КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ДО ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • VIKTORIIA MENIAILO Запорізький національний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.18

Ключові слова:

доктор філософії, дослідницько-інноваційна діяльність, концептуальна модель, аспірант, професійна підготовка, вища освіта

Анотація

Представлено концептуальну модель підготовки майбутнього доктора філософії до дослідницько-інноваційної діяльності. Актуальність цієї теми пов’язана із становленням і розвитком третього рівня вищої освіти в Україні, що потребує вивчення зарубіжного досвіду та імплементації його у практику. Запропонована модель складається із п’яти блоків. У цільовому блоці зазначаються мета дослідження, нормативні та методологічні засади процесу підготовки майбутніх докторів філософії. Змістовий блок розкриває зміст підготовки аспірантів до дослідницько-інноваційної діяльності, сформований на підставі аналізу сучасних вимог до науково-педагогічних працівників та побудованого профілю доктора філософії, що відображено в освітньо-наукових програмах, навчальних планах та індивідуальних планах роботи аспірантів. В організаційному блоці наведено структуру, завдання і функції інноваційного освітньо-наукового середовища університету. В операційному блоці описано двокомпонентну систему підготовки докторів філософії, де освітній компонент рядом з традиційно-організованим навчанням включає проєктно-організоване та додаткове навчання поза навчальним процесом, а науковий компонент, окрім обов’язкової роботи над дисертаційним дослідженням передбачає інші форми і методи дослідницько-інноваційної діяльності в університеті як складової квазіпрофесійної діяльності майбутніх докторів філософії, а також містить заходи з професійного розвитку молодих науковців. У діагностичному блоці наведено критерії, показники та рівні готовності майбутнього доктора філософії до дослідницько-інноваційної діяльності, зазначаються методи та інструменти їх визначення.

Біографія автора

VIKTORIIA MENIAILO, Запорізький національний університет

meniailo16@gmail.com

Посилання

Auriol L., Schaaper M., & Felix B. Mapping careers and mobility of doctorate holders: Draft guidelines, model questionnaire and indicators. OECDiLibrary, 2012. doi: 10.1787/5k4dnq2h4n5c-en.

Byars-Winston А., Gutierrez В., Topp S., Carnes M. Integrating Theory and Practice to Increase Scientific Workforce Diversity: A Framework for Career Development in Graduate Research Training. CBE—Life Sciences Education, 2011, Vol. 10, no. 4, pp. 357–367. doi: 10.1187/cbe.10-12-0145.

Calma A. The Context of Research Training in the Philippines: Some Key Areas and Their Implications. Asia-Pacific Education Researcher, 2009, Vol. 18. no. 2, pp. 167–184. doi: 10.3860/taper.v18i2.1321.

Carol C., Abukari A. The impact of work-based research projects at postgraduate level. Journal of Work-Applied Management. 2015, Vol. 7. no. 1, pp. 3–14. DOI: 10.1108/JWAM-10-2015-006.

Luhovyi V. I., Talanova Zh. V. Vyshcha osvita cherez doslidzhennia: kontseptualni zasady zdiisnennia y otsiniuvannia [Higher education through research: conceptual foundations for implementation and evaluation]. Vyshcha osvita Ukrainy: Tematychnyi vypusk «Pedahohika vyshchoi shkoly: metodolohiia, teoriia, tekhnolohii», 2012, Vol. 1, no 3, pp. 16–28.

Strelnikov V. Yu., Britchenko I. H. Suchasni tekhnolohii navchannia u vyshchii shkoli [Modern technologies of education in high school]. Poltava, ПУЕТ Publ., 2013, 309 p. (in Ukrainian)

Tovazhnianskyi L. L. Bolonskyi protses i pidhotovka humanitarno-tekhnichnoi elity [Bologna process and training of humanitarian and technical elite]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy, 2004, Vol. 2, pp. 11–18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09

Як цитувати

MENIAILO, V. (2021). КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ДО ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 129–136. https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.18