МЕТОДИКА ОНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНIХ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.13Ключові слова:
молодші спеціалісти сестринської справи, медичні коледжі, професійна підготовка, кейс-методАнотація
Актуалізовано проблему оновлення професійної підготовки майбутнiх молодших спеціалістів сестринської справи в медичних коледжах, які відповідатимуть сучасним вимогам суспільства до медсестринської діяльності. Аргументовано важливість використання нових методів навчання та педагогічних технологій викладачами медичних коледжів. Обґрунтовано специфіку використання ефективних методів навчання (на прикладі кейс-стаді), які сприятимуть оновленню професійної підготовки майбутнiх молодших спеціалістів сестринської справи в медичних коледжах. Узагальнено, що вдосконалення педагогічних навичок викладачів медичних коледжів є основою освітньої стратегії розвитку професійної підготовки студентів. Систематизація досвіду застосування інноваційних педагогічних технологій в підготовці молодшого сестринського персоналу засвідчила, що в медичних коледжах успішно застосовуються ситуативні вправи, симуляційні завдання, майстер-класи. Вказано на доречність використання методу кейсів, в яких використовується опис реальних чи близьких до реальності конкретних ситуацій. Охарактеризовано традиційний, діагностичний та описовий види кейсів. Представлено алгоритм методики використання кейс-стаді, що складається з таких етапів: підготовка необхідних матеріалів; входження студентів у проблему; чітка інструкція для роботи кожного студента; організація індивідуальної та групової роботи; презентація рішень; обговорення отриманих результатів; підведення підсумків. Для опанування методики використання кейс-стаді викладачам медичних коледжів рекомендовано дотримуватися алгоритму створення власних «кейсів», що передбачає здійснення таких заходів: вибір теми, формулювання чітких цілей, конкретних завдань і проблеми; підбір матеріалів, опис кейса, його редагування й оформлення кінцевого варіанта.Посилання
Haliuk N.M. Maister-klas yak nova forma orhanizatsii navchalnoho protsesu [Master class as a new form of organization of the educational process]. Bukovynskyi medychnyi visnyk – Bukovinian Medical Herald, 2015, Vol. 1 (73), pp. 247–249.
Demianchuk М.R. Innovatsiinist, intehratyvnist, tekhnolohichnist profesiinoi pidhotovky maibutnikh molodshykh spetsialistiv sestrynskoi spravy u koledzhakh [Innovativeness, integrativeness, technological adaptability of vocational training of future junior specialitst in nursing in colleges]. Visnyk Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Fizychne vykhovannia, sport i zdorovia liudyny – Jornal of Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University. Physical Education, Sports and Human Health, 2019, Vol. 15, pp. 30–35.
Dryden G., Vos J. The learning revolution. New Zeland, Profile Books, 1993, 544 p. (Ukr. ed.: Oliinyk M. Revoliutsiia v navchanni. Lviv: “Litopys”, 2005, 541 p.).
Li D. Praktika gruppovogo treninga [Practice of group training], SPb.: Piter, 2002, 224 p.
Artomenko V.V., Semchenko S.S., Yehorenko O.S., Novikov D.A., Karakonstantyn D.F., Berlinska L.I. Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation training in medicine: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 2015, no. 6 (152), pp. 67–74.
Melnychuk I., Drozdova I., Savchak I., Bloshchynskyi I. Higher school instructors’ pedagogical skills improvement as a basis of educational strategy for development of students’ professional training. Revista Romaneascapentru Educatie Multidimensionala, 2019, № 11 (4 Supl. 1), pp. 170–184.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 MYKHAILO DEMIANCHUK
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).