ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ КОМУНІКАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.4

Ключові слова:

цифрові технології, інтерактивне навчання, Padlet, співпраця, комунікація

Анотація

Організація освітнього процесу з використанням цифрових інструментів є пріоритетним завданням сучасного закладу вищої освіти. Такі інструменти значно підвищують ефективність навчання в умовах дистанційного навчання. Викладачі повинні використовувати різні цифрові інструменти, обирати найбільш ефективний засіб, стиль та формат комунікації зі студентами. Google Apps надають можливість викладачам інтегрувати в освітню діяльність цифрові технології комунікації та співпраці. Padlet є одним з таких інноваційних інструментів. Padlet — це інструмент, який можна використовувати для обміну інформацією, зображеннями, аудіо- або відеофайлами на віртуальних стінах. У дослідженні окреслено використання інтерактивної дошки Padlet для підтримки навчання. Основними перевагами цього інтерактивного ресурсу є доступність, мультимедійність, легкість, мобільність, інтерактивність і креативність. Розглянуто та наведено приклади можливих варіантів використання інтерактивної дошки Padlet в організації освітнього процесу, під час викладання дисципліни «СІТ у навчальному процесі». Такі дошки можуть використовуватися комунікації, спільної роботи, вирішення проблемних ситуацій, організації проєктної діяльності. З’ясовано, що ефективне використання інтерактивної дошки Padlet сприяє розвитку навичок групової роботи, аналізу знайденої інформації, критичного мислення. Інтерактивні дошки можуть використовуватися на різних етапах заняття та з різною метою. Наведено приклади використання інтерактивних дошок перед початком заняття, для публікації завдань і методичних рекомендацій для їх виконання, спільної роботи та комунікації, представлення студентами власних результатів проєкту.

Біографії авторів

ГАЛИНА ГЕНСЕРУК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

МАРІЯ БОЙКО, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

СЕРГІЙ МАРТИНЮК, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат фізико-математичних наук, доцент

Посилання

Kontseptsiia rozvytku tsyfrovykh kompetentnostei. (The concept of digital competence development). 2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#n93

Morze, N., Vember, V., & Boiko, M. Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia formuvalnoho otsiniuvannia [Use of digital technologies for formative assessment]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. 2019. Spetsvyp. Р. 202–214.

Morze N., Bazeliuk O., Vorotnykova I., Dementiievska N., Zakhar O., Nanaieva T., Pasichnyk O., Chernikova L. Opys tsyfrovoi kompetentnosti pedahohichnoho pratsivnyka (proekt). (Description of digital competence of a pedagogical worker (project)). Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu. 2019. Spetsvyp. Р. 1–53.

Khmil N. A. Teoriia i praktyka formuvannia profesiinoi hotovnosti maibutnikh uchyteliv do vykorystannia khmarnykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi [Theory and practice of formation of professional readiness of future teachers for the use of cloud technologies in the educational process]: dys. … d-ra ped. nauk: 13.00.04 / Donbas. derzh. ped. un-t. Sloviansk. 624 р.

DeWitt, D., Alias, N., Siraj, S., & Zakaria, A. R. Interactions in Online Forums: A Case Study among First Year Undergraduate Students. Frontiers in Education, 2, 2014, p. 6–13.

Digital Education Action Plan (2021–2027). (2020). URL: https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/digital-education-action-plan_en

Greenstein, L. M. Assessing 21st Century Skills: A Guide to Evaluating Mastery and Authentic Learning. Corwin Press. 2012. 245 p.

Henseruk, H., Buyak, B., Kravets, V., Tereshchuk, H., Boiko, M. Digital transformation of the learning environment at university, Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning University of Silesia in Katowice, Poland, 2020. Vol. 12. P. 325–335.

Kuit, J. A., & Fell, A. Web 2.0 to pedagogy 2.0: A social-constructivist approach to learning enhanced by technology. In Roisin, D., Jen, H., Kevin, O. (Eds.). Critical Design and Effective Tools for E-Learning in Higher Education: Theory into Practice, Hershey, New York, Information Science Reference, p. 310–325.

Mulligan, C., & Garofalo, R. A. Collaborative Writing Approach: Methodology and Student Assessment. The Language Teacher, 35, 2011, p. 5–10.

Redecker, C. European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Punie, Y. (ed). EUR 28775 EN. Publications Offce of the European Union Luxembourg, 2017. 95 p.

Yaakop A. Analysis of Technology Acceptance Model in Understanding University Students’ Behavioural Intention to Use Web-based Interactive Learning Tools. 2015. P. 141–150.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-14

Як цитувати

ГЕНСЕРУК, Г. ., БОЙКО, М. ., & МАРТИНЮК, С. . (2022). ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ КОМУНІКАЦІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(1), 31–39. https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.4