ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОСВІТНІМИ ЗАКЛАДАМИ ПОДІЛЛЯ (1920–1925 РОКИ)
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.05Ключові слова:
професійно-педагогічна підготовка, короткотермінові педагогічні курси, інститут народної освіти, вищі постійні трирічні педагогічні курси, ПоділляАнотація
Дослідження базується на аналізі основних аспектів професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів освітніми закладами Поділля (1920–1925 рр.). На основі архівних та літературних джерел простежено історію становлення Вінницьких короткотермінових педагогічних курсів для шкільних працівників і діячів з дошкільного та позашкільного виховання, Вінницького інституту народної освіти та вищих постійних трирічних педагогічних курсів (Вінницьких, Тульчинських, Бершадських, Ольгопільських, Гайсинських, Тиврівських, Хмільницьких, Немирівських, Жолоб’янських та ін.), створених для забезпечення вчителями всіх типів шкіл означеного періоду. Розглянуто зміни та нововведення в навчально-виховному процесі освітніх закладів, виокремлено особливості професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів в історії становлення вітчизняної педагогічної системи. Доведено, що професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів освітніми закладами Поділля в 1920–1925 рр. пройшла шлях численних реформувань і надалі потребує глибокого вивчення. Доведено, що Вінницький інститут народної освіти та вищі постійні трирічні педагогічні курси стали провідними закладами освіти в професійній підготовці вчителів на Поділлі (1920–1925 рр.). Зазначено, що звернення до історичних аспектів, однією з яких є професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів, має певне науково-практичне значення і надалі потребує глибокого вивчення.Посилання
Demyanenko N. M. Zahalnopedahohichna pidhotovka vchytelіa v Ukrayini (ХІХ– persha tretyna XX st.): monohrafiya. [General pedagogical training in Ukraine (XIX –first half of XX century)]. Kyiv: IZMN, 1998. 328 s.
DAViO. F.R.-254. Op. 1. Spr. 1208. 25 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1209 a. 33 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1213. 87 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1216. 74 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1218. 84 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1219. 105 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr.1221. 64 ark.
DAViO. F. R-254. Op. 1. Spr. 1222. 156 ark.
DAViO. F. R-256. Op. 3. Spr. 10. 523 ark.
DAViO. F. R-256. Op. 1. Spr. 634. 772 ark.
DAViO. F. R-842. Op. 4. Spr. 78. 68 ark.
DAViO. F. R-847. Oр. 1. Spr. 269. 68 ark.
DAViO. F. R-847. Op. 1. Spr. 273. 29 ark.
DAViO. F. R-847. Op. 1. Spr. 274. 219 ark.
DAViO. F. R-1941. Op. 1. Spr. 1. 156 ark.
DAViO. F. R-1941. Op. 1. Spr. 5. 193 ark.
Popovych M. V. Narys istorii kultury Ukrainy. [Outlaine of cultural history of Ukraine]. Kyiv: ArtEl, 1998. 728 s.
Ryappo Ya. Novyj etap reformy pedagogicheskogo obrazovaniya [New stage of teacher education reform]. Shlakh osvіty. 1923. № 7–8. S. 20–34.
Siropolko S. Istoriya osvity v Ukraini [History of education in Ukraine]. Kyiv: Nauk. dumka, 2001. 912 s.
Zapysky Vinnytskoho ukrainskoho pedahohichnoho tekhnikumu. [Notes of Vinnytsia Ukrainian pedagogical vocational school]. Vinnytsіa: Vyd. Vinukrpedtekhnikumu, 1929. 132 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 TETIANA ZUZIAK
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).