ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУ В УМОВАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.26Ключові слова:
освіта, організаційно-педагогічні умови, порушення інтелектуального розвитку, компетентнісний підхідАнотація
Проаналізовано організаційно-педагогічні умови навчання школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах компетентнісного підходу. Вказано, що це сукупність певних, фактів, обставин, впливів, процесів, що дають змогу керувати освітнім процесом, у результаті якого формується особистість дитини, засобами педагогічних та дидактичних впливів, з метою підвищення ефективності освітнього процесу. Визначено стан дослідження проблеми в сучасній науковій літературі. Обґрунтовано, необхідність розроблення організаційно-педагогічних умов навчання школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах компетентнісного підходу шляхом створення комфортного середовища для отримання знань, умінь і навичок для продуктивного та ефективного їх застосування у життєдіяльності, які передбачатимуть: індивідуальний підхід до учнів, використання сучасних технологічних досягнень і професійних ресурсів, необхідних для того, щоб зацікавити дітей до навчання, підтримувати їхній інтерес до пізнання в умовах викликів ХХІ століття. Виокремлено основні чинники формування ключових компетентностей школярів з порушеннями інтелектуального розвитку.
Посилання
Bekh I. D. Teoretyko-prykladnyj sens kompetentnisnogho pidkhodu v pedaghoghici [Theoretical and applied meaning of the competence approach in pedagogy]. Pedaghoghika i psykhologhija. 2009. № 2 (63). S. 26–31.
Bibik N. M. Kompetentnisnyj pidkhid: refleksyvnyj analiz zastosuvannja [Competency-Based Approach: Reflexive Application Analysis]. Kompetentnisnyі pidkhid u suchasniі osviti: svitovyі dosvid ta ukrajinsjki perspektyvy / za zah. red. O. V. Ovcharuk. Kyiv, 2004. S. 45–50.
Bolotov V. A., Serikov V. V. Kompetentnostnaja model: ot idei k obrazovatelnoі programme [The competence model: from idea to educational program]. Pedagogika. 2003. № 10. S. 8–14
Zjazjun I. A. Filosofia pedaghoghichnoji jakosti v systemi neperervnoji osvity [The philosophy of pedagogical quality in continuing education]. Visnyk Zhytomyrsjkoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. 2005. № 25. S. 13–18.
Naghorna N. V. Formuvannіa u studentiv ponjatі kompetentnosti j kompetencii [Formation of students' notions of competence and competence]. Vykhovannіa i kultura. 2007. № 1–2 (11–12). S. 266–268.
Rybalko Ju. V. Kompetentnisnyі pidkhid u naukovo-pedaghoghichnij literaturi [The Competency-Based Approach in Scientific and Pedagogical Literature]. Pedagohika vyshhoi ta serednjoi shkoly. 2012. № 35. S. 385–394.
Sergeeva E. V., Chandra M. Ju. Organizacionno-pedagogicheskie uslovija realizacii monitoringa kachestva osvoenija obuchajushhimisja osnovnyh obrazovatel'nyh programm vuza [Organizational and pedagogical conditions for monitoring the quality of students' learning of the main educational programs of the university]. Fundamentalnye issledovanija. 2013. № 10. S. 870–874. URL: http://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=32419
Torop K.S. Kompetentnisnyі pidkhid v osviti diteі z porushennjamy intelektualnoho rozvytku [The Competency-Based Approach in the Education of Children with Intellectual Disabilities]. Scientific research of the XXI century. Vol. 1: collective monograph / compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, Los Angeles: GS publishing service, 2021. P. S. 214–218.
Hertford College. University of Oxford. Information for tutors. Retrieved from: https://www.hertford.ox.ac.uk/hertford-intranet/information-for-tutors
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).