ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА В ГРЕЦІЇ ТА УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ

Автор(и)

  • ОКСАНА СЕРНЯК Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна
  • ГІАННІС ГРІГОРІУ Тернопільський національний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.10

Анотація

Професіоналізм учителя у вихованні сучасних поколінь суспільства розглядається як низка компетентностей учителя, які забезпечують ефективність його професійної діяльності. Будучи інтегрованим явищем, що складається з численних аспектів, які слід враховувати, готовність учителя до професійної діяльності повинна бути об’єктивно оцінена керівництвом шкіл, керівниками освітніх установ, місцевими радами та урядом. Метою статті є аналіз особливостей оцінювання професійної діяльності вчителів у Греції та Україні. Актуальність означеної проблеми випливає як із основного принципу необхідності атестації вчителя як інструменту зворотного зв’язку в рамках системи освіти з метою підвищення ефективності наданих освітніх послуг, так і покращення якості роботи вчителя шляхом надання заохочення до професійного зростання. У статті зосереджено увагу на тому, що ключовою умовою успішного впровадження системи атестації вчителів є встановлення довірливих стосунків між контролюючими органами і вчителями. Проаналізовано професійне портфоліо вчителя яке є одним із ефективних способів підтвердження педагогічної професійної кваліфікації в Україні. Професійне портфоліо передбачає фіксацію вчителем власних професійних досягнень в царині навчання, виховання та розвитку його учнів протягом певного періоду. Це – засіб самооцінки його основних професійних компетентностей, спосіб раціонального та прозорого просування вчителя на ринку праці, а також перспектива професійної, ділової та творчої взаємодії роботодавця з учителем. Обґрунтовано, що основною умовою успішного впровадження системи оцінювання є врахування ключових аспектів професійної діяльності педагога. Аргументовано, що використання портфоліо, демонструючи ключові компетентності вчителя різних предметів, сприятиме підвищенню професіоналізму та готовності до практичного використання педагогічних знань, психологічних, комунікативних та мотиваційних аспектів педагогічної професії. Процес оцінювання із використанням професійного портфоліо може бути ефективно інтегрований у шкільну навчальну програму за умови, що вчитель буде поставлений у центр процесу оцінювання, будучи заохоченим до співпраці з педагогічним колективом та керівництвом школи, до участі в педагогічній діяльності та прийняття ефективних рішень у царині освіти. Доведено, що метою атестації педагогічних працівників є успішна реалізація освітньої політики та підвищення рівня освіти, що надається громадянам країн, згаданих у статті.

Біографії авторів

ОКСАНА СЕРНЯК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

ГІАННІС ГРІГОРІУ, Тернопільський національний педагогічний університет

аспірант

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09

Як цитувати

СЕРНЯК, О. ., & ГРІГОРІУ, Г. . (2021). ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА В ГРЕЦІЇ ТА УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 69–76. https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.10