ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬО-ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.19Ключові слова:
ігрові технології, комунікативно-мовленнєва компетентність, моделювання професійних ситуацій, майбутні соціальні працівникиАнотація
Обґрунтовано доцільність використання інтерактивних технологій навчання в процесі формування комунікативно-мовленнєвої компетентності майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти (ЗВО). Зазначено, що використання цих технологій при формуванні вказаної компетентності розвиває позитивну мотивацію та пізнавальну активність студентів, сприяє зняттю напруги, подоланню комунікативно-мовленнєвих невдач, полегшує процес сприйняття матеріалу. Експериментальна методика формування комунікативно-мовленнєвої компетентності передбачала інтерактивні форми і методи відповідної підготовки, а саме: рольові та ділові ігри, моделювання професійно спрямованих ситуацій, розгляд проблемних завдань, дискусії, міні-кейси. Під час розгляду змодельованих професійних ситуацій на заняттях у процесі вивчення елективного курсу «Технології комунікативно-мовленнєвої діяльності соціальних працівників» пропонували майбутнім соціальним працівникам завдання, виконання яких полягало в тому, щоб через вирішення професійно спрямованих ситуацій активізувати пізнавальний та професійний інтерес студентів до навчання, закріпити наявні теоретичні знання з фахових та загальнонаукових предметів з метою формування практичних комунікативно-мовленнєвих умінь, здійснювати само- та взаємоаналіз вирішення проблемних завдань, встановлювати контакт із співрозмовником, здійснювати діалогічне спілкування, усвідомлюючи логічний зв'язок та послідовність дій для з’ясування ситуації та планування процесу надання допомоги тощо. Виконання професійних ролей соціального працівника дало змогу студентам практично реалізувати здобуті теоретичні знання та в доступній ігровій формі набути необхідних професійних умінь та навичок.Посилання
Komar O. A. Teoretychni ta metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do zastosuvannia interaktyvnoi tekhnolohii. Avtoref. dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. [Theoretical and methodical bases of preparation of future primary school teachers for application of interactive technology]. Uman, 2011. 46 р.
Marko M. Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do zastosuvannia navchalno-ihrovykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti. Kand. dis.: spets. 13.00.04. [Formation of the readiness of future elementary school teachers to use teaching and play technologies in professional activity. Cand. Diss]. Mukachevo, 2018. 272 р.
Machynska N. I. Vprovadzhennia ihrovykh tekhnolohii navchannia u praktyku pidhotovky maibutnikh mahistriv [Introduction of game training technologies into the practice of preparing future masters]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seria: Pedahohika. 2011, Vol. 158 Vyp. 146. pp. 18–22.
Melnychuk I. M. Osoblyvosti zastosuvannia interaktyvnykh ihor u vyshchomu navchalnomu zakladi [Features of the use of interactive games in higher education]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. 2010. Vyp. 4. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_4_11/.
Oliiar M. P. Teoretyko-metodychni zasady formuvannia komunikatyvno-stratehichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. dys. … d-ra ped. nauk: 13.00.02, 13.00.04. [Theoretical and methodological bases of formation of communicative-strategic competence of future primary school teachers. Dr. Diss]. Odesa, 2016. 551 p.
Tymkiv L. S. Vykorystannia innovatsiinykh navchalno-trenuvalnykh metodyk u fakhovii pidhotovtsi sotsialnykh pratsivnykiv [The use of innovative training methods in the professional training of social workers]. Osvitnii prostir Ukrainy. 2015. Vol. 6. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/opu_2015_6_17.
Shcherban P. M. Navchalno-pedahohichni ihry u vyshchykh navchalnykh zakladakh: navch. Posibnyk. [Educational and pedagogical games in higher educational establishments]. Kyiv, 2004. 207 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 LIUDMYLA BEREZOVSKA
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).