Втілення ідеї профільного навчання у практику середньої школи в другій половині 1980-х – на початку 1990-х років

Автор(и)

  • Валентина Кушнір Доцент кафедри дошкільної педагогіки та психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Україна

Ключові слова:

Школа, профільна диференціація, профільний клас, гімназія, ліцей

Анотація

Розглянуто шляхи запровадження профільного навчання та його вдосконалення у середніх школах України в другій половині 1980-х - на початку 1990-х років. Встановлено, що у вказаний період профілізація середньої освіти відбувалася кількома шляхами: створення класів з поглибленим вивченням одного чи кількох предметів; створення профільних класів, орієнтованих на окремий навчальний предмет; створення профільних класів, орієнтованих на вищий навчальний заклад. Показано, що запровадження профільної диференціації сприяло створенню шкіл нового типу, передусім гімназій і ліцеїв.

Посилання

Барна М. М. Гімназія: кроки становлення / М. М. Барна // Радянська школа. – 1990. – № 3. – С. 8–12.

Вишневський О. І. Повернення гімназії / О. І. Вишневський // Рідна школа. – 1992. – № 2. – С. 73–76.

Диференціація навчання: пошук оптимального варіанта // Радянська освіта. – 1990. – 4 травня – С. 1, 3.

Закон Української Радянської Соціалістичної Республіки «Про освіту» // Радянська школа. – 1991. – № 9. – С. 5–19.

Зведені звіти про викладання іноземних мов у денних середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладах на початок 1996/1997 навчального року // ЦДАВО України. Ф. 166. – Оп. 18. – Спр. 175.– Арк. 2.

Експериментальні навчальні плани шкіл-гімназій і шкіл-ліцеїв на 1990/1991 навчальний рік // Інформаційний збірник Міністерства народної освіти Української РСР. – 1990. – № 10. – С. 24–30.

Лікарчук І. Замість епітафії / І. Лікарчук. [Електронний ресурс] – Режим доступу: // http://education-ua.org/ua/articles/255-111 Положення про школи (класи) з поглибленим теоретичним і практичним вивченням навчальних предметів // Збірник наказів та інструкцій Міністерства освіти Української РСР. – 1986. – № 13. – С. 4–7.

Про організацію спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням циклу навчальних предметів // Збірник наказів та інструкцій Міністерства освіти Української РСР. – 1986. – № 21. – С. 5–15.

Про розвиток народної освіти в м. Києві // ЦДАВО України. Ф. 166. – Оп. 17. – Спр. 89.– Арк. 20–22.

Сіднєв Л. М. Ліцей, гімназія: здобутки і проблеми / Л. М. Сіднєв // Радянська школа. – 1990. – № 1. – С. 5–12.

Тимчасове положення про гімназію // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 1992. – № 15–16. – С. 17–22.

Тимчасове положення про ліцей // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 1992. – № 15–16. – С. 22–27.

Тимчасове положення про середню загальноосвітню школу України // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 1992. – № 15–16. – С. 3–17.

Фоменко М. В. Про хід виконання в республіці рішень ХХVІІ з’їзду Компартії України, Основних напрямів реформи загальноосвітньої школи по дальшому підвищенню якості навчання і комуністичного виховання підростаючого покоління // Радянська школа . – 1987. – № 7. – С. 10–19.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кушнір, В. (2016). Втілення ідеї профільного навчання у практику середньої школи в другій половині 1980-х – на початку 1990-х років. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (2), 14–19. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/61905