. 634. 772 ark.

DAViO. F. R-842. Op. 4. Spr. 78. 68 ark.

DAViO. F. R-847. Oр. 1. Spr. 269. 68 ark.

DAViO. F. R-847. Op. 1. Spr. 273. 29 ark.

DAViO. F. R-847. Op. 1. Spr. 274. 219 ark.

DAViO. F. R-1941. Op. 1. Spr. 1. 156 ark.

DAViO. F. R-1941. Op. 1. Spr. 5. 193 ark.

Popovych M. V. Narys istorii kultury Ukrainy. [Outlaine of cultural history of Ukraine]. Kyiv: ArtEl, 1998. 728 s.

Ryappo Ya. Novyj etap reformy pedagogicheskogo obrazovaniya [New stage of teacher education reform]. Shlakh osvіty. 1923. № 7–8. S. 20–34.

Siropolko S. Istoriya osvity v Ukraini [History of education in Ukraine]. Kyiv: Nauk. dumka, 2001. 912 s.

Zapysky Vinnytskoho ukrainskoho pedahohichnoho tekhnikumu. [Notes of Vinnytsia Ukrainian pedagogical vocational school]. Vinnytsіa: Vyd. Vinukrpedtekhnikumu, 1929. 132 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09

Як цитувати

ZUZIAK, T., & MARUSHCHAK, O. (2021). ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОСВІТНІМИ ЗАКЛАДАМИ ПОДІЛЛЯ (1920–1925 РОКИ). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 33–40. https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.05