ПРОЄКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Автор(и)

  • OKSANA PROTAS Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.9

Ключові слова:

обдарованість, обдаровані діти, професійна підготовка, майбутні соціальні педагоги, проєкт, проєктні технології

Анотація

Розглянуто актуальність на сучасному етапі діяльності з обдарованими дітьми, розкриття їх нахилів, здібностей, створення умов для розвитку обдарувань, самореалізації і соціалізації. Обґрунтовано необхідність соціально-педагогічної діяльності з обдарованими дітьми. Розкрито поняття «обдарованість», «обдаровані діти», висвітлено особливості обдарованих дітей, специфіку соціально-педагогічної діяльності з ними. Зазначено необхідність врахування характеристик цих дітей та специфіки професійної діяльності з ними. Опитування студентів засвідчили недостатню готовність їх до роботи з обдарованими дітьми, що актуалізує завдання їхньої підготовки в зазначеному напрямку. Подано авторське визначення «професійної діяльності соціального педагога у роботі з обдарованими дітьми» та «професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з обдарованими дітьми». Обґрунтовано потребу використання проєктних технологій у процесі підготовки цих фахівців до роботи з обдарованими дітьми. Розкрито дефініції «проєкт», «метод проєктів», «проєктні технології». Висвітлено вимоги до застосування проєктних технологій в освітній діяльності. Розглянуто використання проєктних технологій у процесі вивчення курсу «Соціально-педагогічна діяльність з обдарованими дітьми». Наведено приклад розробленого студентами проєкту, спрямованого на сприяння успішному професійному самовизначенню обдарованих дітей. Відзначено, що реалізація проєкту дала змогу студентам застосувати набуті в процесі вивчення навчальних дисциплін знання, уміння, навички, сформувати відповідні компетентності та готовність до професійної діяльності з обдарованими дітьми.

Біографія автора

OKSANA PROTAS, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Посилання

Antonova O. Obdarovanist: dosvid istorychnoho ta porivnialnoho analizu. [Giftedness: the experience of historical and comparative analysis]: monohrafiia. Zhytomyr, Zhytomyr. derzh. un-t, 2005. 456 p.

Bezpalko O. Sotsialne proektuvannia. [Social projecting]: navch. posibnyk. Kyiv, Kyiv un-t im. B. Hrinchenka, 2010. 127 p.

Horbatiuk R. Teoretychni osnovy proektnoi pidhotovky majbutnikh inzheneriv-pedahohiv. [Theoretical bases of project preparation of future engineers pedagogues]. Molod i rynok: schomisiachnyj naukovo-pedahohichnyj zhurnal Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho un-tu im. I. Franka, 2009, vol. 2 (49), pp. 35‒42.

Mykhajlyshyn H., Protas O. Teoretychni osnovy problemy formuvannia kreatyvnoi kompetentnosti majbutnikh sotsial'nykh pratsivnykiv do roboty z obdarovanymy ditmy. [Theoretical basis of the problem of forming creative competence of future social workers to work with gifted children]. Osvitni dyskurs: zbirnyk naukovykh prats. / Holov. red. O. Kyvliuk. Kyiv: Hileia, 2019, vol. 17 (10), pp. 33‒44.

Protas O. Tekhnolohiia diahnostyky skhylnosti obdarovanykh ditej do vyboru profesii. [Technology for diagnosing the propensity of gifted children to choose a profession]. Uprovadzhennia innovatsijnoi osvitnoi paradyhmy v hirskykh shkolakh Ukrains'kykh Karpat / za nauk. red. Oliiar M. Ivano-Frankivsk, Suprun V. P., 2019, pp. 375‒382.

Funtikova O. Suchasnyj pohliad na vykorystannia metodu proektiv v orhanizatsii samostijnoi roboty studentiv poza audytoriieiu u vyschij shkoly. [Contemporary view on the use of the project method in the organization of independent work of students outside the classroom in high school]. Pedahohika, psykholohiia ta medychno-biolohichni. problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 2003, vol. 11, pp. 17–24.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09