МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОМЕДІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.13

Ключові слова:

медіаконтент, медіаграмотність, критичне мислення, мова ворожнечі, верифікація, стереотипізація, дискримінація

Анотація

Зосереджено увагу на особливостях концепції сучасної освіти та формуванні компетентностей у здобувачів вищої освіти. Закцентовано на позитивному досвіді Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка щодо імплементації в освітній процес вибіркової дисципліни «Інфомедійна грамотність» для студентів педагогічних спеціальностей. Виокремлено компетентності, які формуються в процесі викладання вибіркової дисципліни для здобувачів вищої освіти спеціальностей «Початкова освіта», «Психологія», «Географія». Представлено детальний опис заняття «Верифікація онлайн-контенту», метою якого є здійснення аргументованого критичного огляду мультимедійного контенту, перевірка достовірності зображення та виявлення маніпулятивних матеріалів. Обґрунтовано актуальність розвитку критичного мислення, аналізу медіаконтенту стосовно стереотипізації, дискримінації, мови ворожнечі в процесі заняття «Мова ворожнечі в мас-медіа». Проілюстровано ефективні педагогічні активності, спрямовані на формування медіаімунітету майбутніх фахівців.

Посилання

20 khvylyn [20 minutes]. URL: https://te.20minut.ua/Podii/v-interesah-vladi-i-vsih-navkolo-izolyuvati-tsey-mistseviy-uhan-scho-e-11046802.html

Znai.UA [Know.UA]. URL: https://znaj.ua/

Zobrazhennia Google [Image Google]. URL: https://www.google.com.ua/imghp?hl=uk

Меdynska О. Ya. Vykotysnannia innovatsiinych pedahohichnych technologii u pidhotovtsi maibutnich zhurnalistiv [The use of innovative pedagogical technologies in the training of future journalists]. Obrii drukarstva, 2019. Vol. 1 (7). pp. 100-110. URL: http://horizons.vpi.kpi.ua/article/view/169570/193352

Osvitni prohramy TNPU [Educational programs of TNPU]. URL: https://tnpu.edu.ua/about/public_inform/akredytatsiia%20 ta%20litsenzuvannia/osvitni_prohramy/osvitni-prohramy.php

Politerno [Politely]. URL: https://politerno.com.ua/papers/igry-hvorogo-rozumu-petra-poroshenka/

Posibnyk z veryfikatsii [Verification Manual]. Red. К. Silverman; per. z angl. О. Кulchytskoho. 2014. URL: https://texty.org.ua/archive-books/55735/posibnyk-z-veryfikatsiyi-55735/

Synorub H., Yordan H. Formuvannia krynychnoho myslennia v maibutnich mediinykiv (na prykladi binarnoho onlain-zaniattia “Zhurnalistskii fach: internet-zhurnalistyka” ta “Zhurnalistskii fach: fotozhurnalistyka”) [Formation of critical thinking in future media professionals (on the example of the binary online lesson “Journalism: Internet Journalism” and “Journalism: Photojournalism”)]. Infomediina hramotnist – nevidiemna skladova navchalnoho protsesu zakladu vyshchoi osvity: zb. statei / red. V. Ivanov. Kyiv, 2021. S. 167–172. URL: http://surl.li/awjjc

Sohodni [Today]. URL: https://ukraine.segodnya.ua/ua/ukraine/ukraincy-boyatsya-sdavat-zhile-bezhencam-s-vostoka-550938.html

Feikogryz [Fake bite]. URL: https://fgz.texty.org/

Filtr. Natsionalnyi proekt z mediahramotnosti [Filter. National Media Literacy Project]. URL: https://filter.mkip.gov.ua/test/

TinEye. Reverse Image Search [TinEye. Reverse Image Search]. URL: https://tineye.com/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-14

Як цитувати

ЙОРДАН, А. ., МЕДИНСЬКА, О. ., СИНОРУБ, Г. ., & ОСОБА, Н. . (2022). МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОМЕДІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(1), 106–116. https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.13